Velkommen som ny mobilkunde hos Relatel!
Indenfor en uge fra din ordregodkendelse ringer vi til dig med et velkomstkald. Du kan også selv booke et ønsket tidspunkt for opkaldet på denne side: Book et velkomstkald.
Vi vil gerne sørge for, at du kommer rigtigt godt fra start, og vi ser frem til samarbejdet med dig og din virksomhed. I denne artikel ridser vi de vigtigste punkter i din opstart op for dig.
Skal dit eksisterende mobilnummer flytte til Relatel?
Hvis du har bestilt flytning af dit eksisterende nummer til Relatel, skal du afgive fuldmagt til flytningen samt nuværende simkortnummer indenfor 45 dage fra din ordregodkendelse. Dette er en del af Relatels vilkår for nummerflytning. Du kan afgive disse oplysninger online på app.relatel.dk.
De 45 dage nævnt ovenfor har ikke indvirken på tidspunktet for din nummerflytning at gøre. Vi flytter dit nummer efter endt binding, på en bestemt dato eller hurtigst muligt - alt efter hvad, du har valgt ved oprettelsen af nummerflytningen. Når din nuværende udbyder har godkendt flytningen, får Relatel en dato for flytningen elektronisk - denne dato får du tilsendt pr. mail.
Du skal sikre, at du har modtaget dit nye simkort samt pin- og pukkode i god tid inden flytningen. Har du ikke modtaget dit nye simkort samt koder, så tag endelig fat i os hurtigst muligt: kundeservice@relatel.dk
Hvad tid på dagen flytter dit mobilnummer til Relatel?
Telefonnumre flytter altid kl. 02.00 om natten. Dette er for at sikre mindst mulig gene ved nummerflytningen, da der godt kan være en kort nedetid på nummeret under flytningen.
Hvis din flytningsdato fx hedder 17/6, vil dit nummer altså flytte kl. 02.00 d. 17/6. Når du står op om morgenen d. 17/6, kan du tage dit nye simkort i brug. Dit Relatel-simkort kan ikke tages i brug før dit nummer er flyttet til Relatel. Dit eventuelle datadelingskort vil også kunne benyttes, så snart nummerflytningen er gået igennem.
Har du fået oprettet et nyt mobilnummer hos Relatel?
Du skal sikre, at du har modtaget dit nye simkort samt pin- og pukkode i god tid inden den aftalte opstartsdato. Har du ikke modtaget dit nye simkort samt koder, så tag endelig fat i os hurtigst muligt: kundeservice@relatel.dk
Hvis du gerne vil tage dit nye nummer i brug før den aftalte opstartsdato, bedes du kontakte os. Så kan vi sagtens aktivere dit nye nummer/abonnement for dig tidligere: kundeservice@relatel.dk
Log ind og se dine koder m.m.
Har du glemt din kode, eller har du ikke oprettet en sådan, kan du klikke her.
- Log ind på app.relatel.dk med dit brugernavn og kode.
- Din pin- og pukkode kan du se i højre side under "Din konto".
- Peg blot på stjernerne med din cursor, så vises koderne.
Skal du bruge dit simkortnummer eller informationer om dit eventuelle datadelingskort, kan du finde dem således:
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på "Områdemenu" (de 9 prikker) i øverste venstre hjørne.
- Vælg punktet "Mobil" under "Dine tjenester".
- I punktet "Mobil" finder du oplysninger om dit/dine simkort.
Se dine medarbejderes koder m.m.
Hvis du er administrator på din Relatel-konto, kan du finde pin- og pukkoder samt simkortnumre og eventuelle QR-koder på alle medarbejdere.
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på "Områdemenu" (de 9 prikker) i øverste venstre hjørne.
- Vælg punktet "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Vælg punktet "Medarbejdere" og klik på "Rediger" ud for den relevante medarbejder.
- Her kan du nu se pin- og pukkoder samt simkortnumre og eventuelle QR-koder.
- Det er også i punktet "Medarbejdere", at du kan se datoer for eventuelle nummerflytninger under "Igangværende nummerflytninger."
- Hvis du gerne vil ændre på datoen for en nummerflytning, bedes du kontakte os. Du vil så skulle skriftligt godkende den ønskede ændring. Kontakt venligst kundeservice via kundeservice@relatel.dk
Hvad kan du ellers finde på app.relatel.dk?
- Dine profiloplysninger
- Dit aktuelle mobilforbrug
- Din betalingsmetode
- Dine fakturaer og kontoudtog
- Dit virksomheds stamdata
- Dit abonnement, pris og evt. bindingsperiode
- Din mobiltelefonsvarer
- Dine opkaldslister
Har du fået udstyr med i din aftale?
Hvis du har bestilt udstyr/hardware med i din aftale, vil dette blive afsendt efter de til enhver tid gældende regler. Læs mere her.