Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan betaler jeg min faktura?

    Skrevet af Kundeservice

    • 25 jul. 2024
    Hos Relatel kan du vælge om du vil betale med betalingskort, Leverandørservice eller FIK. 
    Du kan også hente alle dine fakturaer som PDF-filer eller CSV-udtræk samt se din nuværende saldo på faktureringsfanen.
    Derudover kan du indtaste dit EAN-nummer og modtage din faktura elektronisk.
    Du administrerer din betalingsmetode i kontrolpanelet på jeres Relatel-konto under fanen "Fakturering".
    Vælger du intet, vil du automatisk være oprettet med FIK som betalingsmetode.
    (Betalingsservice er en betalingsordning for privatpersoner og kan derfor ikke vælges som Relatel-kunde.)

    Sådan ser/skifter du din nuværende betalingsmetode som administrator på din Relatel-konto
     
    • Log ind på app.relatel.dk med din mail og adgangskode
    • Vælg Kontrolpanel i dropdown-menuen øverst til venstre
    • Vælg "Fakturering"
    • Her kan du se din nuværende betalingsmetode, ændre denne eller opdatere dine kortoplysninger.

    Fakturering i kontrolpanelet

    Sådan skifter du din nuværende betalingsmetode 
    Betaling med betalingskort
    Hos Relatel kan du vælge at betale med betalingskort.
    Følgende kort kan benyttes: Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron eller Maestro.
    Når du tilknytter et betalingskort, vil betalingerne køre automatisk. Du skal dog selv huske at opdatere dit kort på din Relatel-konto, såfremt du får nyt kort af din bank eller pengeinstitut.
    Du kan kun have ét betalingskort tilknyttet din Relatel-konto, medmindre du opretter flere forskellige betalere. Læs mere nedenfor.
     
    Betaling via Leverandørservice
    Hos Relatel kan du vælge at betale via Leverandørservice.
    Med Leverandørservice bliver betalingen trukket direkte fra den bankkonto, som er tilknyttet din virksomhed.
     
    Hvis du betaler med Leverandørservice, er der et gebyr på 12,00 kr. pr. faktura.  Når du tilmelder dig Leverandørservice ved at indtaste dit registrerings- og kontonummer, sender vi anmodningen afsted til Nets, som skal godkende din anmodning.
     
    Efter Nets har godkendt din anmodning, vil du få tilsendt en bekræftelsesmail fra os. I mailen er et link, du skal følge, for endeligt at bekræfte din tilmelding til Leverandørservice. Du modtager typisk denne mail 3 dage efter din anmodning.
     
    Når du er tilmeldt Leverandørservice, vil du blive adviseret (jvf. Nets betalingsbetingelser) omkring jeres fakturaer og beløbet, som vi vil hæve på jeres bankkonto. 3 dage efter adviseringen vil vi hæve det udestående beløb.
     
    Bemærk at betaling via Leverandørservice vil ske til Nuuday A/S.
    Relatel er en del af Nuuday A/S.
     
    Bankbetaling/giroindbetaling/FIK
    Hvis du betaler med bankindbetaling eller giroindbetaling (FIK), er der et gebyr på 49 kr. pr. faktura.
     

    EAN-nummer
    Hvis du ønsker at modtage din faktura elektronisk via EAN-nummer, kan du kontakte kundeservice og oplyse dit EAN-nummer. Du kan ikke selv indtaste EAN-nummer på din Relatelkonto. (Vær opmærksom på at du også stadig vil modtage dine fakturaer via email efter oprettelse af EAN-nummer.)

    IBAN/Swift
    Relatel tilbyder ikke betaling via IBAN/Swift.
     
    Flere betalere på samme konto
    Ønsker du at dele din Relatel-konto op i forskellige betalere, kan dette imødekommes. Betalingsmetoden kan være forskellig fra betaler til betaler. Ønsker du dette (multidebtors) på din konto, bedes du kontakte kundeservice på kundeservice@relatel.dk
    Med multidebtors kan du fx splitte dine produkter op på flere forskellige fakturaer, hvis du har behov for dette.
     
    Jeg har skiftet betalingsmetode - bliver min allerede modtagne faktura så betalt automatisk?
    Ja. Som udgangspunkt gør den, hvis du har tilmeldt et betalingskort. Har du valgt Leverandørservice, vil denne først træde i kraft, når din tilmelding er bekræftet via NETS. Hold derfor øje med din saldo via dit kontrolpanel. 
     
    Jeg har et tilgodehavende - hvad sker der med det?
    Et tilgodehavende kan fremgå på din konto, hvis du fx har modtaget en kreditnota eller andet. I så fald vil sin saldo være positiv. Et tilgodehavende vil helt automatisk blive modregnet dine fremtidige fakturaer.
     
    Ønsker du at få dit tilgodehavende udbetalt, skal du gøre følgende:
    Send en mail (fra jeres administratormail) til kundeservice@relatel.dk med det konto- og registreringsnummer, du ønsker beløbet overført til. Vi vil derefter sørge for at oprette en udbetaling. Vær opmærksom på at et depositum for køb af telefon eller andet hardware ikke kan udbetales.