Det kan være irriterende at modtage opkald, man ikke ønsker. Med en omstillingsløsning hos Relatel, kan du nu blokere specifikke opkald til dit hovednummer. Som mobilkunde kan du via din mobiltelefon blokere for uønskede opkald til dit mobilnummer. - læs med herunder.
Blokér opkald til hovednummer
Hvad kræver det?
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited og kan benyttes af alle omstillingsbrugere.
Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan aktivere og opsætte funktionen. Alle omstillingsbrugere kan markere kontakter/numre som uønskede.
Blokér opkald til mobilnummer
Hvad kræver det?
De fleste mobiltelefoner har funktionen "Blokér nummer" eller "Blokér kontakt".
Hvem kan opsætte det?
Den enkelte mobilbruger kan blokere numre eller kontakter direkte på sin mobiltelefon.
Blokér opkald til hovednummer - aktivér funktionen
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Hovednummer" under "Firmatjenester"
- Klik på "Hovednumre" under "Redigér".
- Klik på "Redigér" ud for det relevante hovednummer.
- Find boksen "Uønskede opkald" og klik på "Aktivér".
- Nu er funktionen aktiveret.
- Hvis du ønsker at slå funktionen fra igen, klikker du blot på "Deaktivér" samme sted som ovenfor.
- Bemærk at du skal gennemføre ovenstående trin på hvert enkelt hovednumre.
Blokér opkald til hovednummer - vælg håndtering af uønskede opkald
Hvis du ikke gør andet, vil spam-opsætningen helt automatisk lukke ned for de opkald, der kommer fra en uønsket kontakt på dit hovednummer. Hvis du foretrækker at uønskede opkald fx skal ramme en telefonsvarer eller andet, kan du følge nedenstående trin:
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Hovednummer" under "Firmatjenester"
- Klik på "Opsætninger" under "Redigér".
- Find den opsætning der hedder "Systemopsætning: Spam" og klik på redigér ud for denne.
- Nu kan du vælge, hvad der skal ske, når du modtager et opkald fra en uønsket kontakt på dit hovednummer.
- Husk at gemme, når du er færdig.
Blokér opkald til hovednummer - markér kontakter som uønskede
Det sidste skridt er at markere de kontakter/numre, du ønsker skal ramme din spam-opsætning. Det gøres på forskellig vis, alt efter hvilket virksomhedsabonnement du har.
1) Virksomhedsabonnement: Professional
Proces for administrator på din Relatel-konto
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Kontakter" under "Firmatjenester"
- Klik på "Redigér" ud for den ønskede kontakt.
- Skriv ordet "Spam" i feltet "Tags".
- Husk at gemme, når du er færdig.
- Hvis du ønsker at fjerne kontakter/numre fra spam-listen igen, skal du blot fjerne tagget "Spam" samme sted som ovenfor.
2) Virksomhedsabonnement:
Contact Center og Unlimited (alle omstillingsbrugere)
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Contact Center" under "Firmatjenester".
- Klik på "Oversigt" øverst til venstre.
- Vælg nu "Kontakter", "Opkald" eller "Chat".
- Klik på de 3 prikker ud for relevante kontakt/nummer og vælg "Blokér kontakt".
- Hvis du ønsker at fjerne kontakter/numre fra spam-listen igen, skal du blot klikke på "Fjern blokering" samme sted som ovenfor.
- Bemærk at hvis du blokerer en kontakt under "Chat", vil systemet ikke blokere chatbeskeder fra kontakten - kun opkald til det aktuelle hovednummer.
Blokér opkald til mobilnummer
Mange mobiler kan blokere opkald fra bestemte numre. Proceduren er lidt forskelligt fra telefon til telefon, men typisk vil du skulle ind i dine indstillinger eller kontakter for at blokere et nummer.
Se efter funktionerne Blokér nummer eller Blokeringsliste. De fleste smartphones har i øvrigt en indbygget søgefunktion, som du med fordel kan benytte til at finde det rette sted til blokering af numre eller kontakter.