Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan opsiger jeg et abonnement hos Relatel?

    Skrevet af Kundeservice

    • 2 dec. 2025
    Se nedenfor, hvordan du opsiger et abonnement, en hel medarbejderprofil, et hovednummer eller hele din Relatel-konto via app.relatel.dk.
     
    Vil du opsige, fordi du er utilfreds med noget? Eller passer din virksomheds behov bare ikke rigtigt til jeres nuværende produkter? Så giv os endelig et kald på 71 99 99 99 inden du opsiger - så tager vi gerne en snak om det.
     question_ikon_small (1)

    Værd at vide om opsigelse
    • Hvis du opsiger et mobil- eller 5G Internet-abonnement, som inkluderer et datadelingskort, lukker dette samme dato som selve abonnementet flytter eller lukker. Det samme gælder for Smartwatch-abonnementet.
    • Når du lukker et abonnement, vil det lukke med 30 dages varsel. Du kan ikke selv vælge opsigelsesdato. Ønsker du en anden dato for lukning, skal du kontakte os på kundeservice@relatel.dk
    • Hvis du ønsker at flytte et nummer fra Relatel til en anden udbyder, skal du ikke opsige nummeret hos Relatel. Et nummer, der er under opsigelse, kan nemlig ikke flyttes.
    • Såfremt en medarbejder flytter sit mobilnummer væk fra Relatel, er det kun selve mobilabonnementet, der stopper hos Relatel. Omstillingsproduktet vil stadig fungere med medarbejderens nummer, medmindre du aktivt opsiger dette også.
    • Hvis du lukket et telefonnummer ned ved en fejl, kan nummeret genoprettes inden for 6 måneder efter lukning. I dette tilfælde skal du kontakte kundeservice@relatel.dk, som kan hjælpe dig videre.
    • Hvis du har sat et abonnement eller en medarbejder til lukning ved en fejl, kan du selv annullere opsigelsen, såfremt den endnu ikke er trådt i kraft. Du gør det samme sted, som du satte abonnementet eller profilen til lukning. 

    Værd at vide om binding

    • Du kan ikke selv sætte et abonnement til lukning, hvis det er i binding. I dette tilfælde skal du kontakte Relatels kundeservice.
    • Når din binding på et abonnement udløber, fortsætter dit abonnement uændret til samme pris. Den eneste forskel er, at du nu blot har 30 dages opsigelse. Du har dog altid mulighed for at genbinde dit abonnement, hvis du ønsker det. Læs mere om binding her. 
    Udflytning af nummer til anden udbyder 
    I dette tilfælde skal du kontakte din kommende udbyder og bede denne starte flytning af det pågældende nummer op. Du vil i denne proces skulle oplyse dit nuværende simkortnummer til din kommende udbyder. Læs mere om, hvordan du finder dit nuværende simkortnummer her.
     
    Vi anbefaler, at du sætter nummeret til at flytte efter endt binding. Så tages der nemlig højde for både opsigelsesvarsel og evt. bindingsperiode hos Relatel. Flytter du nummeret inden opsigelsesvarsel og/eller binding er udløbet hos Relatel, vil du blive opkrævet for den resterende binding og/eller opsigelsesvarsel.
     
    Opsig mobilabonnement og/eller omstillingsbruger
    •  Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Klik på fanen "Medarbejdere" og klik på "Rediger" ud for den relevante brugerprofil.
    • I boksen "Abonnementer" klikker du på "Luk" ud for det relevante mobilabonnement og følger proceduren herfra.

    Brugerprofil - Abonnementer

     
    • I bunden af siden kan du opsige alle brugerprofilens abonnementer samt selve profilen i ét hug: Klik blot på "Påbegynd lukning af xx" i bunden af siden og følg proceduren herfra.

    Brugerprofil - Luk profil-1

     
    Opsig 5G Internet- eller M2M-abonnement
    •  Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Klik på fanen "5G Internet og M2M-abonnement" og klik på "Rediger" ud for det relevante abonnement.
    • Klik på "Luk abonnement" på den røde knap og følg proceduren herfra.

    Luk mbb eller m2m

     
    Opsig hovednummer/internationalt hovednummer
    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Hovednummer" under "Firmatjenester".
    • Klik derefter på "Hovednumre" og klik på "Rediger" ud for det relevante hovednummer.
    • I boksen "Luk hovednummer" klikker du på den røde knap markeret "Luk hovednummer" og følger proceduren herfra.
    • Et hovednummer, et internationalt hovednummer og et direkte nummer har altid 30 dages opsigelse.
    • Har du tilkøbt funktionen "Hovednummer-SMS", vil denne funktion automatisk lukke samme dato, som hovednummeret lukker.
    • Bemærk: Når et hovednummer opsiges eller flyttes væk fra Relatel, lukker omstillingsbrugere og virksomhedsabonnement ikke automatisk.

    Luk hovednummer-1

    Opsig virksomhedsabonnement
    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Klik på fanen "Abonnementer" og klik derefter på dit virksomhedsabonnement i listen over abonnementer.
    • Klik på "Luk abonnement" på den røde knap og følg proceduren herfra.

    Luk company switch
     
     
    Opsig hele din konto
    Ønsker du at opsige hele din Relatelkonto, skal du blot opsige alle medarbejdere/brugerprofiler, hovednumre samt 5G Internet- og M2M-abonnementer som beskrevet ovenfor, hvorefter hele kontoen lukkes ned.
     
    Ligeledes vil hele kontoen blive opsagt, såfremt du flytter alle dine telefonnumre til anden udbyder og har opsagt dine øvrige produkter.
     
    Opsig en prøveperiode
    Hvis du har oprettet en prøveperiode - også kaldet trial - hos Relatel og ønsker at lukke denne, behøver du ikke at foretage dig noget. En prøveperiode lukker automatisk ned 30 dage efter oprettelse, medmindre du aftaler andet med os.
     
    Opsigelsesvarsel
    Opsigelse sker med 30 dages varsel. Har du binding længere end 30 dage frem på det opsagte produkt, vil du blive opkrævet for den resterende bindingsperiode. 
     
    Se binding på dine abonnementer
    • Bindingsperiode på en specifik medarbejder:
      Områdemenu -> Firmatjenester -> Firmaadministration -> Medarbejdere -> Redigér (ud for den relevante brugerprofil) -> Abonnementer

      Bindingens udløbsdato vil stå umiddelbart under abonnementets navn. Står der ingen dato, er bindingen enten udløbet, eller abonnementet er tegnet uden binding.

    Abonnementer-2

    • Bindingsperioder på alle virksomhedens abonnementer:
      Områdemenu -> Firmatjenester -> Firmaadministration -> Abonnementer

      Bindingens udløbsdato vil stå umiddelbart ud for abonnementet under "Bundet til". Står der ingen dato, er bindingen enten udløbet, eller abonnementet er tegnet uden binding.

    Abonnementer


     
    Hvad betyder "Restbinding"?
    Udtrykket "Restbinding" betyder, at du har lukket et abonnement ned inden bindingsperiodens/opsigelsesvarslets udløb. I dette tilfælde opkræves du for den resterende binding = restbinding.
     
    Dette gælder også, hvis du har lukket dine abonnementer i forbindelse med lukning af dit firma. Hvis dit firma lukker, vil du stadig skulle betale for din resterende binding hos Relatel.
      

    Hvad er et passivt abonnement?

    Hvis du har et passivt abonnement betyder det følgende: Du har sat et abonnement til lukning, inden bindingsperioden på det er udløbet. Abonnementet vil blive afregnet til bindingen udløber, hvorefter det automatisk lukker ned. Du kan ikke selv lukke et passivt abonnement.


    Kan jeg genoptage et passivt abonnement?

    Ja, det kan du. Hvis du ønsker at tage et passivt abonnement i brug igen, skal du blot tilknytte et abonnement magen til det passive til en medarbejder på din konto. Dette kan enten være til en eksisterende medarbejder eller til en helt ny. Så vil det passive abonnement automatisk tilknytte sig den nye bruger, du har oprettet. Husk at abonnementet skal være identisk med det passive i fht. både bindingsperiode og størrelse.


    Fortrydelsesret

    Ønsker du at annullere en aftale, du har indgået med Relatel, gør vi opmærksom på, at man som erhvervskunde ikke har fortrydelsesret. Ønsker du alligevel en dialog om annullering af din aftale, bedes du kontakte os på kundeservice@relatel.dk.