Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan sender du web-SMS gennem Relatel

Giv din kollega besked om at der er kommet en gæst i receptionen, send en fælles besked til en gruppe af dine kolleger, eller giv en kunde et hurtigt svar. Det kan du gøre helt enkelt med en web-SMS. 

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.


Hvem kan benytte det?

Den enkelte omstillingsbruger kan sende web-SMS'er. Med alle tre typer virksomhedsabonnement (Professional, Contact Center og Unlimited) kan omstillingsbrugere sende web-SMS via mobilappen. Med Contact Center og Unlimited kan omstillingsbrugere desuden sende web-SMS'er fra computeren.


Professional Contact Center Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg styr på dataforbruget i min virksomhed?

Dit dataforbrug kan stige og falde afhængigt af, hvor du er, og hvad du laver på nettet. Du kan holde øje med dit eget eller dine medarbejderes forbrug på din konto i app.relatel.dk.

Vi sender altid en notifikation til dig, når du har opbrugt 80% af dit indhold - og igen, når du rammer 100%. Så kan du nemlig nå at reagere i tide, hvis dit abonnement skal tilrettes et stigende behov for tale eller data.

Nederst i denne artikel finder du også hjælp til at op- eller nedgradere et abonnement samt til genkøb af pakke. Vi vil også anbefale dig at læse vores information om "Saldomax" - som du finder her.

Hos Relatel kan du også få datapulje med i dine mobil- og 5G Internet-abonnementer. Det kan du læse mere om her.

 

RELA_2023_Ikon_Netværk_48x48

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan spærrer jeg et simkort?

Skulle du være så uheldig at miste eller få stjålet din telefon, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit simkort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt simkort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Hvis du spærrer dit simkort, vil abonnementet ikke kunne bruges, før det nye simkort er modtaget og indsat i enheden.

 

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto kan spærre alle simkort.
Den enkelte bruger kan spærre sine egne simkort.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bestiller jeg et nyt simkort, og hvornår skal det aktiveres?

Hos Relatel kan du få enten et fysisk simkort eller et eSIM til dit mobilabonnement. Vi sender dig den simkorttype, som er valgt ved oprettelsen af abonnementet.

Dit nye fysiske simkort, eSIM og eventuelle tilhørende datadelingskort vil automatisk være aktivt på opstartsdatoen eller flyttedatoen for abonnementet. Det samme gælder for 5G Internet-simkort. Det er altså ikke nødvendigt at aktivere dit simkort/eSIM manuelt.
Et fysisk simkort skal blot indsættes i enheden og kan nu tages i brug.
Et eSIM skal scannes (QR-kode) - læs mere her.

Kun i nogle ganske få situationer, skal du selv aktivere dit simkort: Nemlig hvis du har bestilt et nyt simkort som erstatning for et eksisterende simkort/eSIM. Hvis du derimod spærrer et simkort og får et nyt tilsendt, behøver du ikke at aktivere det før brug. Læs mere om dette her.

Vær opmærksom på, at du kun kan bestille et eSIM som erstatning for et eksisterende simkort/eSIM, hvis din virksomhed er valideret med MitID.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Mobilfeatures?

Mobilfeatures er et tilkøbsprodukt, som du kan bruge, til at få endnu flere funktioner på dit mobilnummer hos Relatel. Opsæt fx velkomsthilsen, ventemusik, banke-på og/eller telefonkø direkte på dit mobilnummer - helt uafhængigt af hovednummer og omstillingsløsning.

 

Hvad kræver det?
Mobilfeatures kan benyttes af alle brugere med mobilabonnement hos Relatel.

Hvem kan oprette det?
Administrator på din Relatel-konto kan tilkøbe produktet.

Hvem kan opsætte det?
Den enkelte mobilbruger kan selv opsætte funktionerne på sit mobilnummer, og administrator på din Relatel-konto kan også opsætte det for alle mobilbrugere. Dog kan kun den enkelte bruger opsætte velkomsthilsen på sit eget mobilnummer.

 

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opsiger jeg et abonnement hos Relatel?

Se nedenfor, hvordan du opsiger et abonnement, en hel medarbejderprofil, et hovednummer eller hele din Relatel-konto via app.relatel.dk.
 
Vil du opsige, fordi du er utilfreds med noget? Eller passer din virksomheds behov bare ikke rigtigt til jeres nuværende produkter? Så giv os endelig et kald på 71 99 99 99 inden du opsiger - så tager vi gerne en snak om det.

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Oprette eller ændre adgangskode samt info om tofaktorlogin

Herunder guider vi dig til, hvordan du kan oprette eller ændre din adgangskode til app.relatel.dk, og til, hvordan du håndterer tofaktorlogin. 

 

Hvad kræver det?
Alle omstillings- og/eller mobilbrugere hos Relatel har en personlig Relatel-profil.


Adgangskode som medarbejder - læs med her.

Adgangskode som administrator - læs med her.

Tofaktorlogin på brugerniveau - læs med her.

Tofaktorlogin på virksomhedsniveau - læs med her.

 

Hvis du ikke har oprettet et kodeord endnu eller har glemt det, kan du nulstille/oprette her. Husk at bruge den mailadresse, der er tilknyttet din brugerprofil på din Relatel-konto. Når du har indtastet din mailadresse og har klikket på "Videre", får du tilsendt en mail med et link til oprettelse/nulstilling af dit kodeord. 

Ingen binding

Ændr adgangskode som medarbejder

  • Log ind på app.relatel.dk.
  • Klik på dit navn under "Din konto" yderst til højre.
  • Klik på "Sikkerhed" under "Redigér" yderst til venstre.
  • Indtast din nye ønskede adgangskode i de to felter - husk at klikke på "Gem", når du er færdig.
  • Du kan godt vælge en adgangskode til app.relatel.dk, som du har brugt tidligere.

 

Bruger - sikkerhed

 

Opret/ændr adgangskode som administrator

  • Log ind på app.relatel.dk.
  • Klik på Områdemenu øverst til venstre.
  • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
  • Klik på "Medarbejdere" og klik på "Redigér" ud for den relevante medarbejder.
  • I boksen "Stamdata" kan du indtaste den nye ønskede adgangskode i de to felter - husk at klikke på "Gem", når du er færdig.
  • Du kan godt vælge en adgangskode til app.relatel.dk, som medarbejderen har brugt tidligere.

Admin - sikkerhed

 

Krav og anbefalinger til adgangskode

  • skal indeholde mindst 12 tegn/anslag
  • anbefales at indeholde mindst ét stor bogstav (A-Å)
  • anbefales at indeholde mindst ét lille bogstav (a-å)
  • anbefales at indeholde mindst ét tal (0-9)
  • anbefales at indeholde mindst ét specialtegn (fx +, !, &)

Tofaktorlogin på brugerniveau

Du kan indstille, hvor ofte du vil bruge en tofaktorlogin, når du logger på din Relatel-konto. Det gælder på tværs af dine enheder, så du nemt kan skifte mellem at logge på fra mobilen eller computeren.

Grundet øget fokus på sikkerhed er det ikke muligt at fravælge tofaktorlogin helt. Vær også opmærksom på at det kun er den enkelte bruger, der kan ændre i sin egen frekvens for tofaktorlogin. 

Som administrator kan du vælge mellem følgende intervaller:
Hver gang
Dagligt
Ugentligt

Som medarbejder kan du vælge mellem følgende intervaller:
Hver gang
Dagligt
Ugentligt
Månedligt

 

  • Log ind på app.relatel.dk.
  • Klik på dit navn under "Din konto" yderst til højre.
  • Klik på "Sikkerhed" under "Redigér" yderst til venstre.
  • Vælg din ønskede frekvens i drop down-menuen.
  • Husk at gemme når du er færdig.

Om Relatel Tips & tricks til erhvervstelefoni

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor finder jeg saldo, fakturer og kontoudtog?

Som administrator på din Relatel-konto har du adgang til menupunktet "Fakturering". Her kan du finde en oversigt over alle dine fakturaer, se nuværende saldo og betalingsmetode samt finde kontoudtog og muligheden for at downloade dine tidligere fakturaer.

Se eksempel på faktura her.

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan betaler jeg en faktura til Relatel?

Som administrator på din Relatel-konto kan du både se og ændre din betalingsmetode på app.relatel.dk. Du kan vælge om du vil betale med betalingskort, via Leverandørservice, via FIK eller via EAN-nummer. Vælger du intet andet, vil du automatisk være oprettet med FIK som betalingsmetode. 
 
Relatels kunder bliver faktureret i løbet af de første 2 uger hver måned. Det er ikke muligt at blive opkrævet kvartalsvis, halv- eller helårligt. Du kan dog vælge at tilmelde dig automatisk betaling. Alle fakturaer sendes pr. mail uanset valgte betalingsmetode.
 
Er din virksomhed tilmeldt Leverandørservice eller har tilknyttet et betalingskort, trækkes det udestående beløb på forfaldsdatoen. Denne kan du se på din fremsendte faktura. Husk at du selv skal opdatere konto- eller kortoplysninger, såfremt disse ændrer sig ved udstedelse af nyt betalingskort eller oprettelse af ny bankkonto.
 
Se eksempel på faktura her.
 

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan sender jeg en web-SMS fra mit firmanavn?

Når du sender en web-SMS fra app.relatel.dk via browser eller desktop-app, kan du vælge navn på afsender af din SMS. 
Så kan du skrive fra dit firmanavn og undgå at dele dit private mobilnummer med dine kunder.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.


Hvem kan benytte det?

Den enkelte omstillingsbruger kan sende web-SMS'er. Med alle tre typer virksomhedsabonnement (Professional, Contact Center og Unlimited) kan omstillingsbrugere sende web-SMS via mobilappen. Med Contact Center og Unlimited kan omstillingsbrugere desuden sende web-SMS'er fra computeren.


Ny bruger Professional Contact Center Unlimited