Tilbage til oversigt Relatel Support

    Mit simkort virker ikke

    Skrevet af Kundeservice

    • 8 jul. 2024

    Skriver din telefon følgende eller noget, der minder om?


    "Ingen tjeneste"
    "Det indsatte SIM-kort er ikke kompatibelt"
    "Indsæt kompatibelt simkort"
    "Ugyldigt SIM-kort"

     

    Så skyldes det sandsynligvis, at din telefon ikke kan registrere oplysningerne på dit nye simkort. Start med at sikre dig, at simkortet er korrekt indsat i din telefon.

     

    Det kan også skyldes, at du endnu ikke har aktiveret dit nye simkort. Dette kan du gøre i dit Kontrolpanel på din Relatel-konto under fanen "Medarbejdere." https://app.relatel.dk/employees 


    Klik på "Rediger" ud for den relevante medarbejder. I toppen af siden vil der stå oplyst, hvis der er et ikke-aktiveret simkort på brugeren. Klik på "Aktiver simkort" og vent 10 minutter.


    Hvis simkortet stadig ikke virker, selv om du har indsat og aktiveret det korrekt, så prøv følgende nulstilling:


    iPhone - nulstil netværksindstillinger:

    1. Indstillinger
    2. Generelt
    3. Nulstil
    4. Nulstil netværksindstillinger

    Android - nulstil netværksindstillinger:

    1. Indstillinger
    2. System og opdateringer
    3. Nulstil
    4. Nulstil netværksindstillinger

    Telefonen slukker og tænder, og efter et par sekunder burde signalet komme.

     

    Datadelingskort:
    Hvis du har fået et datadelingskort med til dit abonnement, bliver dette aktivt samme dag som mobilabonnementet aktiveres.


    Hvis du stadig ikke har signal, så lån en telefon og ring til vores kundeservice på 71 99 99 99 og få hjælp med det samme.