Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan integrerer jeg TOPdesk med Relatel?

    Skrevet af Kundeservice

    • 28 maj 2025
    Vores integration til TOPdesk gør det muligt automatisk at få vist kundens tickets  når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i TOPdesk, og viser ticket, beskrivelse og status på kaldet i Relatel.
     
    Hvad kræver det?
    Integrationer er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited.

    Hvem kan opsætte det?
    Administrator på din Relatel-konto kan opsætte denne integration. 
    integrations_ikon
    Sådan opretter du forbindelse mellem TOPdesk og Relatel 
    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Område menu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Hovednummer" under "Firmatjenester".
    • Klik på "Integrationer" under "Redigér" yderst til venstre.
    • Klik på "Forbind" i den grønne boks under TOPdesk.

    Skærmbillede 2022-09-05 kl. 13.53.50


    • Tryk bruger/indstillinger-ikonet øverst i højre hjørne og tryk efterfølgende på “Mine indstillinger”.

    Skærmbillede 2022-09-05 kl. 13.51.09

    • Scroll ned i bunden og tryk “Tilføj”.

    Skærmbillede 2022-09-05 kl. 13.51.25
     

    • Angiv et applikationsnavn og tryk “Opret”. Vær opmærksom på eventuel udløbsdato.
    Skærmbillede 2022-09-05 kl. 13.52.57

    • Kopier applikationskodeordet.
    Skærmbillede 2022-09-05 kl. 13.49.14

    • Indsæt applikationskodeordet nederst og skriv dit brugernavn til TOPdesk. Domænenavnet finder du i URL’en, og vil typisk være dit virksomhedsnavn.
    Skærmbillede 2022-09-05 kl. 13.47.23

    • Når TOPdesk er forbundet korrekt, vil den fremgå under aktive integrationer øverst på siden "Integrationer" i app.relatel.dk.
    Skærmbillede 2022-09-05 kl. 13.52.17