Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan laver jeg en GSM-viderestilling?

    Skrevet af Kundeservice

    • 28 maj 2025

    Her kan du få hjælp til at lave en viderestilling fra dit mobilnummer til et valgfrit nummer - dette kaldes en GSM-viderestilling.

    En GSM-viderestilling kan fx bruges i følgende tilfælde:

    • Du går til møde og ønsker, at opkald til din mobil besvares af en anden.
    • Du holder fri og vil ikke risikere, at dine kunder ringer forgæves.
    • Din arbejdsmobil er gået i stykker, eller du har glemt den derhjemme.

    Hvad kræver det?
    Alle brugere med mobilabonnement hos Relatel kan benytte funktionen.

    Hvem kan opsætte det?
    Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen på alle jeres mobilnumre, og den enkelte bruger kan også selv opsætte funktionen på sit eget mobilnummer.

    RELA_2113_Ikon_FairPriser_48x48Værd at vide

    • Det koster normal mobiltakst at lave en GSM-viderestilling.
    • Du kan lave en GSM-viderestilling på ethvert mobilnummer på din Relatel-konto.
    • Du kan ikke lave en GSM-viderestilling på et mobilnummer, du ikke ejer.

    Opret GSM-viderestilling via app.relatel.dk som medarbejder

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik nu på dit navn under "Din konto" i højre side.
    • Klik nu på "Omstilling" og derefter "Mobil" yderst til venstre.
    • Her kan du opsætte den ønskede GSM-viderestilling.
    • Husk at gemme når du er færdig.
    • (Du fjerner viderestillingen samme sted, som du oprettede den: Du sletter blot telefonnummeret fra en eller flere af de 4 bokse og klikker på "Gem" til sidst.)
    • Bemærk at du som medarbejder udelukkende kan opsætte en GSM-viderestilling fra dit eget mobilnummer til et andet telefonnummer.

    Opret GSM-viderestilling via app.relatel.dk som administrator

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst i venstre side.
    • Klik nu på "Firmaadministration" under "Firmatjenester" og derefter på "Medarbejdere".
    • Klik på "Rediger" ud for den relevante brugerprofil og scroll ned til boksen "Viderestilling".
    • Her kan du opsætte den ønskede GSM-viderestilling.
    • Husk at gemme når du er færdig.
    • (Du fjerner viderestillingen samme sted, som du oprettede den: Du sletter blot telefonnummeret fra en eller flere af de 4 bokse og klikker på "Gem" til sidst.)
    • Bemærk at du som administrator kan opsætte en GSM-viderestilling fra et hvilket om helst mobilnummer på jeres Relatel-konto til et andet telefonnummer.

    GSM-viderestilling-1

     

    To slags viderestilling

    Vælg om du vil have mulighed for at tage kaldet, før det bliver stillet videre, eller om det skal stilles videre med det samme.

     

    1. Ubetinget viderestilling
    En ubetinget viderestilling betyder at alle opkald, der bliver foretaget til dit nummer, vil blive viderestillet med det samme – uden at du får mulighed for at tage opkaldet.

     

    2. Betinget viderestilling
    En betinget viderestilling er de viderestillinger, der hedder Optaget, Ubesvaret, Uden dækning.
    Dvs. at andre personer godt kan foretage opkald til dig, og at du – så længe du er ledig og har dækning på mobilen – har mulighed for at tage opkaldet.

     

    Undgå denne fælde, hvis du stiller videre til et mobilnummer:

    Sørg for at du ikke stiller dit mobilnummer videre til et mobilnummer, der allerede har en aktiv GSM-viderestilling. Så risikerer du nemlig, at opkaldet bliver afbrudt, før kunden kommer igennem.

     

    Pro-tips til GSM-viderestillinger
    Modtager du normalt opkald fra jeres hovednummer via Relatel, så husk at tage højde for det, hvis du samtidig har sat en GSM-viderestilling op fra din mobil til hovednummeret.

    For uanset om kunderne ringer direkte til dit mobilnummer, eller om de ringer via hovednummeret og videre til din mobil, så er GSM-viderestillingen aktiv.

     

    Nedenstående punkter er relevante for omstillingsbrugere, der modtager kald fra dit hovednummer

    Når du bruger GSM-viderestillinger, skal du sørge for at have den rigtige opsætning på dit hovednummer inde på app.relatel.dk. Det kan du styre under -> Opsætninger - > Standard eller Intet svar


    - Ubetinget viderestilling -> Aktivér "Forstyr ikke" på din Relatel-profil og undgå, at opkaldene bliver fanget i et loop mellem din mobil og hovednummeret.

    - Intet svar -> Sørg for at hovednummeret ringer ud til din mobil i kortere tid end du sætter GSM-viderestillingen "intet svar" til på mobilen.
    Sæt fx hovednummeret til at ringe i 20 sekunder, og GSM-viderestillingen ved intet svar på mobilen til 25 eller 30 sekunder. Så sikrer du, at opkaldene kommer videre til dine kollegaer - eller til din Intet svar-funktion på dit  hovednummer.

    - Optaget -> Du bør kun sætte denne viderestilling op, hvis I har telefonkø sat op på hovednummeret. Ellers risikerer du at opkald ender i et loop mellem din mobil og hovednummeret. Og så kan kunderne ikke få fat på din virksomhed.

    - Slukket / ingen dækning -> Slukker du telefonen, så husk at aktivere "Forstyr ikke" på din Relatel-profil først. Så undgår du, at opkald til hovednummeret havner på din mobilsvarer (når du ikke har mobil hos Relatel).