Hvordan får jeg Smiley til Omstilling Pro og Omstilling Premium?

Kontakt os på 71 99 99 99 hvis du gerne vil vide, hvordan Relatel Smiley kan styrke din forretning? 


Relatel Omstilling Relatel Smiley

10 trin der giver dig flere glade smileys

ti-trin-tilflere-grønne-smileys
I Relatel gør vi rigtigt meget ud af også at kende de glade kunder. For én ting er at forstå og hjælpe de sure kunder (og det er vigtigt!), men en anden er at vide, hvordan I får antallet af glade kunder til at vokse.


Bedre relationer Relatel Smiley

Hvordan opgraderer jeg mit abonnement?

Når du skal opgradere dit abonnement, enten fordi du har opbrugt al din data i indeværende måned, eller hvis du ønsker at opgradere dit abonnement til en større pakke til næste måned, så skal du gøre følgende:


Relatel Mobil

Hvad gør jeg som ny chatbruger?

Vi kommer her med en kort gennemgang af dine muligheder som chatbruger hos Relatel.


Relatel Chat

Hvorfor tager min telefonsvarer opkaldet fra hovednummeret?

Hvis ikke du har din mobiltelefoni hos Relatel. Så vil din telefonsvarer tage alle opkald også dem fra hovednummeret, hvis du er optaget.


Hvordan bruger jeg Relatel smartphone apps?


Med Relatel smartphone apps til Android og iPhone kan du bl. a. omstille til en kollega, aktivere forstyr ikke hvis du sidder i møde, og tjekke dit mobilforbrug hvis du har Relatel mobiltelefoni.

Du kan hente Relatels app til Android og iPhone her

 

Har du brug for Datakald app kan du downloade den her

 


Relatel Mobil Relatel Omstilling

Hvordan fungerer Relatels desktop-app?

Med Relatels desktop-app får du Relatel ned i din dock/startmenu og kan nemmere finde, besvare og omstille opkald. Desktop-app'en er især en fordel for dig, der laver mange Datakald.


Relatel Mobil Relatel Omstilling Ny kunde Relatel Chat

Hvad koster det at modtage opkald?

Når du bruger Relatel Omstilling og viderestiller opkald fra jeres hovednummer til danske fastnet- og mobilnumre, så er der ikke nogen omkostning forbundet med at modtage opkaldene, udover jeres månedlige mobilabonnement på de enkelte numre.


Relatel Omstilling

Hvordan bruger jeg Noter i Relatelsystemet?

Med Relatel kan du skrive noter ud for kunden i systemet, som de andre omstillingsbrugere i virksomheden også kan se. På den måde kan I nemt dele værdifuld information om kunden eller tidligere samtaler med hinanden.

Hvor jeg kan jeg se/skrive noter?
Du kan skrive noter til hver kontakt. Både når du er i et aktivt opkald med dem og når du har lagt på.

Du kan se noterne i "kommentarer" under hver kontakt.



Hvis du gerne vil skrive en note, så tryk på "Skriv note" i øverste højre hjørne. Herefter skriver du en note, som dine kolleger også kan læse og trykker "gem note". 



Du kan også skrive noter imens du taler med kunden i et igangværende opkald.

"Ring tilbage til kunden"
Som en del af note-funktionen kan du nu bede din kollega om at ringe tilbage til en kunde. Så slipper du for at sende en mail eller trave gennem hele kontoret med en post-it. På den måde sparer I tid og får mulighed for at ringe tilbage til kunden på en hurtig og professionel måde.


Relatel Omstilling

Hvordan omstiller jeg via Android app?

Du kan med vores Android app omstille et opkald til en kollega via app’en.

Hvis dine kollegaer og du selv har både Omstilling og Mobiltelefoni hos Relatel, vil du også kunne se om din kollega er ledig, optaget eller ikke vil forstyrres, inden du omstiller det indgående opkald.



Relatel Omstilling

Hvordan flytter jeg mit hovednummer til Relatel

Hvis du allerede har et fastnetnummer eller et 70-nummer, så kan dette nemt flyttes til Relatel.


Ny kunde

Hvordan aktiverer jeg "Ring mig op" i telefonkø?


Med funktionen “Ring op”, som er en del af telefonkø, så kan kunderne trykke 1 og så vil de blive ringet op lige så snart, der er en ledig medarbejder.


Du sætter det op i kontrolpanelet: 
1) Tryk på “indgående opkald”
2) Ud for hovednummeret vælger du “gå til telefonkø”. Bemærk at alle medarbejdere, der skal besvare opkald i telefonkø skal have Omstilling Pro.
3) Sæt kryds i punkt 2 “Ring mig op. Så har du aktiveret funktionen.



Hvad er det præcise indhold, som kunder og medarbejdere hører?
Nedenfor kan du se, hvilke lyde systemet afspiller undervejs i processen.



Hvornår får kunden muligheden for at vælge “Ring mig op”?
Kunder der har ventet under 20 sekunder får ikke muligheden.
Efter 20 sekunder vurderer systemet løbende om den samlede ventetid er over 1 minut. Hvis ventetiden er/vil blive 1 minut, så får kunden mulighed for at vælge “Ring mig op”. Hver 30. sekund vil kunden derefter høre en stemmebesked, der tilbyder muligheden.

Bevarer kunden sin plads i køen?
Ja. Kunden bevarer sin plads i køen efter at have trykket 1, så opkaldet når altså frem til medarbejderen på præcis samme tid, som hvis kunden var blevet i køen.


Relatel Omstilling

Hvad er softphone?

Giv os 3 min. og vi gør dig klogere på erhvervstelefoni 2.0 

Kunne du tænke dig at blive klogere på de nye teknologier inden for erhvervstelefoni, kende forskellen på IP-telefoni, Skype og Softphone og vide hvordan teknologierne kan styrke din forretning? Så læs med her.


Datakald ip-telefoni i browseren softphone

Hvor ender mit midlertidige hovednummer efter nummerflytning?

Jeres midlertidige hovednummer vil automatisk blive fjernet fra jeres Relatel-konto, når en nummerflytning er gennemført til kontoen.


Ny kunde

Hvordan skifter jeg til Relatel?

Mange hader at skifte teleudbyder, fordi det kan være besværligt at skulle flytte numre fra et sted til et andet. Men det behøver det altså ikke at være. Vi guider dig gerne hele vejen ring til kundeservice på 71 99 99 99.


Ny kunde

Hvor lang tid tager min nummerflytning til Relatel?


Ny kunde

Hvordan flytter jeg mit nummer til Relatel?



Du kan gøre det på to måder - alt efter om der er tale om et mobilnummer eller et fastnetnummer.
Nummerflytning er gratis. Husk at tjekke om du har en bindingsperiode hos din udbyder, inden du flytter numre over.


Ny kunde

Hvordan slår jeg mikrofonen til igen til Datakald?

Når man logger ind på app.relatel.dk første gang som bruger af Datakald (Omstilling Premium), så vil der dukke en notifikation op i øverste venstre hjørne. Du skal sige ja, til at give tilladelse for at kunne bruge mikrofonen til Datakald.



Hvis du trykker på blokér kan du ikke bruge mikrofonen. Hvis du har trykket forkert og ønsker at få vist notifikationen igen, så skal du gøre følgende (find din browser og følg guiden):


Relatel Mobil Relatel Omstilling Datakald

Hvordan laver jeg Datakald fra en browser?

 

Hvis du har Omstilling Premium, så har du mulighed for at bruge Datakald. Med Datakald kan du modtage og foretage opkald via din internetforbindelse.


Relatel Mobil Relatel Omstilling Datakald

Hvordan administrerer jeg brugere?

Vi kommer her med en kort gennemgang af dine muligheder som administrator for mobilbrugere. 

For at komme på kontrolpanelet skal du følge linket her for at logge ind.  https://app.relatel.dk/session/employees/sign_in  

Hvis ikke du kender din kode kan du få tilsendt en ny her https://app.relatel.dk/session/employees/password/new

Tryk på kontrolpanellet øverst i højre hjørne.
Under menupunktet "Telefonnumre" har du det fulde overblik over alle dine numre og dine medarbejderes mobil- og omstillingspakker.



Her kan du bestemme, hvilke rettigheder den enkelte medarbejder skal have.
Symbolerne markeret i den grønne ring viser rettighederne: 

$ = Må medarbejderen sende overtakseret sms'er
🌏  = må medarbejderen ringe til udlandet
✈️  = må medarbejderen ringe fra udlandet. Du har også mulighed for at indstille muligederne for brugeren ved overforbrug af data.

Det er også på den side, du finder information om nummerflytning eller abonnementskifte. Du vil da se en orange fane over den pågældende medarbejder

Når du trykker på den enkelte bruger, kan du redigere abonnementet eller brugeren. 


Relatel Mobil

Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering

Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering.


Relatel Mobil

Hvordan får jeg styr på mit dataforbrug?

Dit dataforbrug kan stige og falde afhængigt af, hvor du er og hvad du laver på nettet.

Du kan selv holde øje med dit forbrug på din profil i app.relatel.dk


Og hvis du er administrator, så kan du se alle medarbejdernes forbrug i kontrolpanelet.



Her får du en liste over 9 ting, du skal holde øje med, så du undgår at overskride din datapakke og modtage uventede regninger:


Relatel Mobil

Hvordan opsætter jeg mobilen til MMS og Internet?

Har du problemer med internetforbindelsen eller MMS på din telefon, kan du finde en guide til manuelt at opsætte internet og MMS din telefon her.


Relatel Mobil

Er service- og betalingsnumre med i fri tale?

Servicenumre og betalingsnumre er ikke med i fri tale-abonnementerne. Dette gælder både i Danmark og i udlandspakkerne.

Administrator kan sætte systemet op, så man ikke kan benytte de betalte tjenester (f.eks når man stemmer på x-factordeltager). Gratis tjenester (f.eks bussernes sms-information) virker stadig, selvom funktionen er slået fra.

Pris for servicenumre (september 2016)
118, 1810 = 14.00 kr per opkald.
1811 = 4.00 kr per opkald
1853 = 2.00 kr per opkald og 18 øre i minuttet
1881 = 0.18 øre per opkald og 0.20 øre i minuttet
1812 = 1 kroner per opkald og 0 kr i minuttet


Relatel Mobil

Hvordan bestiller jeg et SIM-kort til min telefon?

Du kan  bestille simkort til dig selv på følgende måde.


Relatel Mobil

Hvordan spærrer jeg mit SIM-kort?

Skulle det uheldige ske, og du får stjålet din telefon eller mister den, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit SIM-kort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt SIM-kort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Du spærrer dit SIM-kort på følgende måde


Relatel Mobil

Hvordan kan jeg ringe kunden op direkte fra app'en?

Nu slipper du for at indtaste et ottecifret nummer på din telefon, når du vil ringe tilbage til en kunde eller ringe til en kollega. Du kan i stedet "klikke for at ringe" eller tryke "Ring ud". Super nemt!

Hvem kan bruge denne service?
Alle med Mobilpakker hos Relatel. Et opkald via Klik for at ringe eller Ring ud tæller som normal tale i pakken og koster normal mobiltakst ud over pakken.

Hvordan ringer du op fra app'en?
Du kan gøre det på to måder:

Klik for at ringe: Telefonrøret ud for kontakter. Bruges f.eks til at ringe tilbage til mistede opkald.
Ring ud: Telefonrøret øverst til højre. Her kan du f.eks kopiere nummer fra nettet ind.



Sådan fungerer Klik for at ringe
Du kan ringe op direkte fra app.relatel.dk med Klik for at ringe ved at trykke på Ring/telefonikon ud for enten kollegaen eller kunden (se skærmbillede ovenfor). Du kan ikke ringe ringegrupper op. 

Du kan også 
gå ind på en kunde/kontakt og trykke "Ring op" i øverste højre hjørne.


Relatel Mobil

Hvordan får jeg Datadeling til min telefon?

Du skal have Fri Tale + 50 GB eller Fri Tale i Fri Data for at kunne bruge Datadeling. Med Datadeling kan du få et ekstra simkort, som deler din mobilpakkes data med din telefons simkort. På den måde har du et simkort, du kan benytte til din tablet, uden at du behøver købe en datapakke.


Relatel Mobil

Hvordan sendes mit navn og nummer til 118?

Du bestemmer selv om du ønsker at have sendt dit navn, nummer og adresse ud til 118. Vi sender intet ud på forhånd, så ønsker du det rettet, kan du gøre det, ved at logge ind på "min profil" og under "oplys nummer" kan du bestemme, hvilken data du ønsker, vi skal sende ud.

Så snart du har opdateret, vil vi sende informationen til 118, som vil formidle informationen videre til de gule sider og eniro. Inden for 7 dage vil informationen være opdateret.

Vær opmærksom på, at hvis du har oplysninger skrevet på CVR-registret, så vil de overskrive vores informationer. Derfor skal du rette dine informationer til, for de stemmer overens.



Relatel Mobil

Hvad sker der, når jeg har brugt min data?

Hvis du har brugt alt din data kan du enten lukke for data, når datapakken er tom eller fortsætte til 10 øre/MB (uanset om dataforbruget er i DK eller EU)


Relatel Mobil

Hvor finder jeg min PUK-kode henne?

Har du behov for din PUK-kode, er der flere muligheder for at finde den.

Du har modtaget PUK-koden til dit SIM-kort i en velkomst-e-mail da du blev oprettet på Relatel Mobil.

Har du ikke mulighed for at finde denne mail findes PUK-koden under "Min profil" og "Personoplysninger" på din personlige Relatel konto. 


Relatel Mobil

Kan jeg flytte et 70-nummer til Relatel?

Ja. 70-numre flyttes på samme måde som almindelige fastnetnumre.


Ny kunde

Kan jeg flytte et mobilnummer til Relatel?

Ja, mobilnumre kan flyttes til Relatel, både til et Relatel hovednummer eller et Relatel mobilabonnement


Ny kunde

Hvordan aflytter jeg min telefonsvarer?

Med Relatel mobil har du mulighed for at aflytte dine telefonsvarerbeskeder på flere måder.

Aflyt din mobiltelefonsvarerbesked via din telefon:


Relatel Mobil

Hvordan slår jeg 4G fra på telefonen?

Du kan manuelt slå 4G fra på din telefon. Her får du en guide til hvordan du gør det på både en iPhone og en Android.

Tip: Hvis du oplever problemer med netværksforbindelsen, så kan det nogle gange hjælpe at slå 4G fra.

Sådan slår du det fra på en iPhone

1) Tryk på "indstillinger".
2) Gå til "Mobil"
3) Tryk på feltet ud for "indstillinger til data"



4) Tryk på feltet ud for "Slå 4G til"
5) Vælg "fra". Så er 4G ikke længere aktivt på din telefon.




Sådan slår du det fra på Android

1) Tryk på indstillinger
2) Vælg Mobile netværk
3) Gå til "netværkstilstand"
4) Vælg WCDMA/GSM (tilslut automatisk). Hvis der står LTE, så er det 4G netværk.


Relatel Mobil

Hvorfor virker min iPhone ikke med mit Relatel SIM-kort?

Skriver din Iphone en af følgende tekster (eller en tekst, der minder om)?:
"ingen tjeneste"
"Det indsatte SIM-kort er ikke kompatibelt"
"Indsæt kompatibelt simkort"
"Ugyldigt SIM-kort"


Relatel Mobil

Kan vi flytte en hel nummerserie til Relatel?

Ja. Det er muligt at have flere hovednumre på samme Relatel-konto - herunder også en hel nummerserie.


Ny kunde

Hvilke netværkskoder kan jeg bruge til GSM viderestilling?

Her er en liste over de netværkskoder (også kaldet GSM-koder), du kan bruge til at lave en viderestilling fra din mobil til et valgfrit nummer. Bemærk, at det koster normale mobiltakster at lave en netværksviderestilling.

For at bruge en netværkskode på din mobil, så skal du blot ringe op til den netværkskode, du ønsker at bruge, efterfulgt af det telefonnummer du gerne vil viderestille til.
Du kan kun lave disse netværkskoder hvis du har din mobil ved dig. Hvis ikke du har din mobil ved dig og ønsker at benytte en netværkskode, så kan kundeservice hjælpe dig på 71999999.


Relatel Mobil

Hvordan indtaler jeg en hilsen til mobiltelefonsvaren?

Personlig indtaling til din mobiltelefonsvarer
1) Log på din Relatel-konto 
2) Tryk på “min profil” 
3) Vælg “telefonsvarer” 
4) Vælg om du vil optage velkomsten via din telefon, uploade en lydfil eller bestille en professionel velkomst


Relatel Mobil

Hvordan administrerer jeg adgangen til hovednumre?

Vil du gerne kunne administrere, hvem der har adgang til informationer vedrørende et bestemt hovednummer? Det kan især være relevant for større virksomheder eller virksomheder, der har hovednumre, hvor der kan ligge følsom information. 


Relatel Omstilling

Hvordan optager jeg opkald med mit hovednumre?

Som Omstilling Premium-kunde kan du optage ind- og udgående opkald via et hovednummer. Udgående opkald via et hovednummer forudsætter, at du har et mobilabonnement hos Relatel eller du benytter Datakald.


Relatel Omstilling

Hvordan slår jeg notifikationer fra?

Hvis I ikke ønsker at få notifikationer, når opkald og chats går ind i Relatelsystemet, så følg denne guide. Der er stor forskel på, hvor I slår notifikationer fra afhængigt af, hvilken browser I bruger. 


Relatel Omstilling

Hvordan uploader jeg et billede til app.relatel.dk?

Det er en stor fordel for dig selv og dine kolleger, at I kan genkende hinanden i appen via billeder. 
Med billeder får I desuden også et mere levende system, fordi alle kollegerne har valgt deres personlige billede. 

Når I vil uploade et billede, skal I som det første vælge det billede, I gerne vil have op. Det kan være taget fra hjemmesiden eller et pasfoto. Men husk, at billedet må ikke være særlig stort.

I går derefter ind i kontrolpanelet --> personoplysninger.  På billedet nedenfor ser du, hvor du uploader et nyt. Hvis I ikke selv vil beskære billederne kan I bruge Gravatar som væktøj. Her skal I dog først oprette en bruger. Hvis I gerne vil skifte billedet ud, så slet det gamle og tryk "tilføj nyt". 



Husk at tryk "Gem" efter du har uploadet billedet, da det ellers bliver slettet. 





Relatel Omstilling

Hvordan ændrer jeg oplysninger om en medarbejder?

Hvis du logger ind i kontrolpanelet, går ind i telefonnummer og trykker redigér på den ønskede medarbejder,
så kan du bl.a ændre abonnementet, bestille nyt SIM-kort og se pukkoden.



Relatel Omstilling

Hvordan aktiverer jeg "banke på" til iPhone?

 

"Banke på-funktionen" er nyttig, hvis du ønsker at høre om en kunde forsøger at ringe til dig imens du taler i telefon. 


Relatel Omstilling

Hvordan holder jeg svartiden på 20 sekunder?

Et af de vigtigste midler til at sikre glade kunder er at svare hurtigt. Hvis dine kunder ikke skal vente for længe, så tag 80 % af opkaldene inden for 20 sekunder.

80/20-reglen er en generel anbefaling og det gælder selvfølgelig, at alt under 20 sekunder vil gøre oplevelsen endnu bedre for kunden! Det kræver flere medarbejdere på telefonen, men hvor mange medarbejdere skal I være, for at få 20 sekunders svartid på 80 % af jeres opkald?


Relatel Omstilling

Konferenceopkald

Ofte får vi spørgsmålet om hvordan man kan afholde et konferenceopkald. Der er et utal af muligheder, I denne artikel vil vi liste nogle forskellige gratis valg.


Relatel Mobil

Hvordan laver jeg en god velkomst?

Der finder mange muligheder for at give kunden en god velkomst. Nogle er bedre end andre. Vi har samlet fire velkomster, du kan bruge- og variere imellem, når du tager telefonen. 


Relatel Omstilling

Kan jeg blokere opkald til hovednummeret?

Det hurtige svar er: Nej, du kan ikke blokere opkald til dit hovednummer via Relatel.

Men mange mobiler kan blokere opkald fra bestemte numre. Hvis du sætter hovednummeret til at vise nummeret på den, som ringer og derefter sætter din mobil til at blokere det ønskede nummer (under indstillinger på din mobil). Så vil opkaldet ikke længere komme til din mobil.


Relatel Omstilling

Oversigt over gebyrer

I Relatel kan vi ikke lide gebyrer eller ting med småt. Men I nogle få tilfælde har vi brug for at opkræve gebyrer, fx hvis du ikke betaler din regning til tiden eller hvis du ikke returnerer dit lånemodem til os.  


Fakturering og betaling

Hvordan ser du kollegaers status?

Når du skal omstille til en kollega, så kan du se hans eller hendes status som en farve.

Der er forskel på hvad du kan se:

Hvis din kollega har mobiltelefoni hos Relatel
Rød: Din kollega taler i telefon. Enten ved opkald der er kommet ind via hovednummeret eller direkte til mobiltelefonen.
Gul: Din kollega er på "forstyr ikke".
Grøn: Din kollega kan tale og du kan omstille.

Hvis din kollega ikke har mobiltelefoni hos Relatel
Rød: Din kollega taler i telefon. Vi kan kun se når din kollega er optaget af opkald der er kommet ind via hovednummeret. (vi har ikke adgang til andre teleselskabers systemer, så vi kan ikke markere rødt hvis han/hun er optaget via et opkald der er kommet direkte til mobiltelefonen)
Gul: Din kollega er på "forstyr ikke".
Grå: Status kendes ikke. Der kan muligvis omstilles.

 


Relatel Omstilling

Sådan fejlsøger du på Datakald

Hvis du oplever problemer med Datakald, kan det have mange forskellige årsager. Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvad det kan skyldes. Måske er det din computer, dit headset, dit trådløse netværk eller din internetforbindelse, vi skal kigge nærmere på.


Relatel Mobil Relatel Omstilling Datakald

Sådan nulstiller du dit netværk på OnePlus One

 

Vælg apps > Scroll til og vælg Indstillinger > Vælg Mobilnetværk > Vælg Adgangspunkter > Vælg Menu-knappen > Vælg Nulstil til standard.
Din telefon vil nulstille til standard internet- og MMS-indstillinger
Netværksproblemer bør nu være løst. Husk at slå din Wi-Fi fra før du tester. Fortsæt guiden hvis du stadig ikke kan gå online.

Hvis du fortsat ikke kan gå på nettet, kan du manuelt ændre netværksindstillingerne.
Vælg Ny APN > Indtast internet-oplysninger > Scroll ned og indtast internet-oplysninger (Det er kun Adgangspunkttype, der skal ændres) > Vælg Menu-knappen og vælg Gem > Vælg internetadgangspunktet


Relatel Mobil

Hvordan omstiller jeg til en kollega?

Det er ikke nok at tage telefonen hurtigt. I skal også nemt og hurtigt kunne omstille opkaldet til den medarbejder, der bedst kan hjælpe kunden. Du kan omstille opkald via lokalnumre, vores web-interface, vores Android-app og vores iPhone-app.


Relatel Omstilling

Hvordan får jeg nummervisning ved indgående opkald?

Vælg om det er dit hovednummer eller opkalderens nummer, du ønsker vist ved indgående opkald.

Når I modtager et indgående opkald på jeres hovednummer, kan I vælge, om I ønsker jeres hovednummer vist på mobildisplayet, eller om I ønsker nummeret vist på den person, der ringer.


Relatel Omstilling

Sådan nulstiller du netværket på iPhone

Åben indstillinger > Mobil > indstillinger til data > Mobildata netværk


Relatel Mobil

Hvordan laver jeg en velkomsthilsen til telefonen?

Førstehåndsindtrykket giver I kun én gang
Byd jeres kunder velkommen med en velkomsthilsen, inden de viderestilles til jer.

Det er let at opsætte velkomsthilsner i Relatel. Du kan enten indtale via din telefon, uploade en lydfil ( mp3, wav, aac, eller m4a-format) fil eller bestille en professionel indtaling fra vores lydstudie.


Relatel Omstilling

Hvordan viderestiller jeg hovednummeret?

Sørg for at dine kunder altid bliver mødt af en ledig medarbejder. Det kan du gøre ved automatisk at viderestille hovednummeret til en telefonkæde, en ringegruppe eller en telefonmenu. Det gør du under "Indgående opkald" i kontrolpanelet.

I kan opsætte jeres hovednummer til at ringe til en gruppe af medarbejdere på samme tid, så den, der er ledig, besvarer kaldet først. Det hedder en ringegruppe.


Relatel Omstilling

Sådan nulstiller du netværksindstillinger på din Android

Android er et mobil styresystem fra Google. Når du som Relatelmobilkunde modtager dit SIM-kort, så skal du sætte det i din Android-telefon, hvorefter du typisk er klar til at bruge netværket.

Hvis du alligevel oplever problemer, så er det en god idé at nulstille dine netværksindstillinger, så du er sikker på at komme godt fra start. 


Her ser du en kort video om, hvordan du nulstiller dine netværksindstillinger.

Sådan gør du: 
1. Tryk på tandhjul (indstillinger)
2. Tryk på Trådløst og Netværk
3. Tryk på Mobile Netværk
4. Navn på Adgangspunkt/Adgangspunktnavne
5. Klik på Menu-knappen (de tre prikker øverst i videoen)
6. Vælg Nulstil til standard (for at nulstille APN-indstillingerne)
7. Herefter skal telefonen genstartes.


Relatel Mobil

Hvordan opretter jeg en ringegruppe?

Ved at oprette ringegrupper kan flere medarbejdere besvare telefonen, når kunderne ringer. 


Relatel Omstilling

Hvordan laver jeg en telefonkæde?



Ved at benytte en telefonkæde kan I bestemme en bestemt rækkefølge, som medarbejderne skal modtage opkaldene i. Det gør at kundernes opkald altid når den mest relevante medarbejder først.

Du kan kun lave telefonkæde ved kald til dit hovednummer.

Du indstiller det i kontrolpanelet under indgående opkald ved at vælge "gå til telefonkæde" eller "afspil lyd og gå til telefonkæde". Herefter kan du organisere telefonkæden og med pilene vælge i hvilken rækkefølge, den skal gå videre til de valgte medarbejdere/ringegrupper.

Du kan på samme måde indstille en telefonkæde udenfor åbningstid ved at gå til "åbningstider" i kontrolpanelet og følge samme procedure.

 

 



Relatel Omstilling

Hvad er Omstilling Premium? Og hvad får jeg adgang til?

Relatel Premium  giver adgang til ekstra features, som viser kundernes historik og henter informationer fra andre systemer. Det giver en ekstra god telefonoplevelse.


Hvad er forskellen på de forskellige omstillingsløsninger? 
Du kan se en liste med hvilke funktioner, der er med i de tre pakker på vores oversigtsside 


Relatel Omstilling

Kan jeg få en widget med kontaktinfo til hjemmesiden?

Med Firmafons widget kan kunderne se, hvornår I er tilgængelige og hvor lang tid man skal vente, når man ringer til jer.

Hvordan ser widget ud?  En widget er en lille boks, som bliver sat ind i jeres hjemmeside. Den henter automatisk information fra Relatel:



Hvis svartiden på sidste opkald var over 30 sekunder, så vil denne linje ikke fremgå. Den bliver selvfølgelig synlig igen lige så snart svartiden er under 30 sekunder. 

Hvis man trykker på "Se åbningstider", kommer man til jeres åbningstider. Her er Relatels åbningstider som eksempel:

Hvem kan få widget?
Alle med Omstilling Premium kan benytte widget. Det kræver kun, at en enkelt medarbejder har Omstilling Premium.

Hvordan gør man?
Man skal sætte en snippet kode ind i ens hjemmesides html kode, så det kræver lidt teknisk viden. Jeres webmaster, eller dem der har lavet hjemmesiden, vil nemt kunne sætte den ind.

1. Gå ind i Kontrolpanelet
2. Tryk på Telefonnumre.
3. Tryk rediger ud fra hovednummeret som du ønsker en widget til.
Nederst på siden vil Widget stå



3. Tryk aktivér. Herefter vil du få koden der skal sættes ind i html´en.


4. sæt koden ind i din hjemmeside. Så er du klar til at give kunderne information om jeres tilgængelighed på telefonen.

Hvis du ønsker at sproget skal være engelsk, så tilføjer du  '&locale=en' efter key=xxx


Relatel Omstilling

Sådan sender du sms gennem Relatel

Giv f.eks. din kollega besked om at der er kommet en gæst i receptionen. Eller giv en kunde et hurtigt svar. Det kan du gøre helt enkelt med en websms.



Send sms til kollega:
Klik på de 3 små prikker under røret i kolonnen med dine kollegaer. Her kommer valget om at sende en sms. Se billedet nedenfor.

Send sms til kunde:
Øverst til højre finder du besked- ikonet. Denne åbner et vindue, hvor du kan skrive en besked.


Du finder også besked-knappen på siden for en kontakt og opkaldssiden. 





Hvem kan bruge det?
Sms til eksterne: Du skal have mobil hos Relatel.
Sms til kolleger: Du skal have Relatel Omstilling. 

Du behøver ikke aktivere noget. Knappen og funktionen er der, hvis dit abonnement kan bruge det.

Fordele ved at bruge web-sms
- Hurtigere at skrive med computerens tastatur frem for at skulle finde mobiltelefonen frem.
- Hurtigere måde at række ud til mistede opkald i travle perioder.
- Nem måde at give kollega besked, når der fx er gæster i receptionen.
- Send hurtig tilbagemelding a la “Nu er din ordre afsendt”. Så sparer både du og kunden tid.

Kan jeg se de beskeder, jeg har sendt?
Nej, dine udgående sms-beskeder bliver ikke gemt. Du kan evt. skrive en note, hvis du har Premium.

Hvilket afsendernummer bliver vist på modtagerens telefon?
På modtagerens telefon vil medarbejderens mobilnummer stå som afsender. Modsat “ring ud som” kan I desværre ikke vælge at benytte et hovednummer eller direkte nummer som afsender.

Hvad sker der, når kunden besvarer min sms?
Når modtageren besvarer en besked sendt via web-sms, bliver svaret sendt til medarbejderens mobiltelefon som en almindelig sms. Svaret kan således ikke ses på app.relatel.dk.

Kan jeg bruge mit hovednummer som afsender?
Nej, desværre.

Kan jeg bruge mit direktenummer som afsender?
Nej, desværre.

Kan jeg sende til udenlandske numre?
Ja, skriv blot nummeret landekode foran, fx +46 for Sverige. Af tekniske/juridiske årsager kan der ikke sendes sms til amerikanske numre (+1).

Koster det ekstra at sende til udenlandske numre?
Sms’er til udenlandske numre koster 1,80 kr. pr. sms.

Kan jeg sende til 4-cifrede telefonnumre?
Nej, du kan desværre ikke sende til de 4-cifrede numre, der typisk bruges til afstemninger og overtakserede tjenester.

Kan jeg kun sende SMS til mobilnumre eller kan jeg også sende til hovednumre?
Du kan kun sende til mobilnumre.

Hvordan kan jeg se, om et opkald/en kontakt er et mobilnummer?
Det er desværre ikke altid så let at se. Men du vil få en fejlbesked, når du forsøger at sende en besked til et fastnummer (gælder danske fastnetnumre og visse andre lande).

Inkluderer de 100 gratis sms'er både interne og eksterne sms – eller får jeg 2 x 100?
Du får 100 sms’er i alt.

Kan jeg sende til mange modtagere på én gang?
Nej. Du kan dog fortsat sende til grupper af medarbejdere.

Kan jeg tilknytte sms-udsendelsen til vores bookingsystem via jeres API?
Nej. Men du kan godt bruge en anden sms-udbyder til at sende beskeder med dit Relatel-telefonnummer som afsender.

Vær opmærksom på, at du skal have lov til at sende en SMS til kunden, så du fx ikke overtræder markedsføringsloven.

 




Relatel Omstilling

Hvordan kommer jeg i gang med Relatel Omstilling?

Her er nogle tips til, hvordan du kommer i gang med at bruge Relatel Omstilling.


Relatel Omstilling Ny kunde

Hvordan får jeg MobilePay på hovednummeret?

Med Relatel har du mulighed for at få tilknyttet MobilePay på dit mobile hovednummer.
Hvis du er tvivl om du har et mobilt eller fastnethovednummer, så kontakt kundeservice på 71 99 99 99. 

I den her FAQ får du guiden til, hvordan du får MobilePay på dit hovednummer:

1. Kontakt kundeservice: Du skal bruge en bekræftelsessms før du kan aktivere MobilePay. Den SMS kan du kun modtage, hvis du har et mobilt hovednummer og derfor skal du kontakte kundeservice for at få tilsendt et nyt simkort.


Relatel Omstilling

Hvordan aktiverer jeg Ring ud?

Når du har et mobil-produkt, Omstilling Pro eller Omstilling Premium så vil "Ring ud" automatisk være aktiveret.

Sådan fungerer det:

Ring ud fra Relatel webapp via din telefon

I stedet for at taste et nummer ind manuelt på din telefon, så kan du klikke på “Ring ud”-knappen i Relatels web-app. Det er knappen med et telefonrør i øverste højre hjørne. På den måde kan du foretage opkaldet fra web-appen, men fortsætte kaldet fra din telefon.
 


Herefter indtaster du det nummer, du vil ringe til. Du kan også nemt sætte et nummer ind, som du har kopieret fra en hjemmeside, mail eller andet.

Når du har skrevet telefonnummeret og trykket “ring”, så ringer systemet op til din telefon. Du bekræfter opkaldet ved at besvare telefonkaldet, og så vil systemet ringe til det indtastede nummer.



Ring ud fra Datakald
Du kan også ringe ud fra Datakald i stedet for telefonen. Så behøver du ikke at have din telefon på dig og kan styre alt via Relatels web-app.

For at ringe ud via Datakald, skal du have Omstilling Premium. 

Du følger samme fremgangsmåde som mobil.
1. Gå ind på app.relatel.dk
2. Tryk på telefonrøret i øverste højre hjørne.
3. Indtast nummeret og tryk Ring.
4. Vælg at du vil ringe ud via "min browser" i stedet for telefonen.


Du kan indtaste tal på telefonblokken, der befinder sig i kaldsboksen nederst til venstre, hvis du for eksempel bliver mødt af  “tryk 1 for at tale med receptionen”.


Relatel Mobil Relatel Omstilling

Hvor kan jeg administrere en omstillingsbruger?

Hvis du logger ind på kontrolpanelet, går ind på den enkelte medarbejder og trykker rediger, så har du en masse muligheder for at sætte brugeren op. 



- Du kan redigere mobilnummeret. Så hvis du får en anden medarbejder eller skal bruge et andet telefonnummer i en periode, så kan du ændre det her.
- Du kan ændre kodeordet
- Du kan tilpasse medarbejderes ringegrupper.
- Du kan redigere brugerens Omstilling.
- Du kan opsige brugeren.  


Relatel Omstilling

Hvordan aktiverer jeg "banke på" til Android?

 

"Banke på-funktionen" er nyttig, hvis du ønsker at modtage en lyd om, at en kunde forsøger at ringe til dig imens du taler i telefon. 


Relatel Omstilling

Administrator vs. Medarbejder

Der findes 2 forskellige rettigheder som bruger af Relatel Administrator og Medarbejder. Denne artikel beskriver en stor del af forskellene.


Relatel Omstilling

Hvordan sidder jeg på lyt hos kollegerne?

Byder du kunden velkommen på en god måde? Siger du øh hele tiden? Lyder du sur, når du taler? Den bedste måde at finde ud af, om I har gode samtaler med kunderne, er ved at sidde på lyt hos hinanden. Men hvad skal du lytte efter? 


Relatel Omstilling

Kan jeg have mobilnumre hos andre end Relatel?

Du kan sagtens have din mobiltelefoni hos en anden leverandør og stadig bruge Relatel til at håndtere opkald fra dit hovednummer.

Der er dog 5 rigtig gode funktioner, du går glip af.

1. Ring ud som hovednummer
Fordi: hvis ikke du er på Relatelnetværk, kan vi ikke ændre i det nummer din mobil sender, når du foretager et opkald.

2. Din private telefonsvarer vil tage opkald fra hovednummeret.
Fordi: Vi kan ikke se forskel på, om det er dig, der tager opkaldet, eller din telefonsvarer. Din telefonsvarer vil altid gerne tage kaldet - især hvis den f.eks er sat til at gå i gang efter 20 sekunder og hovednummeret ringer i 30 sekunder hos hver person.

3. Medarbejderstatus er grå, så længe du ikke er i opkald fra hovednummeret.
Fordi: Vi kan ikke se din aktivitet, hvis ikke du bruger Relatels netværk. Derfor vil din status være grå, medmindre du er i forstyr ikke (gul status) eller taler i et opkald, som er kommet ind fra hovednummeret. I det sidste tilfælde vil dine kolleger kunne se, at du er optaget (rød status).

4. Ring op via kontrolpanelet er ikke en mulighed.
Fordi: Ligesom med punkt 1 kan du ikke ringe ud fra omstillingssystemet medmindre du har mobiltelefoni hos Relatel.
 
5. Omstilling af kald der kommer direkte ind på dit mobilnummer.
Fordi: modtager du et opkald direkte på mobilen, så er det helt uden om Relatels netværk, og vi kan derfor ikke "se" opkaldet eller sende det videre.

Så selvom du sagtens kan have mobiltelefoni hos en anden end os, synes vi det ville være langt sjovere at invitere dig helt ind i butikken.


Relatel Omstilling

Hvad er telefonkø og hvordan aktiverer jeg den?

En telefonkø gør det muligt for virksomheder at tage mange indgående kald med få medarbejdere. Når kunderne ringer ind, så kan de få en besked om deres placering i køen, hvis de venter i mere end 59 sekunder. Placeringen bliver oplyst en gang i minuttet.

Fordelen ved telefonkø i forhold til almindelig ventetid er, at kunderne får en idé om, hvorvidt ventetiden bliver kort eller lang. Det giver en lidt større tålmodighed hos kunderne, frem for at de kun mødes af musik eller ventetone i den lange ventetid. Desuden behandles opkald i den rækkefølge, de kommer ind.

Kunderne kan også trykke 1 og blive ringet op af næste ledige medarbejder, uden at de mister deres plads i køen. Så kan de bruge ventetiden på noget sjovere end at vente i røret.


Relatel Omstilling

Hvordan får jeg et csv-udtræk af min opkaldsliste?

Til  analyse og statistik-behandling, er det muligt både som administrator og omstillingsbruger af Relatel Omstilling at lave et CSV-udtræk af jeres opkald til jeres hovednummer/hovednumre.

Hvis du har Relatel mobiltelefoni, så kan du også logge på din bruger og hente en opkaldsliste - et samlet udtræk af dine personlige opkald.


Relatel Omstilling

Hvordan får jeg nummervisning ved udgående opkald (ring ud som)?

Brug din mobil både på arbejde og i hjemmet uden at dine kunder får dit private mobilnummer

Har du både Relatel Omstilling Pro eller Omstilling Premium og Relatel mobil, så kan du vælge, om du vil ringe ud fra dit hovednummer eller dit mobilnummer.

Har du flere hovednumre tilknyttet din Relatel-konto, kan du frit vælge mellem hvilket hovednummer, du vil ringe ud som.

Du kan ændre det manuelt eller sætte det til automatisk at ringe ud fra virksomheden, når tidspunktet er indenfor hovednummerets åbningstider.

Der er to måder, du kan opsætte din telefon til at ringe ud som det ønskede nummer.
Opsætningen vil derefter være gældende for alle fremtidige opkald, indtil du ændrer indstillingen igen.


Relatel Omstilling

Skal mine medarbejdere have nye telefonnumre?

Nej. Relatel giver jer et hovednummer eller flytter jeres eksisterende til Relatel.


Relatel Omstilling

Hvordan indstiller jeg åbningstider på mit hovednummer?

Lad ikke kunderne vente i telefonen, når I holder lukket. Og bliv ikke forstyrret, når I holder fri. Du kan sætte åbningstider på dit hovednummer, så du ikke bliver forstyrret af opkald døgnet rundt.

Du får desuden en række valgmuligheder til, hvad der skal ske med opkald uden for åbningstiden, på helligdage og når I skal holde frokostpause. På den måde er du sikker på, at dine kunder får den bedste oplevelse, uanset hvornår de ringer.


Relatel Omstilling

Hvordan omstiller jeg opkald via iPhone app?

Du har nu mulighed for at kunne omstille igangværende opkald via din iPhone.


Relatel Omstilling

Hvad kan jeg med funktionen "intet svar"?

Med Relatel Omstilling kan du bestemme, hvor længe dine kunder skal vente på, at I besvarer opkald på jeres hovednummer. Og hvad der skal ske, når I har travlt og ikke kan tage telefonen.

Hvis I ikke har tid til at tage telefonen, kan Relatels intet svar-funktion sende opkaldet videre til ringegrupper, medarbejdere mv., som har tid til at tage telefonen. Opkaldet kan også sendes til en telefonsvarer, så I kan ringe tilbage til jeres kunder på et senere tidspunkt.

Bemærk at hvis du bruger funktionen "Telefonkø", så kan du ikke indstille intet svar. Så vil telefonen blive ved med at ringe indtil en medarbejder besvarer opkaldet eller kunden lægger på.

Sådan opsætter du intet svar:
1) Log på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
2) Vælg “kontrolpanel”
3) Tryk “intet svar”
4) Du får nu de samme valgmuligheder som ved opsætning af “indgående opkald”   
5) Hvis du vælger, at opkaldet ved “intet svar” skal gå til en telefonmenu, telefonkæde eller viderestilles til en ringegruppe, så vil din kundes opkald være aktiv i 10 minutter, før den afsluttes.




Relatel Omstilling

Hvordan omstiller jeg via Android app?

Du kan med vores Android app omstille et opkald til en kollega via app’en.

Hvis dine kollegaer og du selv har både Omstilling og Mobiltelefoni hos Relatel, vil du også kunne se om din kollega er ledig, optaget eller ikke vil forstyrres, inden du omstiller det indgående opkald.


 


Relatel Omstilling

Hvordan aktiverer jeg "Forstyr ikke"?

Aktivér "Forstyr ikke" og undgå at blive forstyrret, når du sidder i møde eller er på ferie.

Med Relatel omstilling kan du melde dig ind og ud af telefonkæder og ringegrupper, som det passer dig. Du vil derfor ikke blive forstyrret af indgående opkald på dit hovednummer, men stadig være i stand til at modtage opkald direkte på dit eget mobilnummer.


Relatel Omstilling

Hvordan får jeg ventemusik til telefonen?

Imens kunderne venter på, at I løber efter telefonen, kan I gøre deres ventetid behagelig ved at lade dem høre ventemusik, indtil I besvarer opkaldet.

Vi har 4 kategorier som I kan vælge imellem:
1) Rock
2) Latin
3) Lounge
4) Jazz


Relatel Omstilling

Hvordan kommer jeg godt i gang med Relatel Omstilling som administrator?

Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med at opsætte Relatel Omstilling som administrator.


Relatel Omstilling Ny kunde

Hvad skal jeg huske inden ferien?

Hvis ferien er lige for døren, skal du sørge for, at dit telefonsystem informerer dine kunder bedst muligt, imens du er væk. Vi har lavet en ferieguide med en tjekliste over de funktioner, du skal huske at ændre inden ferien.


Relatel Omstilling

Hvordan betaler jeg min faktura?

Hos Relatel kan I vælge at betale med betalingskort eller LeverandørService.

Betaling med betalingskort:
Når I opretter Relatel, så kan I vælge at betale med betalingskort.
I kan betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron eller Maestro.
 
Betaling via LeverandørService:
Når I opretter Relatel, så kan I vælge at betale med leverandørservice.
Med Leverandørservice bliver jeres penge trukket direkte fra den bankkonto, som er tilknyttet jeres virksomhed.
Når I tilmelder jer LeverandørService, så sender vi anmodningen afsted til Nets, som skal godkende jeres anmodning.
 
Efter Nets har godkendt jeres anmodning, vil I få tilsendt en bekræftelsesmail fra os.  I mailen følger et link, I skal trykke på for endeligt at bekræfte jeres tilmelding til LeverandørService. I  modtager typisk denne mail 3 dage efter jeres anmodning.
 
Når I er tilmeldt LeverandørService, vil I blive adviseret (jvf. Nets betalingsbetingelser) omkring jeres faktura og beløbet, som vi vil hæve på jeres bankkonto.  3 dage efter adviseringen vil vi hæve pengene på jeres bankkonto.
 
Bankbetaling/giroindbetaling
Hvis du betaler med bankindbetaling eller giroindbetaling, er der et gebyr på 40 kr. pr. regning. 
 
Sådan skifter du din nuværende betalingsmetode.
Log ind på din konto med din mail og kode. Vælg så Kontrolpanel og derefter fakturering.
Her kan du tilmelde og opdatere dine betalingsoplysninger.
 


Fakturering og betaling

Hvor finder jeg mine fakturaer?

Som administrator af virksomhedens Relatel konto, kan du i kontrolpanelet finde en oversigt over ordrer og fakturaer under menupunktet "Faktuering og betaling".


Fakturering og betaling

Hvad gør jeg som administrator for Chat?

Her kommer vi med en kort gennemgang af dine muligheder som administrator for en chatbruger hos Relatel.

For at komme på kontrolpanelet skal du følge linket her for at logge ind. https://app.relatel.dk/session/employees/sign_in  

Hvis ikke du kender din kode kan du få tilsendt en ny her https://app.relatel.dk/session/employees/password/new


Relatel Chat

Hvordan får jeg Facebook Messenger i Relatel Chat?

Du kan vælge at aktivere Facebook Messenger som en del af din Relatel Chat.
På den måde kan den, der henvender sig, vælge mellem at skrive sammen med jer i en klassisk chatboks eller via deres Messenger.


Fordelen for kunden er, at de ikke behøver at sidde og vente ved skærmen, men kan tage samtalen med i lommen og har hele historikken samlet i deres Facebook-konto. Fordelene for jer er, at I giver kunden en bedre oplevelse, da de kan tale med jer gennem den kanal, de foretrækker. Desuden får I nu en nem måde at administrere og besvare Messenger-beskeder i et system, I allerede kender og bruger.

Sådan opretter du Relatel Chat i Messenger: 
I kontrolpanelet, hvor du redigerer en Chatkanal, finder du et felt til at forbinde til en Facebook side, du administrerer. Den Relatel-administrator, der skal lave forbindelsen, skal derfor også være administrator på jeres Facebook-side.

1. Gå til Kontrolpanelet
2. Vælg Chatkanaler
3. Tryk på “Redigér” på den chatkanal, du vil forbinde til Facebook.
4. Nederst på siden kan du logge ind via Facebook, vælge en side og trykke på “Forbind til Facebook”. Du kan se mere information om dette nedenfor.


Relatel Chat

Hvordan håndterer jeg en live Chat?

Hvordan håndterer jeg en chat?
Når du modtager en live chat kommer den frem som en boks i oversigten nederst til venstre. For at besvare chatten skal du trykke på ikonet til højre i boksen. 





Relatel Chat

Brug Smiley til at måle din virksomheds kundetilfredshed

En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, som din virksomhed leverer. Og du får uvurderlige input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald og/eller chat.


Relatel Omstilling Relatel Chat Relatel Smiley

Hvordan får jeg Chat, som Relatel-kunde?

Hvis du allerede er Relatel-kunde og gerne vil tilkøbe Chat til din virksomheds hjemmeside, gør du sådan her: 

1. Gå ind i Kontrolpanelet i web-appen
2. Gå til Medarbejdere (under administration)


3. Find den/de medarbejdere, der skal have Chat og tryk på "Redigér"


4. Øverst oppe under medarbejderen trykker du "Tilkøb Relatel Chat". 




5. Bekræft køb af Chat ved at trykke "Aktivér Chat". 



6. Nu er chatten akviteret for den medarbejder. 

Når du har købt Chat til de medarbejdere, der skal have Chat, kan du indlejre den på hjemmesiden.


Relatel Chat

Hvad skal jeg vide, før jeg starter en chat?

3 Gode råd til en sikker chat


Relatel Chat

Hvordan får jeg Chat på hjemmesiden?

Hvordan opretter- og indlejrer jeg en chat?
I denne her guide får du hjælp til at oprette en chat til din hjemmeside. 


Relatel Chat

Kom godt i gang med Datakald fra din mobil

Hvis du har Omstilling Premium, har du mulighed for at bruge mobilappen Datakald. Med Datakald kan du modtage og foretage opkald via en internetforbindelse – helt uden at være afhængig af mobildækning.


Produktnyheder Datakald

Kan jeg når som helst flytte mit nummer til Relatel?

Ja. Når I opretter Relatel, kan I vælge et nyt hovednummer.

Dette nummer er aktivt samme dag og bliver ved med at virke så længe, I ønsker det.

Når det passer jer, kan I foretage en flytning af et eksisterende nummer fra et andet selskab til Relatel.


Ny kunde

Hvad gør jeg som ny omstillingsbruger?

Vi kommer her med en kort gennemgang af dine muligheder som omstillingsbruger hos Relatel.


Relatel Omstilling

Hvem modtager chats?

I kan sætte Relatel Chat op på samme måde som indgående opkald med ringegrupper, telefonkæder og telefonkø. 

Når en chat kommer ind i app.relatel.dk, så vil systemet kontakte dem, I har sat det op til. Men herunder vil den først kontakte:
- medarbejdere der ikke er i "forstyr ikke"
- medarbejdere der ikke har opkald i forvejen
- medarbejdere der ikke har en chat, der ringer i forvejen (igangværende chats tæller ikke)

Hvis der ikke er nogen medarbejdere ledige, indenfor de tre, så vil medarbejdere i opkald også få chats. 


Får jeg opkald samtidig med chats?
Ja, det kan du godt få. Men i første omgang sender vi chats ud til dem, der ikke er optaget på telefonen eller er i "forstyr ikke". Hvis der ikke er nogle ledige der, så får medarbejdere i opkald også chats.

Får jeg flere chats på én gang?
Ja, der er ingen grænse for hvor mange der kan komme på én gang (men man kan naturligvis afvise at modtage nye chats). Vi anbefaler, at man ikke chatter med mere end 4 ad gangen. Der er selvfølgelig undtagelser. Hvis en medarbejder er ny, så kan 4 chats være for meget. Omvendt kan man måske håndtere flere chats, hvis man er trænet og svarene har lav kompleksitet.


Relatel Chat

Hvordan opsiger jeg Relatel?

Hvordan opsiger jeg Relatel?


Fakturering og betaling