Har du et mobil- eller 5G Internetabonnement hos Relatel, som du gerne vil beholde, men som du ikke skal bruge i en periode? Det klarer vi nemt med en nummerreservation. Tag fat i kundeservice på kundeservice@relatel.dk eller 71 99 99 99 - så hjælper vi dig med ændringen.
Hvad kræver det?
Funktionen kan bruges på mobil- eller 5G Internetabonnementer, som er ude af binding.
Hvem kan gøre det?
Administrator på din Relatel-konto kan bede om ændringen.
Sæt dit abonnement på stand-by
Vi kan ændre abonnementet på det pågældende nummer til en såkaldt "nummerreservation". En nummerreservation koster kr. 9/md og afregnes sammen med dine andre abonnementer. Du beholder nummeret på din konto og kan tage det i brug igen, når det bliver aktuelt for dig.
Sådan gør du
Ønsker du at ændre et abonnement til en nummerreservation, skal du kontakte kundeservice. Det samme gælder, når du ønsker at tage nummeret i brug igen. Kontakt os - så hjælper vi dig med at tilknytte det rette mobil- eller 5G Internetabonnement til det pågældende nummer.
Hvad skal jeg være opmærksom på?
- Når du vil tage det reserverede nummer i brug igen, skal du have et simkort til det. Husk at bede om dette, når du kontaktet os. I nogle tilfælde kan du benytte det gamle simkort, men det kan ikke garanteres, da simkort kan udløbe. Et eSIM kan under alle omstændigheder kun scannes én gang
- Når et telefonnummer er i reserveret status, kan det ikke bruges til opkald, sms, dataforbrug o.l.
- Hvis du har et mobil- eller 5G Internetabonnement med binding på, kan du først lave det om til en nummerreservation, når bindingen er udløbet.
- Vær opmærksom på, at funktionen nummerreservation udelukkende kan anvendes på mobil- og 5G Internetabonnementer. Den kan altså ikke anvendes på hovednumre, internationale hovednumre eller omstillingsløsninger.
Hvad kan en nummerreservation eller bruges til?
Hvis du har fundet nogle telefonnumre i Relatels database, som du gerne vil tage i brug en gang ude i fremtiden, kan vi reservere dem til dig på din Relatel-konto. Så er de forbeholdt din virksomhed, så længe du har en aktiv konto hos Relatel. Numrene kan tages i brug efterhånden, som behovet opstår.
Hvad er et passivt abonnement?
Hvis du har et passivt abonnement på din Relatel-konto betyder det følgende: Du har sat et abonnement til lukning, inden bindingsperioden på det er udløbet. Abonnement vil blive afregnet til bindingen udløber, hvorefter det automatisk lukker ned.
Kan jeg tage passivt abonnement i brug igen?
Ja, det kan du godt. Hvis du ønsker at tage et passivt abonnement i brug igen, skal du blot oprette et abonnement magen til det passive på din Relatel-løsning. Dette kan enten være på en eksisterende medarbejder eller en helt ny.) Så vil det passive abonnement automatisk tilknytte sig den nye bruger, du har oprettet. Husk at abonnementet skal være identisk med det passive i fht. både binding og størrelse.