Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan spærrer jeg et simkort?

    Skrevet af Kundeservice

    • 24 jul. 2025

    Skulle du være så uheldig at miste eller få stjålet din telefon, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit simkort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt simkort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

    Hvis du spærrer dit simkort, vil abonnementet ikke kunne bruges, før det nye simkort er modtaget og indsat i enheden.

     

    Hvad kræver det?
    Administrator på din Relatel-konto kan spærre alle simkort.
    Den enkelte bruger kan spærre sine egne simkort.

     

    RELA_2113_Ikon_Simkort_48x48Værd at vide om spærring af simkort

    • Hvis du benytter funktionen "Spær mit simkort", er det ikke nødvendigt at aktivere det nye simkort før brug. Det aktiveres automatisk så snart det er pakket og sendt.
    • Hvis du bruger funktionen "Bestil nyt simkort/eSIM", skal det nye simkort aktiveres manuelt, når du har modtaget det.
    • Din virksomhed skal være valideret med MitID for at kunne bestille et eSIM som erstatning for et eksisterende simkort/eSIM. Læs mere her.
    • Hvis du bestiller et nyt eSIM, kan du tage det i brug i løbet af få minutter.
    • Så snart det nye simkort er klar til brug, vil simkortnummer, pin- og pukkode og evt. QR-kode opdatere automatisk på den aktuelle brugerprofil.

    Spær dit eget simkort som medarbejder eller administrator

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Mobil” under " Dine tjenester".
    • Klik på "Mobil" under "Redigér".
    • Find sektionen "Mit mobil-simkort".
    • Tryk “Spær kort og bestil nyt”.

    Spær simkort på medarbejder/bruger som administrator

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" inder "Firmatjenester".
    • Vælg nu "Medarbejdere" og klik på "Redigér" ud for den relevante bruger.
    • Find sektionen "Mit mobil-simkort".
    • Tryk på "Spær kort og bestil nyt".

    Spær simkort og bestil nyt

     

    Tag det nye simkort i brug

    Så snart Relatel har pakket og afsendt dit nye simkort eller eSIM, vil det gamle simkorts oplysninger forsvinde fra brugerens Relatel-profil. Det nye simkortnummer, samt ny pin- og pukkode vil fremgå i boksen "Mit mobil-simkort". Sådan tager du det nye simkort i brug:

    Fysisk simkort til telefoni: 
    Skal blot indsættes i telefonen og åbnes med den nye pinkode.
    eSIM til telefoni:
    Skal scannes med telefonen og derefter åbnes med den nye pinkode.
    Fysisk datakort eller datadelingskort:
    Skal blot indsættes i enheden.
    eSIM til data:
    Skal scannes med enheden.

     

    Jeg kan ikke logge på min Relatel-konto

    Har du ikke mulighed for at logge på din konto, kan du til enhver tid kontakte kundeservice på kundeservice@relatel.dk eller ringe til os på 71 99 99 99 og få hjælp til at spærre simkort.  

     

    Jeg har spærret mit simkort men har fortrudt spærringen

    Hvis du har spærret et simkort og har fortrudt denne handling, så giv kundeservice et kald på 71 99 99 99. Her kan du få hjælp til at ophæve spærringen. Det er dog kun administrator på din Relatel-konto, som kan ophæve en spærring på et simkort.

     

    Pris for et nyt simkort

    Det koster 49 kr. ekskl. moms at bestille et nyt simkort, uanset type.