En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, din virksomhed leverer. Du får dermed uvurderlig input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald eller chat-samtale.
Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.
Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.
Hvor finder jeg Smileys?
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Contact Center i højre side.
- Klik på "Oversigt" øverst til venstre.
- Klik på "Smiley" i drop down-menuen.
Hvilke informationer får jeg?
Her kan du se, hvordan kunderne har oplevet samtalerne, når de har ringet ind på dit hovednummeret via Relatel Omstilling eller har skrevet til dig via Relatel Chat.
Du kan sortere, så siden viser alle kanaler eller ét enkelt hovednummer/chatkanal. Under den overordnede smiley-score kan du se kundetilfredsheden på hver enkelt medarbejder.
Vi anbefaler, at du ringer kunder op, der har afgivet en rød smiley, så du kan få løst udfordringen med det samme. Du kan i menupunktet "Kontakter" under "Oversigt" se, om kunden har afgivet en smiley ved at klikke ind på det specifikke kald.
Smileys efter opkald:
Når man ringer ind på jeres hovednummer, så vil man efterfølgende modtage en SMS på det nummer, man har ringet fra, hvor I spørger, om modtageren vil anbefale jeres virksomhed på baggrund af samtalen. Hvis modtageren skriver "Ja" eller "Nej", så vil de efterfølgende blive spurgt, om de vil uddybe.

Hvis modtageren svarer på SMS'en, vil brugeren og de administratorer, der er tilknyttet dit hovednummer, herefter modtage en besked om, at der er kommet en smiley, hvis de har slået notifikationer til.
Hvis I har aktiveret Facebook Messenger-funktionen i jeres chat, så vil kunderne ikke modtage Smiley-henvendelser. Dem modtager de kun, hvis de har skrevet via jeres Relatel-chat og har oplyst deres email.
Hvordan aktiveres Smileys på opkald?
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Vælg "Hovednummer" under "Firmatjenester".
- Vælg nu "Hovednumre" under "Redigér".
- Klik "Rediger" ud for det hovednummer, du ønsker at aktivere smiley-ordningen på.
- I feltet "Kundetilfredshed" skal du sætte hak i boksen "Aktiver måling af kundetilfredshed med Smiley".
- Klik på den grønne "Gem"-knap, når du er færdig.
- Øverst på samme side kan du se, hvilket firmanavn kunden ser, når de modtager din smiley-SMS. Vi anbefaler, at der står din virksomheds navn. Du kan rette eller ændre dette i feltet "Afsender".
- Fra nu af kan du se kundeservicemålingen på dit hovednummer under Contact Center -> Oversigt -> Smiley.

- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Vælg "Chat" under "Firmatjenester".
- Vælg nu "Opsætninger" under "Redigér".
- Vælg den relevante chatkanal i drop down-menuen øverst.
- I feltet "Mål kundetilfredshed" skal du sætte hak i boksen "Aktiver måling af kundetilfredshed med Smiley".
- Klik på "Gem indstillinger" når du er færdig.
- Hvis du ønsker at se/ændre afsendernavnet på dine smiley-mails, kan du klikke dig ind på:
Områdemenu -> Firmatjenester -> Chat -> Kanaler -> redigér ud for den relevante kanal -> Afsender. - Klik på "Gem ændringer" når du er færdig.
- Fra nu af kan du se kundeservicemålingen på din chatkanal under Contact Center -> Oversigt -> Smiley.
Kan jeg sætte tidspunkt på for udsendelse af Smiley-SMS'er op?
Hvad hvis jeg omstiller et kald til en kollega?
Ja, det må du gerne. Du skal dog sørge for at overholde gældende lovgivning for databeskyttelse/GDPR.
Kan jeg ændre på formuleringen i de Smiley-SMS'er/Smiley-mails, der sendes ud efter samtalen?
Hvad koster det at bruge Smileys?
Hvordan tilmelder jeg notifikationer?
Uanset om du er administrator eller medarbejder skal notifikationerne tilmeldes. Du tilmelder notifikationer sådan på app.relatel.dk
Områdemenu -> Din konto -> Meddelelser -> Når jeg får en bedømmelse.
Bemærk at kun brugere med Omstilling Pro eller Premium kan tilmelde disse notifikationer.
Får kunderne en SMS efter hvert opkald/hver chat?
Nej, det gør de ikke. Der går tre uger mellem hver smiley-SMS til det specifikke telefonnummer.
Kan jeg fraholde et bestemt nummer målingen?
Nej, detkanduikke,Hvisduharaktiveretmålingen,vildengældeforalleopkaldImodtagerpådetpågældendehovednummer.
Hvordan kan jeg ellers måle min kundetilfredshed?
Du kan også tilkøbe funktionen "tNPS" (Transactional Net Promoter Score) til dit hovednummer. Her bruger du det kendte NPS-værktøj til at måle dine kundesamtaler.
Hvordan slår jeg Smiley-måling fra?
Du slår det fra samme sted, som du slog det til. Denne gang skal du blot fjerne hakket i boksen "Aktiver måling af kundetilfredshed med Smiley".
Husk at gemme din ændring, når du er færdig.