Når du som Relatel-mobilkunde modtager dit SIM-kort, så skal du sætte det i din mobil, hvorefter du typisk er klar til at bruge netværket.
Hvis du alligevel oplever problemer, så er det en god idé at nulstille dine netværksindstillinger, så du er sikker på at komme godt fra start.
Se hvad du kan gøre, hvis mobilen ikke virker i udlandet.
Sådan gør du på iPhone:
1. Åbn indstillinger
2. Tryk på Mobilnetværk
3. Tryk på Mobildata netværk
4. Tryk Nulstil indstillinger
5. Genstart din telefon.
Hvis ovenstående fremgangsmåde ikke hjælper, kan du gøre følgende:
1. Åbn indstillinger
2. Tryk på Generelt
3. Tryk på Nulstil
4. Tryk på Nulstil netværksindstillinger
Vær opmærksom på, at dette sletter evt. gemte adgangskoder til dine trådløse netværk.
Du kan også indtaste indstillingerne manuelt på iPhone
Sådan gør du på Android:
1. Tryk på tandhjul (indstillinger)
2. Tryk på Trådløst og Netværk
3. Tryk på Mobile Netværk
4. Navn på Adgangspunkt/Adgangspunktnavne
5. Klik på Menu-knappen (de tre prikker øverst)
6. Vælg Nulstil til standard (for at nulstille APN-indstillingerne)
7. Herefter skal telefonen genstartes.
NB! Android-telefoner har forskellige måder at nulstille netværksindstillinger på. Vi nævner i den her FAQ én af de mest hyppige metoder til at nulstille på de nyeste Android-modeller. Der findes mange varianter af "Indstillinger --> System --> Nulstilling --> Nulstil indstillinger", så vi kan desværre ikke nævne dem alle.
Du kan også manuelt indtaste indstillingerne på både iPhone og Android, så de matcher med nedenstående:
Mobildata
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMS
APN: mms
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMSC: http:
Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
Maks. str. på mms-besked: 614400
MMS UA Prof URL: ikke angivet
Internetdeling
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
Oplever du problemer med guiden - måske fordi din telefon er sat op på en anden måde - så kontakt kundeservice på 71 99 99 99.