Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan bestiller og aktiverer jeg et nyt SIM-kort?

    Skrevet af Kundeservice

    • 17 jul. 2024

    Vær opmærksom på at du ikke kan bestille simkort til et hovednummer, da et hovednummer ligger i skyen og ikke har simkort tilknyttet.

     

    Til dig som er medarbejder og ønsker at bestille nyt simkort til dig selv

    • Log ind på din Relatel-konto via app.relatel.dk
    • Klik på dit profilbillede/dine initialer øverst i højre hjørne for at gå til "Min profil"
    • Vælg “Mobil”
    • Vælg én af følgende muligheder:
      Bestil nyt esim
      Bestil nyt (Fysisk simkort)
      Spær kort og bestil nyt
      (Vælg kun denne såfremt din telefon er blevet stjålet eller lignende.)
    • Husk at du skal aktivere dit nye simkort, når du har modtaget dette. Det gør du samme sted, som du har bestilt det - øverst på siden.

    Til dig som er administrator og ønsker at bestille nyt simkort til en medarbejder

    • Log ind på din Relatel-konto via app.relatel.dk
    • Gå til "Kontrolpanel"
    • Vælg "Medarbejdere"
    • Tryk på "Rediger" Rediger ud fra den pågældende medarbejder
    • Vælg én af følgende muligheder:
    • Bestil nyt esim
      Bestil nyt (Fysisk simkort)
      Spær kort og bestil nyt
       (Vælg kun denne såfremt telefonen er blevet stjålet eller lignende.)
    • Husk at du skal aktivere det nye simkort, når du har modtaget dette. Det gør du samme sted, som du har bestilt det - øverst på siden 

    Bestil nyt simkort

     

    Aktivér reserveret simkort

    Har du allerede simkort fra Relatel liggende, som du gerne vil tage i brug?Følg denne simple guide trin for trin.

    Vær opmærksom på at denne procedure kun gælder for dig, som allerede har modtaget reserverede simkort fra Relatel.

     

    Hvis du har et reserveret simkort fra Relatel liggende og gerne vil tage det brug, kan du som administrator nemt tilknytte det til et nyt abonnement.

    • Bestil det produkt du ønsker via dit Kontrolpanel. Dette gør du under fanen "Medarbejdere."
    • Når produktet er bestilt, klikker du igen ind på fanen "Medarbejdere"
    • Øverst på siden finder du boksen "Aktivér fremsendt simkort"
    • Vælg et simkort ud for medarbejderens navn i drop down-menuen og klik på det
    • Klik på "Aktiver" til højre
    • Simkortet er nu tilknyttet abonnementet og bliver aktivt på den dato, du har valgt for abonnementsstart ved oprettelse af dette

    Hvis du blot ønsker at tilknytte et nyt simkort til et allerede oprettet abonnement:

    • Log ind på dit Kontrolpanel og find fanen "Medarbejdere".
    • Klik "Rediger" ud for den relevante medarbejder og bestil nyt fysisk simkort i bunden af siden
    • Klik igen på "Medarbejdere" og find boksen "Aktivér fremsendt simkort"
    • Vælg et simkort ud for medarbejderens navn i drop down-menuen og klik på det
    • Klik på "Aktiver" til højre
    • Simkortet er nu tilknyttet medarbejderen
    • Klik igen på "Medarbejdere" og klik "Rediger" ud for den relevante medarbejder
    • Øverst på siden klikker du på "Aktiver simkort", og simkortet er nu klar til brug

    OBS
    Vær opmærksom på at simkortnumrene i drop down-menuen er 11 cifre lange. De matcher derfor kun den nederste linje af cifre på selve simkortets bagside.
     

    Hvad er hvad?
    Et simkort til mobiltelefoni er grønt.
    Et datasimkort til fx tablet eller router er lyserødt.

     

    Hvor ser jeg simkortnummeret?
    Uanset farven på simkortet står simkortnummeret på bagsiden. Nummeret er 11-20 cifre langt og starter med 8945. Dette nummer kaldes også et "ICCID". 

    Kan jeg få blanke simkort tilsendt?
    Ja, det kan du som udgangspunkt godt. Dette skal aftales med kundeservice, som du kan kontakte på: kundeservice@relatel.dk

     

    Afhentning af simkort:

    Ønsker du at afhente dit fysiske simkort, kan dette ske fra mandag til fredag mellem kl. 10.00 og 14.00 efter skriftlig aftale på følgende adresse:

    Relatel

    Teglværksgade 18

    2100 København Ø

    (Husk at afhenter skal medbringe gyldigt billed-ID.)