Hos Relatel kan du få enten et fysisk simkort eller et eSIM til dit mobilabonnement. Vi sender dig den simkorttype, som er valgt ved oprettelsen af abonnementet.
Dit nye fysiske simkort, eSIM og eventuelle tilhørende datadelingskort vil automatisk være aktivt på opstartsdatoen eller flyttedatoen for abonnementet. Det samme gælder for 5G Internet-simkort. Det er altså ikke nødvendigt at aktivere dit simkort manuelt.
Et fysisk simkort skal blot indsættes i enheden og kan nu tages i brug.
Et eSIM skal scannes (QR-kode) - læs mere her.
Kun i nogle ganske få situationer, skal du selv aktivere dit simkort: Nemlig hvis du har bestilt et nyt simkort som erstatning for et eksisterende simkort. Hvis du derimod spærrer et simkort og får et nyt tilsendt, behøver du ikke at aktivere det før brug. Læs mere om dette her.
Vær opmærksom på, at du kun kan bestille et eSIM som erstatning for et andet eSIM, hvis din virksomhed er valideret med MitID.
Bestil erstatningssimkort som medarbejder
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu i øverste venstre hjørne (de 9 prikker) og vælg punktet "Mobil" under "Dine tjenester".
- Vælg nu punktet “Mobil” under "Redigér"..
- Scroll ned til boksen "Mit mobil-simkort" eller "Mit datadelingskort".
- Vælg én af følgende muligheder:
Bestil nyt eSIM (skal aktiveres)
Bestil nyt simkort (skal aktiveres)
Spær kort og bestil nyt (Vælg kun denne såfremt din telefon er blevet stjålet eller lignende. Når du spærrer et eksisterende simkort, lukker det ned for brug i dét øjeblik, at Relatel pakker og sender det nye afsted.)
Bestil erstatningssimkort som administrator
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu i øverste venstre hjørne (de 9 prikker) og vælg punktet "Firmaadministration" under "Firmatjenester.
- Vælg herefter punktet "Medarbejdere".
- Klik på "Rediger" ud for den pågældende medarbejder.
- Scroll ned til boksen "Mit mobil-simkort" eller "Mit datadelingskort".
- Vælg én af følgende muligheder:
Bestil nyt eSIM (skal aktiveres)
Bestil nyt simkort (skal aktiveres)
Spær kort og bestil nyt (Vælg kun denne såfremt din telefon er blevet stjålet eller lignende. Når du spærrer et eksisterende simkort, lukker det ned for brug i det øjeblik, Relatel pakker og sender det nye afsted.)
Aktivering af erstatningssimkort
Du skal kun manuelt aktivere et simkort eller eSIM, hvis du bestiller et nyt fysisk simkort eller eSIM som erstatning for et eksisterende simkort. Har du klikket på "Bestil nyt eSIM"-knappen eller "Bestil nyt simkort"-knappen, skal det nye simkort eller eSIM aktiveres ved modtagelsen. Når du aktiverer det nye simkort eller eSIM, vil det gamle automatisk blive ugyldigt.
Har du klikket på "Spær simkort og bestil nyt"-knappen vil det nye simkort eller eSIM automatisk blive aktivt, så snart vi har pakket og sendt det til dig.
Aktivér erstatningssimkort som medarbejder
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu i øverste venstre hjørne (de 9 prikker) og vælg punktet "Mobil" under "Dine tjenester".
- Vælg nu punktet “Mobil” under "Redigér".
- Klik på "Aktiver simkort" i den gule boks øverst på siden.
- Når du har klikket på "Aktivér simkort" vil pin- og pukkode samt simkortnummer ændre sig i løbet af få minutter.
Aktivér erstatningssimkort som administrator
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu i øverste venstre hjørne (de 9 prikker) og vælg punktet "Firmaadministration" under "Firmatjenester.
- Vælg herefter punktet "Medarbejdere".
- Klik på "Rediger" ud for den pågældende medarbejder.
- Klik på "Aktiver simkort" i den grønne boks øverst på siden.
- Når du har klikket på "Aktivér simkort"/"Aktivér nyt simkort" vil pin- og pukkode samt simkortnummer ændre sig i løbet af få minutter.
Hvad er hvad?
Et eSIM består af en QR-kode.
Et simkort til mobiltelefoni er mørkegrønt.
Et datakort/datadelingskort til fx tablet eller router er lyserødt eller lysegrønt.
Hvor ser jeg simkortnummeret?
Uanset farven på simkortet står simkortnummeret på bagsiden. Nummeret er 11-20 cifre langt og starter med 8945. Dette nummer kaldes også et "ICCID" eller "ICC-nummer".
Mit simkortnummer stemmer ikke overens
Hvis simkortnummeret på dit Relatel-simkort ikke stemmer overens med det simkortnummer, der står på app.relatel.dk, skyldes dette sandsynligvis, at du har fået et nyt simkort tilsendt. Dette skal du starte med at aktivere. Når dette er gjort, vil simkortnummeret samt pin- og pukkode i app.relatel.dk skifte til det nye i løbet af få minutter. Læs mere her.
Kan jeg få blanke simkort tilsendt?
Ja, det kan du som udgangspunkt godt. Hvis du jævnligt opretter nye produkter og gerne vil have fysiske simkort liggende klar til brug på kontoret, så sig til. Dette kan nemlig aftales med kundeservice, som du kan kontakte på: kundeservice@relatel.dk
Afhentning af simkort
Ønsker du at afhente dit fysiske simkort, kan dette ske fra mandag til fredag mellem kl. 10.00 og 14.00 efter skriftlig aftale på nedenstående adresse. Husk at afhenter skal medbringe gyldigt billed-ID.
Relatel
Teglværksgade 18
2100 København Ø
Værd at vide
- Du kan ikke bestille simkort til et hovednummer, da et hovednummer ligger i skyen. Et sky-nummer kan beskrives som et virtuelt nummer og har derfor ikke simkort tilknyttet.
- Du kan ikke selv bestille et nyt simkort til et mobilnummer, som er under indflytning til Relatel. Hvis du ikke har modtaget dit simkort i første omgang, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt.
- Vi kan ikke garantere at aktivering af simkort virker, hvis du befinder dig i udlandet. Sørg derfor for at aktivere dit simkort inden du forlader Danmark.