Sørg for at dine kunder altid bliver mødt af en ledig medarbejder. Det kan du gøre ved automatisk at viderestille kald til dit hovednummer til en telefonkø, en telefonkæde, en ringegruppe eller en telefonmenu.
Hvad kræver det?
Hovednummer er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited. De enkelte features afhænger af dit virksomhedsabonnement.
Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan lave opsætning på dit hovednummer.
Første trin
Start med at sikre at alle de medarbejdere, der skal kunne besvare kald fra et eller flere af jeres hovednumre, har en omstillingsbruger.
I app.relatel.dk kan du se jeres aktuelle produkter:
Områdemenu -> Firmatjenester -> Firmaadministration -> Abonnementer
Ønsker du at tilføje en medarbejder, kan du gøre det her:
Områdemenu -> Firmatjenester -> Firmaadministration -> Medarbejdere -> Ny medarbejder.
Vælg omstillingsbruger og evt. mobilabonnement. Nu er du klar til at lave opsætning på dit hovednummer.
Rediger eller opret en opsætning på hovednummeret
Du skal først lave en opsætning klar til dit hovednummer. Her vælger du, hvad der skal ske, når kunderne ringer til din virksomheds hovednummer, og hvordan I skal besvare opkaldene. Du kan enten redigere en af de opsætninger, der allerede ligger klar, eller du kan oprette en ny.
Læs mere om opsætninger her.
Når du har lavet opsætningen, skal du vælge hvilket hovednummer, der skal benytte den. Det gør du her: Områdemenu -> Firmatjenester -> Hovednummer -> Redigér -> Åbningstider
Læs mere om åbningstider her.
Ringegruppe
I kan opsætte jeres hovednummer til at ringe til en gruppe af medarbejdere på samme tid, så den, der er ledig, besvarer kaldet først. Det hedder en ringegruppe. Læs mere om ringegrupper.
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited.
Telefonkæde
I kan også vælge at opsætte en telefonkæde med en forudbestemt rækkefølge af medarbejdere, der skal besvare kaldet. Bliv klogere på opsætning med telefonkæde.
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited.
Telefonkø
I kan også vælge en telefonkø, hvor I får mere avancerede ringemønstre, og kunden får information om plads i køen. Læs mere om telefonkø.
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited.
Vær dog opmærksom på, at nogle features i telefonkø kun er indeholdt i Contact Center og Unlimited.
Telefonmenu (også kaldet tastemenu eller IVR)
Der er også mulighed for at jeres kunder kan blive mødt af en telefonmenu med en velkomst og valget om, hvilken afdeling eller person, de vil tale med. Læs mere om telefonmenu (tastemenu/IVR) her.
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited.