Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan min telefon bruge eSIM? Liste over kompatible telefoner/tablets.

Når du har et mobilabonnement hos Relatel kan du bestille eSIM, så du får et digitalt simkort i stedet for et fysisk simkort. Et eSIM består af en QR-kode, som du skal scanne med din mobiltelefon. 

 

Bemærk følgende

Hvis du allerede har et mobilabonnement hos Relatel og ønsker at skifte fra fysisk simkort til eSIM, eller du skal bruge et nyt eSIM i forbindelse med telefonskift eller mistet telefon:
Din virksomhed skal være valideret med MitID, før du kan bestille eSIM.
Læs mere om validering med MitID her.

 

Vær opmærksom på følgende i forbindelse med aktivering af eSIM:

  • Den aktuelle mobiltelefon skal have internetforbindelse (WIFI), når du skal aktivere eSIM på den.
  • Du skal være på dansk grund, når du aktiverer et simkort. Hvis du befinder dig i udlandet, kan der være forsinkelse på aktivering af simkort.
  • Dit abonnement skal være aktivt, før du kan aktivere dit eSIM.

Nogle nyere tablets/iPads kan også bruge eSIM. Du kan finde informationer om din specifikke models muligheder online eller i den medfølgende brugsvejledning. 

Relatel Mobil Mobil administration Features

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvorfor er mit simkort spærret?

Der kan være flere årsager til, at dit simkort er blevet spærret. Her kan du læse om de 3 mest almindelige årsager til et spærret simkort.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

NAT type - generel info

Relatel supporterer ikke på spørgsmål om NAT type, men vi har samlet lidt generel info til dig nedenfor.

På dit netværk har du både private og offentlige IP-adresser. NAT står for Network Address Translation og dikterer, hvor meget information om din private IP-adresse der er tilgængelig udadtil på netværket. Det er typisk indenfor gaming, at NAT typer bliver relevant for brugeren.

Ny bruger 5G Internet

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg sætte et abonnement i bero?

Har du et mobil- eller 5G Internetabonnement hos Relatel, som du gerne vil beholde, men som du ikke skal bruge i en periode? Det klarer vi nemt med en nummerreservation. Tag fat i kundeservice på kundeservice@relatel.dk eller 71 99 99 99 - så hjælper vi dig med ændringen.

 

Hvad kræver det?
Funktionen kan bruges på mobil- eller 5G Internetabonnementer, som er ude af binding.
Hvem kan gøre det?
Administrator på din Relatel-konto kan bede om ændringen.

 

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor finder jeg en liste over mine opkald?

Hvis du har Relatel mobiltelefoni, kan du logge ind på din Relatel-konto og se alle dine mobilopkald - både indgående, udgående og dem, du har mistet. Vær opmærksom på at du ikke kan slette opkald fra opkaldslisterne på din Relatel-konto. Her kan du se, hvilke mobilabonnementer Relatel tilbyder.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Contact Center eller Unlimited kan alle brugere med mobilabonnement hos Relatel se egen opkaldslister på app.relatel.dk.

Hvem kan bruge funktionen?
Administrator på din Relatel-konto kan ikke se detaljerne i dine mobilopkald, men kun dit samlede forbrug.

 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg blokere opkald til hovednummeret via Relatel?

Det kan være irriterende at modtage opkald, man ikke ønsker. Med en omstillingsløsning hos Relatel, kan du ganske vist ikke ikke blokere opkald til dit hovednummer på nuværende tidspunkt. Men der er en anden måde at løse det på - læs med herunder.

 

Hvad kræver det?
De fleste mobiltelefoner har funktionen "Blokér nummer" eller "Blokér kontakt".

Hvem kan opsætte det?
Den enkelte omstillingsbruger kan blokere numre eller kontakter direkte på sin mobil. Administrator på din Relatel-konto kan opsætte hovednummeret til at vise nummeret på dén, der ringer.


Professional Contact Center Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan fejlsøger du på Datakald

Relatels softphone-løsning hedder Datakald. Hvis du oplever udfordringer med Datakald, kan det have mange forskellige årsager. Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvad det kan skyldes. Måske er det din computer, dit headset, dit trådløse netværk eller din internetforbindelse, vi skal kigge nærmere på.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til datakaldsfunktionen.

Hvem kan opsætte det?
Den enkelte omstillingsbruger kan selv opsætte funktionen, og administrator på din Relatel-konto kan også opsætte det for omstillingsbrugerne.

Datakald

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Validér din virksomhed med MitID

 

Validér dit firma med MitID på din Relatel-konto og kom hurtigt i gang!
Har du valideret dit firma med MitID via din Relatel-konto, vil du opleve at flere services går hurtigere. 

Bemærk: For at kunne bestille og modtage et nyt eSIM som erstatning for et eksisterende eSIM i app.relatel.dk skal din virksomhed være valideret med MitID.

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto kan navigere ind til MitID-punktet på app.relatel.dk.

MitID 1


Hvad er fordelen?

Ved at logge ind med MitID én gang, validerer du jeres virksomheds identitet. Det vil sige, at det bliver meget nemt at komme i gang med flere af Relatels services.


Hvem kan gøre det?

Du skal logge ind med en bruger, som har rettighed til at agere på vegne af virksomheden - enten via MitID Erhverv eller MitID Privat til Erhverv

 

Hvordan gør jeg?

  • Log på app.relatel.dk.
  • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
  • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
  • Klik herefter på punktet "Sikkerhed" og find afsnittet MitID-validering.
  • Klik på den blå knap "Log ind med MitID".

    Valider din virksomhed med MitID hos Relatel

  • Vælg om du vil logge ind med MitID Erhverv eller MitID Privat til Erhverv.
  • Sørg for at logge ind med en bruger, der har MitID-rettigheder til at handle på vegne af din virksomhed.
  • Log herefter ind som normalt med MitID.

Om Relatel Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan designer jeg et Wallboard?

Du kan lynhurtigt få et visuelt overblik over dagens tal med Wallboard fra Relatel. Skræddersy din virksomheds wallboards til dine specifikke og se præcis den data, du har brug for.

Når du opretter et Wallboard, kan du selv designe indholdet på det, fx ved at hente data fra eksterne systemer og vise data fra flere hovednumre samtidig. Du kan designe lige så mange wallboards, som du har behov for.

Hvad kræver det?
Wallboard er indeholdt i virksomhedsabonnementet Unlimited. Har du ikke Unlimited kan du tilkøbe Wallboard for kr. 499/md.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan tilkøbe og opsætte dit wallboard.

Professional Contact Center Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan viderestiller jeg kald til mit hovednummer til én eller flere medarbejdere?

Sørg for at dine kunder altid bliver mødt af en ledig medarbejder. Det kan du gøre ved automatisk at viderestille kald til dit hovednummer til en telefonkø, en telefonkæde, en ringegruppe eller en telefonmenu.

 

Hvad kræver det?
Hovednummer er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited. De enkelte features afhænger af dit virksomhedsabonnement.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan lave opsætning på dit hovednummer.

 

Sådan omstiller du