Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan betaler jeg min faktura?

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 nov. 2019
    Hos Relatel kan du vælge om du vil betale med betalingskort, Leverandørservice eller FIK. Dette gør du i kontrolpanelet på jeres Relatel-konto under "Fakturering". (Vælger du intet, vil du automatisk være oprettet med FIK som betalingsmetode.)
    Du kan også hente alle dine fakturaer som PDF-filer eller CSV-udtræk samt se din nuværende saldo på faktureringsfanen.
     
    Sådan ser/skifter du din nuværende betalingsmetode:
     
    • Log ind på app.relatel.dk med din mail og adgangskode
    • Vælg Kontrolpanel i dropdown-menuen øverst til venstre
    • Vælg "Fakturering"
    • Her kan du se din nuværende betalingsmetode, ændre denne eller opdatere dine kortoplysninger.

    Fakturering i kontrolpanelet

    Sådan skifter du din nuværende betalingsmetode 
    Betaling med betalingskort:
    Hos Relatel kan du vælge at betale med betalingskort.
    Følgende kort kan benyttes: Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron eller Maestro.
    Når du tilknytter et betalingskort, vil betalingerne køre automatisk. Du skal dog selv huske at opdatere dit kort på din Relatel-konto, såfremt du får nyt kort af din bank eller pengeinstitut.
     
    Betaling via Leverandørservice:
    Hos Relatel kan du vælge at betale via Leverandørservice.
    Med Leverandørservice bliver betalingen trukket direkte fra den bankkonto, som er tilknyttet din virksomhed.
     
    Hvis du betaler med Leverandørservice, er der et gebyr på 12,00 kr. pr. faktura.
     Når du tilmelder dig Leverandørservice ved at indtaste dit registrerings- og kontonummer, sender vi anmodningen afsted til Nets, som skal godkende din anmodning.
     
    Efter Nets har godkendt din anmodning, vil du få tilsendt en bekræftelsesmail fra os. I mailen er et link, du skal følge, for endeligt at bekræfte din tilmelding til Leverandørservice. Du modtager typisk denne mail 3 dage efter din anmodning.
     
    Når du er tilmeldt Leverandørservice, vil du blive adviseret (jvf. Nets betalingsbetingelser) omkring jeres fakturaer og beløbet, som vi vil hæve på jeres bankkonto. 3 dage efter adviseringen vil vi hæve det udestående beløb.
     
    Bankbetaling/giroindbetaling/FIK
    Hvis du betaler med bankindbetaling eller giroindbetaling (FIK), er der et gebyr på 49 kr. pr. faktura.
     
    Relatel tilbyder ikke betaling via IBAN/swift.