Tilbage til oversigt Relatel Support

    Ny mobilkunde hos Relatel - hvad nu?

    Skrevet af Kundeservice

    • 3 dec. 2024

    Ny mobilkunde hos Relatel - hvad nu?

    Velkommen som ny mobilkunde hos Relatel!
    Her er, hvad, du skal vide inden opstart af dit nye mobilabonnement, så du kan komme rigtigt godt fra start.

     

    Skal dit eksisterende mobilnummer flytte til Relatel?

    Hvis du har bestilt flytning af dit eksisterende nummer til Relatel, vil du modtage en flytningsdato, når din nuværende udbyder har godkendt flytningen. Denne dato får du tilsendt pr. mail.

    Telefonnumre flytter altid kl. 02.00 om natten. Dette er for at sikre mindst mulig gene ved nummerflytningen, da der godt kan være en kort nedetid på nummeret under flytningen.

    Hvis din flytningsdato hedder 17/6, vil dit nummer altså flytte kl. 02.00 d. 17/6. Når du står op om morgenen d. 17/6, kan du tage dit nye simkort i brug. Dit Relatel-simkort kan ikke tages i brug før dit nummer er flyttet til Relatel.


    Du skal sikre, at du har modtaget dit nye simkort samt pin- og pukkode i god tid inden flytningen. Har du ikke modtaget dit nye simkort samt koder, så tag endelig fat i os hurtigst muligt: kundeservice@relatel.dk 

     

    Log ind på app.relatel.dk med dit brugernavn og kode. Har du glemt din kode, eller har du ikke oprettet en sådan, kan du klikke her.


    Din pin- og pukkode samt nye simkortnummer kan du finde på din Relatel-konto under "Min profil" -> "Mobil" -> "Mit mobil-simkort".

    Hvis du er administrator på din Relatel-konto, kan du også finde det under afsnittet "Medarbejdere": Klik på "Rediger" ud for den relevante medarbejder og find boksen "Mit mobil-simkort".

     

    Du kan også se dato for flytning af numre under "Medarbejdere": Igangværende nummerflytninger.

    Hvis du gerne vil ændre på datoen for nummerflytning, bedes du kontakte os. Du vil så skulle skriftligt godkende den ønskede ændring. Kontakt venligst kundeservice via kundeservice@relatel.dk 

     

    Har du fået oprettet et nyt mobilnummer hos Relatel?

    Du skal sikre, at du har modtaget dit nye simkort samt pin- og pukkode i god tid inden den aftalte opstartsdato. Har du ikke modtaget dit nye simkort samt koder, så tag endelig fat i os hurtigst muligt: kundeservice@relatel.dk 

    Log ind på app.relatel.dk med dit brugernavn og kode. Har du glemt din kode, eller har du ikke oprettet en sådan, kan du klikke her.

    Din pin- og pukkode samt nye simkortnummer kan du finde på din Relatel-konto under "Min profil" -> "Mobil" -> "Mit mobil-simkort".

    Hvis du er administrator på din Relatel-konto, kan du også finde det under afsnittet "Medarbejdere": Klik på "Rediger" ud for den relevante medarbejder og find boksen "Mit mobil-simkort".


    Hvis du gerne vil tage dit nye nummer i brug før den aftalte opstartsdato, bedes du kontakte os. Så kan vi sagtens aktivere dit nye nummer/abonnement for dig tidligere. Kontakt i så fald kundeservice på kundeservice@relatel.dk 

    Hvad kan du ellers bruge dit kontrolpanel til?

    • Se dit aktuelle mobilforbrug
    • Tilmelde automatisk betaling
    • Finde dine fakturaer
    • Se dit firmas stamdata
    • Se dit abonnement, pris og evt. bindingsperiode
    • Opsætte din mobiltelefonsvarer
    • Købe yderligere produkter
    • Opgradere dit nuværende abonnement
      og en hel masse andet...

    Har du fået udstyr med i din aftale?
    Hvis du har bestilt udstyr/hardware med i din aftale, vil dette blive afsendt efter gældende regler. Læs mere her.