Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan bruger jeg Mobilfeatures?

    Skrevet af Kundeservice

    • 19 maj 2025

    Mobilfeatures er et tilkøbsprodukt, som du kan bruge, til at få endnu flere funktioner på dit mobilnummer hos Relatel. Opsæt fx velkomsthilsen, ventemusik, banke-på og/eller telefonkø direkte på dit mobilnummer - helt uafhængigt af hovednummer og omstillingsløsning.

     

    Hvad kræver det?
    Mobilfeatures kan benyttes af alle brugere med mobilabonnement hos Relatel.

    Hvem kan oprette det?
    Administrator på din Relatel-konto kan tilkøbe produktet.

    Hvem kan opsætte det?
    Den enkelte mobilbruger kan selv opsætte funktionerne på sit mobilnummer, og administrator på din Relatel-konto kan også opsætte det for alle mobilbrugere.

     

    Mobiltelefoni

    Sådan opretter du Mobilfeatures til en medarbejder

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Vælg "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Vælg nu "Medarbejdere" og klik på "Redigér ud for den relevante brugerprofil.
    • Scroll ned til boksen "Abonnementer".
    • Klik på "Tilkøb" ud for Mobilfeatures. 
    • Klik derefter på "Sæt oprettelsen i gang".

    Sådan aktiverer du telefonkø på mobilnummeret

    Når du har tilkøbt Mobilfeatures skal du slå telefonkøen til, så den er aktiv på mobilnummeret. Så kan kunderne vente i kø og få besked om deres plads i køen, hvis de ringer på din mobil, mens du er optaget. Og selvfølgelig kan du også tilvælge ventemusik til din kø-funktion.

    Du har også mulighed for at slå banke-på til på mobilkøen. Så hører du en lyd i dit igangværende opkald, når nogen venter i kø på dit mobilnummer. 

    Du kan aktivere alle funktionerne på dit eget mobilnummer, og hvis du er administrator på din Relatel-konto, kan du også aktivere det for dine kollegaer.

    Vær opmærksom på, at telefonkø på dit mobilnummer ikke har noget med telefonkø på dit hovednummer at gøre.

     

    Aktivér telefonkø/banke-på på mobilnummer som medarbejder

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Mobil" under "Dine tjenester".
    • Vælg nu "Mobil" under "Redigér" og scroll ned til boksen "Mobilkø".
    • Sæt hak i "Aktiver telefonkø på mobil"
    • Sæt hak i "Bank på når et kald er i kø", hvis du vil aktivere banke-på til mobilkøen.

    Mobilkø + banke-på

    • I næste punkt kan du også tilvælge opkaldstone eller ventemusik til din nye telefonkø.
    • Husk at gemme til sidst.

    Aktivér velkomsthilsen på mobilnummer som medarbejder

    For at gøre oplevelsen endnu bedre for dem, der ringer til dit mobilnummer, har du også mulighed for at opsætte en velkomsthilsen på dit mobilnummer.

    Velkomsthilsen på mobil

    Aktivér telefonkø/banke-på på mobilnummer som administrator

    • Log ind på app.relatel.dk. 
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Vælg nu "Medarbejdere" og klik på "Redigér" ud for den relevante brugerprofil.
    • Scroll nu ned til boksen "Mobilkø".
    • Sæt hak i "Aktiver telefonkø på mobil" under Indstillinger
    • Sæt hak i "Bank på når et kald er i kø", hvis du vil slå banke-på til på mobilkøen.
    • Vælg derefter ønsket ventemusik og gem til sidst.
    • Vær opmærksom på, at administrator ikke kan opsætte velkomsthilsen på en medarbejders mobilnummer. Det kan kun medarbejderen selv - se mere ovenfor.

    Hvem kan bruge Mobilfeatures?

    Alle med et mobilabonnement hos Relatel kan få glæde af funktionerne fra Mobilfeatures. Det kræver blot, at du tilkøber produktet til den aktuelle medarbejder. 

    Vær opmærksom på, at Mobilfeatures ikke kan bruges til en medarbejder, som skal modtage kald fra et eller flere af dine hovednumre. Disse medarbejdere skal have en omstillingsbruger.

     

    Fungerer kø på mobilen ligesom kø til hovednummer?

    Ikke helt. Kø på mobil træder først i kraft, hvis man modtager et opkald, mens et andet opkald er i gang. Personen der ringer, vil her blive oplyst om sin position i køen. Er man ikke optaget, vil personen som ringer høre normal ringetone, indtil opkaldet besvares eller rammer din telefonsvarer.

     

    Hvad med Forstyr ikke?

    Ligesom ved normale mobilopkald, har “Forstyr ikke” ingen effekt ved opkald til mobilnumre med kø.

     

    Påvirker Mobilfeatures omstillingen på Hovednummeret? 

    Nej, Mobilfeatures virker kun ved direkte kald til det aktuelle mobilnummer. 

     

    Kan man vælge ventemusik på kø-funktionen på mobilnummeret i Mobilfeatures?

    Ja, det kan man godt.

     

    Får man besked, når der er et opkald, der venter i telefonkøen?

    Ja, hvis du slår banke-på til på mobilkøen, så hører du en lyd i dit igangværende opkald, når nogen ringer, mens du er optaget.

     

    Kan man se om nogen har lagt på, mens de var i kø?

    Ja, du kan nemt se ubesvarede opkald ved at sortere på mistede opkald på opkaldssiden. Det kan du gøre både fra mobilappen og fra app.relatel.dk.