Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan opsætter jeg mobilen til MMS og Internet?

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 nov. 2019
    Har du problemer med internetforbindelsen eller MMS på din telefon, kan du finde en guide til manuelt at opsætte internet og MMS din telefon her.

    De fleste smartphones kræver dog blot, at du enten nulstiller din APN (Android) Windows eller netværksindstillinger (iPhone)

     

    Se hvad du kan gøre, hvis din mobildata ikke virker, når du er i udlandet.

     

    Sådan nulstiller du APN-indstillinger på de fleste Android-telefoner
    • Åbn indstillinger
    • Klik på Trådløs og netværk
    • Vælg Mobilnetværk
    • Klik på Navn på adgangspunkt (hvis du ønsker at geninstallere, så tryk "slet APN"). Du finder APN informationerne for TDCs netværk længere nede på siden.

    Sådan nulstiller du dine netværksindstillinger på din iPhone
    • Åbn indstillinger
    • Klik på Mobilnetværk
    • Klik på Mobildatanetværk
    • Klik på Nulstil indstillinger.
    eller:

     

    • Åbn indstillinger
    • Klik på Generelt
    • Vælg Overfør eller nulstil iPhone
    • Klik på Nulstil
    • Klik på Nulstil netværksindstillinger.

     

    Du kan også manuelt indtaste indstillingerne, så de matcher med nedenstående:


    Mobildata
    APN: internet
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet

    MMS
    APN: TDC MMS
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet
    MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
    Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
    Maks. str. på mms-besked: 614400
    MMS UA Prof URL: ikke angivet

    Internetdeling
    APN: internet
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet

     

    Sæt APN-indstillinger fra Relatel på din mobil


     

    Driller forbindelsen, når du er i udlandet?

    Virker dit internet på mobilen ikke, når du er i udlandet? Så kan du prøve følgende:

     

    1. Tjek at roaming er aktiveret på din mobil.
    2. Nulstil dine netværksindstillinger ved at følge guiden herover.
    3. Søg manuelt efter operatør på mobilen.
      I flere lande arbejder vi sammen med forskellige udbydere, og du kan derfor prøve dig frem mellem de forskellige muligheder, du kan se på telefonen.

    Sådan søger du manuelt efter operatør:

    iPhone:

    • Åbn indstillinger
    • Klik på Mobilnetværk
    • Gå til Valg af netværk
    • Klik på skyderen og deaktiver automatisk søgning efter netværk
    • Vælg en udbyder.
    Android:
    • Åbn indstillinger
    • Klik på Trådløs og netværk/Forbindelse
    • Vælg Mobile netværk
    • Vælg Netværksoperatører
    • Vælg manuelt netværk
    • Vælg en udbyder.