Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan optager jeg opkald via mit hovednummer?

    Skrevet af Kundeservice

    • 9 jul. 2024

    Som Omstilling Premium-kunde kan du optage ind- og udgående opkald via dit hovednummer. (Udgående opkald via et hovednummer forudsætter, at du har et mobilabonnement hos Relatel, eller at du benytter datakald.
    Læs mere om datakald her.)


    Sådan optager du opkald fra dit hovednummer   

    Gå til “Kontrolpanel” på app.relatel.dk, klik på “Hovednumre” og klik derefter på "Redigér" ud for det relevante hovednummer.
    I punktet "Optagelse" kan du nu klikke de relevante bokse af.

     

    Sådan slår du optagelse af udgående opkald via et hovednummer til.

    Når du har gjort det, kan du nu manuelt gemme et udgående opkald via et hovednummer. Det gør du ved at gå til “Opkald” og trykke på det opkald, som du gerne vil gemme.

     

    Udgående opkald via hovednumre skal gemmes senest én time efter, at opkaldet er afsluttet. Tidsgrænsen er til for at beskytte jer mod utilsigtet at gemme optagelser, som I ikke har lov til at gemme.

     

    Aktivt samtykke til optagelse af opkald

    Du har mulighed for at indhente aktivt samtykke fra jeres kunder, så jeres opkaldsoptagelser er i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne.
    Læs mere om aktivt samtykke.

     

    Bemærk
    Du skal manuelt klikke "gem" på et udgående kald inden for 1 time, hvis du vil gemme optagelsen. Så gemmes den i den periode, du har indstillet som standard.

    Hvis du vil gemme opkaldet i længere tid, så kan du downloade det manuelt ved at klikke "hent" på opkaldet (inden optagelsen udløber). Vær dog opmærksom på at overholde GDPR-reglerne.

    Hvor længe gemmes optagelserne?
    Indgående opkald til hovednumre: 30 dage.
    Udgående opkald fra hovednumre: 1 time. 

    Du kan vælge hvor længe optagelserne skal gemmes på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> hovednumre -> rediger hovednummer.
    Her kan du vælge mellem 30 dage, 3 måneder eller 1 år.

     

    Kan jeg slette en optagelse af et opkald?
    Ja, hvis du er administrator på kontoen, kan du slette optagelsen ved at gå ind på opkaldet og klikke på de tre menu-prikker.


    Hvem kan lytte til optagelserne?
    Optagelser af indgående opkald til et hovednummer kan aflyttes af administratorer samt medarbejderen, der modtog opkaldet. Udgående opkald fra et hovednummer kan kun aflyttes af den medarbejder, der foretog opkaldet.