Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan aktiverer jeg "Ring mig op" i telefonkø?

    Skrevet af Kundeservice

    • 26 maj 2025


    Med funktionen “Ring op”, som er en del af telefonkø, kan dine kunder trykke 1 og blive ringet op, så snart der er en ledig medarbejder. Så kan de komme videre med deres daglige opgaver uden at skulle vente i telefonen.

     

    Hvad kræver det?
    Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited.

    Hvem kan opsætte det?
    Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.

    Wifikald

    Sådan opsætter du "Ring mig op"-funktionen på dit hovednummer

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på  "Hovednummer" under "Firmatjenester".
    • Klik på "Opsætninger".
    • Klik på en eksisterende opsætning for at redigere denne eller opret en helt ny opsætning.
    • Sæt hak i boksen "Aktivér ring mig op efter" i punkt 2.
    • Vælg hvor længe kunderne skal vente, før de får mulighed for at vælge "Ring mig op". Du kan vælge et interval på minimum 1 minut og maksimalt 10 minutter i drop down-menuen.
    • Husk at gemme når du er færdig.


      Ring mig op

    Hvor ofte får kunden muligheden for at vælge “Ring mig op”?

    Hver 30. sekund vil kunden høre en stemmebesked, der tilbyder muligheden.

    Bevarer kunden sin plads i køen?
    Ja. Kunden bevarer sin plads i køen efter at have trykket 1, så opkaldet når altså frem til medarbejderen på præcis samme tid, som hvis kunden var blevet i røret.


    Hvordan oplever I selv ring mig op-situationen?
    Jeres telefoner vil ringe som ved et normalt indgående kald på jeres hovednummer. Systemet fortæller den medarbejder, der tager telefonen, at kunden nu ringes op. Herefter er oplevelsen, som hvis man selv ringer op til kunden.

    På den måde kan I bruge jeres normale procedure i modsætning til nogen andre systemer, hvor medarbejderen blot får en besked om, at kunden skal ringes op, uden nogen form for sikring af, hvornår virksomheden ringer tilbage.

    Kan man ændre den besked, som kunden hører?
    Nej, der er pt. kun mulighed for at bruge vores standardbesked.

    Hvordan ved systemet, hvor lang ventetid der er tilbage?
    Systemet analyserer løbende, hvor mange kald der er i køen, hvad frafaldsprocenten er, og hvor hurtigt agenter besvarer kaldene. Herudfra udregner systemet den forventede ventetid.

    Ringer systemet tilbage til alle typer numre?
    Nej, der ringes kun tilbage til almindelige danske mobil- og fastnetnumre. Det vil sige, at en kunde ikke vil blive tilbudt "ring mig op", hvis de ringer fx. fra udenlandsk nummer, indholdstakseret nummer eller hemmeligt nummer.

    Hvad sker der, hvis kunden er optaget, når det er dennes tur?
    Hvis systemet registrerer at kunden er optaget, når det er dennes tur, så opgiver systemet at ringe. Så vil der komme en besked under "aktiviteter". Hvis kunden har aktiveret "banke på"-funktionen, så vil systemet forsøge at ringe ud, ligesom når kunden er ledig. 

    Hvad sker der med opkald, der venter når hovednummeret lukker?
    Opkald, der er kommet ind i systemet indenfor hovednummerets åbningstid, vil være aktive i køen i op til en time efter luk. Hvis det ikke bliver besvaret indenfor en time, så bliver kaldet opgivet, og kunden bliver orienteret om dette via SMS. Systemet vil vise et element i aktivitetsstrømmen, så I nemt kan ringe tilbage, når I åbner igen.