Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvad sker der, når jeg har brugt min data?

    Skrevet af Kundeservice

    • 25 jun. 2025

    Afhængig af din pakke kan der ske lidt forskelligt, når du har brugt din data. Det kommer nemlig an på, om du har adgang til Datapulje i din pakke eller ej. Uanset om du har Datapulje eller ej, så vil du modtage en sms fra os, når du har opbrugt 80% og 100% af din datapakke.

     

    Datapuljen gælder kun i DK, så når du er i udlandet eller når puljen er tom, er det derfor indstillingen på din profil, der bestemmer hvad der sker, når du har opbrugt din data. EU data indgår ikke i Datapulje. Vær i øvrigt opmærksom på, at Datapulje ikke virker på tværs af abonnementstyper. Læs mere om Datapulje her.

     

    Som administrator har du mulighed for at genkøbe en medarbejders pakke eller opgradere den til et større abonnement. Læs mere om dette her.

    Netværk

    Datapulje er med i disse mobilpakker: 

    • Fri Tale + 30 GB m. Datapulje (Tidl. Fri tale + 25 GB)
    • Fri Tale + 60 GB m. Datapulje og 5G (Tidl. Fri tale + 50 GB)
    • Fri Tale + 1.000 GB m. Datapulje og 5G
    • Fri Tale + 2.000 GB m. Datapulje og 5G

    Datapulje er med i disse 5G Internetpakker:

    • 5G Internet (DK data) 300 GB
    • 5G Internet (DK + EU  data) 500 GB
    • 5G Internet (DK data) 1000 GB
    • 5G Internet (DK + EU data) 1111 GB

     

    Jeg har en pakke UDEN Datapulje

    - Har du eller din virksomhed IKKE Datapulje, så kan du enten lukke helt for din data, når din datapakke er opbrugt eller fortsætte med nedsat hastighed på 64 Kbit/s i DK/EU.

    Som standard nedsætter vi din datahastighed til 64 Kbit/s, når din datapakke er tom og du ikke har Datapulje. Det er nemlig gratis at bruge nedsat hastighed i DK og EU.

     

    Virksomhedens administrator kan vælge mellem følgende indstillinger på de enkelte medarbejderes profil:


    Indstil dataforbrug udover pakken

     

    • Luk for data:
      Hvis du vælger denne mulighed, vil din data lukke fuldstændigt i hele verden. Dette sker naturligvis først, når du har opbrugt den mængde data, der er inkluderet i din datapakke.

    • Data med nedsat hastighed:
      Vælger du at sætte din datapakke til at køre med nedsat hastighed, bliver din hastighed i DK/EU sat ned til 64 Kbit/s. Dette er gratis, når du befinder dig i DK/EU. I resten af verden betaler du alm. udlandspris for data ud over pakken, og her bliver din hastighed ikke sat ned.

    • For at ændre indstillingen på en specifik medarbejder, skal du som administrator logge ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) i øverste venstre hjørne.
    • Vælg derefter "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Klik på "Medarbejdere" og derefter "Redigér" ud for den relevante medarbejder/brugerprofil.
    • Find punktet "Dataforbrug udover pakken". Her kan du foretage den ønskede ændring.

    OBS: Når du opholder dig i udlandet, får du en sms fra os, når vi har registreret, at du har brugt ekstra data for 450 kr. Den skal du svare tilbage på, hvis du vil fortsætte med at kunne bruge data.

    Opgørelsen af dit forbrug kan dog godt være lidt forsinket, før det når frem til os fra udlandet. Vær derfor ekstra opmærksom, når du bruger data i udlandet, hvis du vil undgå et stort overforbrug. Et lille tip er derfor at bruge wifi, når du kan :)

     

     

    Jeg har en pakke MED Datapulje


    - Har du Datapulje MED i din pakke
    , kan du forsætte med at bruge data i DK, hvis der er mere tilbage i din virksomheds fælles pulje. Uden at det koster ekstra.
    Du får besked fra os, når du begynder at bruge data fra jeres fælles Datapulje. Når puljen er tom, får du besked om, at dataen er brugt op. (Datapulje gælder ikke for EU- eller udlandsdata.)

     

    Hvis den fælles pulje er tom, eller der ikke er andre i din virksomhed med Datapulje, så sætter vi som standard din datahastighed ned til 64 Kbit/s, når din datapakke er tom. Det er nemlig gratis at bruge nedsat hastighed i DK og EU.

     

    Administrator kan vælge mellem disse indstillinger:

     

    • Luk for data:
      Hvis du vælger denne mulighed, vil din data lukke fuldstændigt i EU og resten af verden. Men først når du har brugt den data, der er inkluderet i din datapakke. Når jeres fælles Datapulje er tom, så lukker din data i DK også.

    • Data med nedsat hastighed:
      Vælger du at sætte din datapakke til at køre med nedsat hastighed, bliver din hastighed i DK/EU sat ned til 64 Kbit/s, når du har brugt din data eller når den fælles Datapulje er tom. Dette er gratis, når du befinder dig i DK/EU. I resten af verden betaler du alm. udlandspris for data ud over pakken, og her bliver din hastighed ikke sat ned.

    OBS: Når du opholder dig i udlandet, får du en sms fra os, når vi har registreret, at du har brugt ekstra data for 450 kr. Den skal du svare tilbage på, hvis du vil fortsætte med at kunne bruge data.

    Opgørelsen af dit forbrug kan dog godt være lidt forsinket, før det når frem til os fra udlandet. Vær derfor ekstra opmærksom, når du bruger data i udlandet, hvis du vil undgå et stort overforbrug. Et lille tip er derfor at bruge wifi, når du kan :)


    Info om datapulje

    Fra den 1. november 2024 gælder datapuljen for de første 100 mobilpakker med datapulje, som er oprettet på jeres Relatel-konto. Hvis din virksomhed har mere end 100 mobilpakker, der indeholder datapulje-løsningen, så bliver disse ikke en del af jeres samlede datapulje.