Skulle du være så uheldig at miste eller få stjålet din telefon, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit simkort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt simkort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.
Hvis du bestiller et nyt eSIM, kan du aktivere det på din Relatel-konto og tage det i brug i løbet af få minutter. Bemærk dog, at din virksomhed skal være valideret med MitID for at kunne bestille nyt eSIM. Læs mere her.
Vær opmærksom på, at hvis du spærrer dit simkort, vil du ikke kunne bruge din telefon til at foretage/modtage opkald og SMS'er/MMS'er. Du vil heller ikke have data-adgang på telefonen, før du har modtaget og aktiveret dit nye simkort.
Spær eget simkort som medarbejder eller administrator
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Mobil” under " Dine tjenester".
- Klik på "Mobil" under "Redigér".
- Find sektionen "Mit mobil-simkort".
- Tryk “Spær kort og bestil nyt”.
Spær simkort på medarbejder som administrator
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Firmaadministration" inder "Firmatjenester".
- Vælg nu "Medarbejdere" og klik på "Redigér" ud for den relevante bruger.
- Find sektionen "Mit mobil-simkort".
- Tryk på "Spær kort og bestil nyt".
Aktivér det nye simkort
Når du har modtaget det nye simkort med posten, eller du er klar til at tage dit nye eSIM i brug, skal du først aktivere det. Det gør du på samme side, som du bestilte kortet.
Kort efter aktivering vil det gamle simkorts oplysninger forsvinde, og de nye vil fremgå i boksen "Mit mobil-simkort".
Et fysisk simkort kan nu blot indsættes i enheden og benyttes.
Et eSIM kan nu tages i brug ved at scanne QR-koden.
Jeg kan ikke logge på min Relatel-konto?
Har du ikke mulighed for at logge på din konto, kan du til enhver tid kontakte kundeservice på kundeservice@relatel.dk eller ringe til os på 71 99 99 99 og få hjælp til at spærre simkort.
Jeg har spærret mit simkort, men min telefon er dukket op igen.
Hvis du har spærret et simkort og har fortrudt denne handling, så giv kundeservice et kald på 71 99 99 99. Her kan du få hjælp til at ophæve spærringen.
Hvad koster et nyt simkort?
Det koster 49 kr. ekskl. moms at bestille et nyt fysisk simkort, eSIM eller datadelingskort.