Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan virker Datapulje?

    Skrevet af Kundeservice

    • 15 jul. 2024

    Med Datapulje kan virksomhedens medarbejdere bruge data fra én fælles pulje. Det gør dataforbruget mere fleksibelt, og I kan bedre udnytte den mængde data, I allerede har til rådighed. Og I kan undgå at enkelte medarbejdere løber tør for data hver måned.

    I deler automatisk jeres danske data, hvis I har en mobilpakke med datapulje inkluderet. Relatel overfører dataen fra jeres pakker til en samlet pulje, så når din kollega har brugt al sin egen data, vil han efterfølgende bruge fra jeres fælles pulje.

    Du er altid garanteret at have den mængde data, du har med i din egen pakke. Så du løber ikke tør for din egen data, fordi din kollega har brugt af puljen.

    Se denne video, der gør dig klogere på datapulje på 1 minut. 

     

     

    Hvilke mobilpakker har Datapulje?

    • Fri Tale + 25 GB m. Datapulje og 5G
    • Fri Tale + 50 GB m. Datapulje og 5G
    • Fri Tale + 1.000 GB m. Datapulje og 5G

    Skal jeg gøre noget for at aktivere Datapulje?

    Nej, det er slået til helt automatisk, hvis du har en Relatel-mobilpakke med datapulje.

     

    Kan én medarbejder bruge hele virksomhedens data? 

    Nej. Du er altid garanteret den data, du har med i din egen pakke. Så først når du har brugt hele din egen pakke, kan du bruge fra fællespuljen. 

    Betyder det så, at vi nogle gange kan bruge mere data, end der tilsammen er i vores pulje?

    JA! Det er en lille bonus fra Relatel :) 

     

    Kan jeg slå Datapulje fra?

    Nej. Vi har nemlig lavet det sådan, at det altid er en fordel for dig at bruge Datapulje. Du er sikret, at du kan bruge den data, du har med i din egen pakke. Også selv om dine kollegaer er begyndt at bruge fra puljen.

     

    Er det muligt at ekskludere enkelte medarbejdere fra Datapuljen?

    Nej.

    Hvad med data i EU og resten af verden? 

    Husk at datapulje kun gælder for data i Danmark - ikke i EU, udlandet eller Roaming World-lande. Når du er udenfor Danmarks grænser, bruger du kun af den data, du har med i din egen pakke.

     

    Hvad sker der, når jeg rammer min datagrænse? 

    Du får en besked på mail og/eller sms, når du har brugt hhv. 80% og 100% af dataen fra din egen pakke. Har du Datapulje med i din pakke, får du besked om, at du nu bruger data fra jeres fælles datapulje. Når puljen er tom, får du besked om, at dataen er brugt op.


    Herefter bliver din data enten lukket eller sat ned i hastighed - afhængig af din indstilling i kontrolpanelet.

     

    Er Datapulje og datadeling det samme? 

    Nej. Med Datapulje kan du og dine kollegaer deles om at bruge data fra én samlet pulje. Datadeling er derimod et ekstra simkort, som du fx kan bruge i en tablet, hvor du deler dine egne data til den ekstra enhed. 
    Du kan sagtens både være en del af Datapulje og have et datadelingskort på samme tid.

     

    Kan medarbejdere se hvor meget data de har brugt i Datapuljen? 

    Ja. Inde i din profil kan du under Forbrug se tallet for dit samlede forbrug af data. 

     

    Kan administrator se forbruget på Datapulje ét samlet sted?

    Nej. Men virksomhedens administrator kan se de enkelte medarbejderes forbrug inde i Kontrolpanelet, og følge med derfra.

     

    Hvornår får vi ny datapakke?
    Den 1. i hver måned bliver din pakke på både tale og data nulstillet, og du har nu en ny portion til rådighed.