Velkommen som ny omstillingskunde hos Relatel!
Vi vil gerne sørge for, at du kommer rigtigt godt fra start, og vi ser frem til samarbejdet med dig og din virksomhed. I denne artikel ridser vi de vigtigste punkter i din opstart op for dig.
Log ind på din Relatel-konto
Log ind på app.relatel.dk med dit brugernavn og kode. Har du glemt din kode, eller har du ikke oprettet en sådan, kan du klikke her.
Fra din startside, har du adgang til alle dine administrative muligheder samt opsætninger. Du kan også se dato for flytning af numre samt simkortnumre og pin- og pukkoder.
Flytning af dit hovednummer/mobilnummer
Hvis du har bestilt flytning af dit eksisterende hovednummer til Relatel, vil du modtage en flytningsdato, når din nuværende udbyder har godkendt flytningen. Denne dato får du tilsendt pr. mail.
Telefonnumre flytter altid kl. 2.00 om natten. Dette er for at sikre mindst mulig gene ved nummerflytningen, da der godt kan være en kort nedetid på nummeret under flytningen.
Hvis din flytningsdato hedder 17/6, vil dit nummer altså flytte kl. 2.00 d. 17/6. Når du står op om morgenen d. 17/6, ligger dit nummer hos Relatel.
Har du bestilt mobilabonnement sammen med dit omstillingsprodukt, gælder samme som ovenfor, og dit nye simkort kan tages i brug om morgenen d, 17/6.
Du skal sikre, at du har modtaget dit nye simkort samt pin- og pukkode i god tid inden flytningen. Har du ikke modtaget dit nye simkort samt koder, så tag endelig fat i os hurtigst muligt: kundeservice@relatel.dk
Find dato for flytning af mobilnummer
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på "Områdemenu" (de 9 prikker) i øverste venstre hjørne.
- Vælg punktet "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Vælg herefter punktet "Medarbejdere" i den nye menu.
- Her vil du kunne se dato for flytning af dit mobilnummer, så snart den er godkendt af nuværende udbyder.
Find dato for flytning af hovednummer
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på "Områdemenu" (de 9 prikker) i øverste venstre hjørne.
- Vælg punktet "Hovednummer" under "Firmatjenester".
- Vælg punktet "Hovednumre" under "Rediger" i den nye menu.
- Her vil du kunne se dato for flytning af jeres hovednummer, så snart den er godkendt af nuværende udbyder.
Midlertidigt hovednummer
Når du vil flytte et hovednummer til Relatel, får du tildelt et midlertidigt hovednummer i samme forbindelse. Dette ligger på din konto indtil dit eksisterende hovednummer flytter ind.
Grunden til dette er, at du derfor kan lave din opsætning klar allerede inden dit nummer flytter - så er du nemlig klar til at modtage kald fra dag 1.
Opsætning af hovednummer
Relatel tilbyder mange muligheder for håndtering af opkald til dit hovednummer. Dine muligheder afhænger af det virksomhedsabonnement, du har valgt. Du kan læse mere om opsætning af hovednummer her.
Hjælp til opsætning af hovednummer: Onboarding
Har du brug for hjælp til at lave din opsætning klar, hjælper vi dig gerne. Du kan i så fald booke en såkaldt "onboarding". En onboarding er en gennemgang af system og app, samt hjælp til opsætning af fx velkomsthilsen, åbningstider, telefonmenu eller telefonkø. Her gennemgår vi også emner som fakturering og generel administration af din Relatel-konto.
En onboarding kan afholdes over telefonen eller som et videomøde via Microsoft Teams. Hvis I er flere, som skal bruge systemet, kan I godt være flere med i mødet. En onboarding er selvfølgelig ganske gratis!
Skal jeg betale noget inden mine numre flytter?
Både ja og nej. Hovednumre og mobilnumre betaler du først for fra den dag, de er aktive hos Relatel. Dine omstillingsprodukter betaler du for, fra den dag, du har et eller flere aktive hovednumre på din konto. Du kan nemlig godt begynde at bruge din omstillingsløsning, inden dit mobilnummer flytter til Relatel.
Betalingsmetode
Alle nye kunder oprettes automatisk med FIK-betaling. Vi anbefaler dog, at du tilmelder automatisk betaling hurtigst muligt. Det er billigere for dig, og så skal du ikke spekulere på manuelt at betale fakturaen hver måned.
Vi tilbyder 3 forskellige betalingsmetoder:
Betalingskort: Gebyrfrit
Leverandørservice: kr. 12/faktura
FIK: kr. 49/faktura
Bemærk: Relatel tilbyder ikke betaling via IBAN/swift.
Opsæt betalingsmetode
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på "Områdemenu" (de 9 prikker) i øverste venstre hjørne.
- Vælg punktet "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Vælg herefter punktet "Fakturering" i den nye menu.
- Her kan du opsætte din ønskede betalingsmetode, og her kan du også se din saldo, fakturaer og kontoudtog.
Hvad kan du ellers finde på app.relatel.dk?
- Dine profiloplysninger
- Dit aktuelle mobilforbrug
- Din betalingsmetode
- Dine fakturaer og kontoudtog
- Din virksomheds stamdata
- Dit abonnement, pris og evt. bindingsperiode
- Dine opkaldslister
Har du fået udstyr med i din aftale?
Hvis du har bestilt udstyr/hardware med i din aftale, vil dette blive afsendt efter de til enhver tid gældende regler. Læs mere her.