.png?width=171&height=171&name=question_ikon_small%20(1).png)
Værd at vide om opsigelse
- Hvis du opsiger et mobil- eller 5G Internet-abonnement, som inkluderer et datadelingskort, lukker dette samme dato som selve abonnementet flytter eller lukker. Det samme gælder for Smartwatch-abonnementet.
- Når du lukker et abonnement, vil det lukke med 30 dages varsel. Du kan ikke selv vælge opsigelsesdato. Ønsker du en anden dato for lukning, skal du kontakte os på kundeservice@relatel.dk.
- Hvis du ønsker at flytte et nummer fra Relatel til en anden udbyder, skal du ikke opsige nummeret hos Relatel. Et nummer, der er under opsigelse, kan nemlig ikke flyttes.
- Såfremt en medarbejder flytter sit mobilnummer væk fra Relatel, er det kun selve mobilabonnementet, der stopper hos Relatel. Omstillingsproduktet vil stadig fungere med medarbejderens nummer, medmindre du aktivt opsiger dette også.
- Hvis du lukket et telefonnummer ned ved en fejl, kan nummeret genoprettes inden for 6 måneder efter lukning. I dette tilfælde skal du kontakte kundeservice@relatel.dk, som kan hjælpe dig videre.
- Hvis du har sat et abonnement eller en medarbejder til lukning ved en fejl, kan du selv annullere opsigelsen, såfremt den endnu ikke er trådt i kraft. Du gør det samme sted, som du satte abonnementet eller profilen til lukning.
Værd at vide om binding
- Du kan ikke selv sætte et abonnement til lukning, hvis det er i binding. I dette tilfælde skal du kontakte Relatels kundeservice.
- Når din binding på et abonnement udløber, fortsætter dit abonnement uændret til samme pris. Den eneste forskel er, at du nu blot har 30 dages opsigelse. Du har dog altid mulighed for at genbinde dit abonnement, hvis du ønsker det. Læs mere om binding her.
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Klik på fanen "Medarbejdere" og klik på "Rediger" ud for den relevante brugerprofil.
- I boksen "Abonnementer" klikker du på "Luk" ud for det relevante mobilabonnement og følger proceduren herfra.

- I bunden af siden kan du opsige alle brugerprofilens abonnementer samt selve profilen i ét hug: Klik blot på "Påbegynd lukning af xx" i bunden af siden og følg proceduren herfra.

- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Klik på fanen "5G Internet og M2M-abonnement" og klik på "Rediger" ud for det relevante abonnement.
- Klik på "Luk abonnement" på den røde knap og følg proceduren herfra.

- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Hovednummer" under "Firmatjenester".
- Klik derefter på "Hovednumre" og klik på "Rediger" ud for det relevante hovednummer.
- I boksen "Luk hovednummer" klikker du på den røde knap markeret "Luk hovednummer" og følger proceduren herfra.
- Et hovednummer, et internationalt hovednummer og et direkte nummer har altid 30 dages opsigelse.
- Har du tilkøbt funktionen "Hovednummer-SMS", vil denne funktion automatisk lukke samme dato, som hovednummeret lukker.
- Bemærk: Når et hovednummer opsiges eller flyttes væk fra Relatel, lukker omstillingsbrugere og virksomhedsabonnement ikke automatisk.

- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Klik på fanen "Abonnementer" og klik derefter på dit virksomhedsabonnement i listen over abonnementer.
- Klik på "Luk abonnement" på den røde knap og følg proceduren herfra.

Opsigelsesvarsel
- Bindingsperiode på en specifik medarbejder:
Områdemenu -> Firmatjenester -> Firmaadministration -> Medarbejdere -> Redigér (ud for den relevante brugerprofil) -> Abonnementer
Bindingens udløbsdato vil stå umiddelbart under abonnementets navn. Står der ingen dato, er bindingen enten udløbet, eller abonnementet er tegnet uden binding.

- Bindingsperioder på alle virksomhedens abonnementer:
Områdemenu -> Firmatjenester -> Firmaadministration -> Abonnementer
Bindingens udløbsdato vil stå umiddelbart ud for abonnementet under "Bundet til". Står der ingen dato, er bindingen enten udløbet, eller abonnementet er tegnet uden binding.

Udtrykket "Restbinding" betyder, at du har lukket et abonnement ned inden bindingsperiodens/opsigelsesvarslets udløb. I dette tilfælde opkræves du for den resterende binding = restbinding.
Hvad er et passivt abonnement?
Hvis du har et passivt abonnement betyder det følgende: Du har sat et abonnement til lukning, inden bindingsperioden på det er udløbet. Abonnementet vil blive afregnet til bindingen udløber, hvorefter det automatisk lukker ned. Du kan ikke selv lukke et passivt abonnement.
Kan jeg genoptage et passivt abonnement?
Ja, det kan du. Hvis du ønsker at tage et passivt abonnement i brug igen, skal du blot tilknytte et abonnement magen til det passive til en medarbejder på din konto. Dette kan enten være til en eksisterende medarbejder eller til en helt ny. Så vil det passive abonnement automatisk tilknytte sig den nye bruger, du har oprettet. Husk at abonnementet skal være identisk med det passive i fht. både bindingsperiode og størrelse.
Fortrydelsesret
Ønsker du at annullere en aftale, du har indgået med Relatel, gør vi opmærksom på, at man som erhvervskunde ikke har fortrydelsesret. Ønsker du alligevel en dialog om annullering af din aftale, bedes du kontakte os på kundeservice@relatel.dk.