Tilbage til oversigt Relatel Support

    Oprette eller ændre adgangskode samt info om tofaktorlogin

    Skrevet af Kundeservice

    • 2 jun. 2025

    Herunder guider vi dig til, hvordan du kan oprette eller ændre din adgangskode til app.relatel.dk, og til, hvordan du håndterer tofaktorlogin. 

     

    Hvad kræver det?
    Alle omstillings- og/eller mobilbrugere hos Relatel har en personlig Relatel-profil.


    Adgangskode som medarbejder - læs med her.

    Adgangskode som administrator - læs med her.

    Tofaktorlogin på brugerniveau - læs med her.

    Tofaktorlogin på virksomhedsniveau - læs med her.

     

    Hvis du ikke har oprettet et kodeord endnu eller har glemt det, kan du nulstille/oprette her. Husk at bruge den mailadresse, der er tilknyttet din brugerprofil på din Relatel-konto.

    Ingen binding

    Ændr adgangskode som medarbejder

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på dit navn under "Din konto" yderst til højre.
    • Klik på "Sikkerhed" under "Redigér" yderst til venstre.
    • Indtast din nye ønskede adgangskode i de to felter - husk at klikke på "Gem", når du er færdig.
    • Du kan godt vælge en adgangskode til app.relatel.dk, som du har brugt tidligere.

     

    Bruger - sikkerhed

     

    Opret/ændr adgangskode som administrator

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Klik på "Medarbejdere" og klik på "Redigér" ud for den relevante medarbejder.
    • I boksen "Stamdata" kan du indtaste den nye ønskede adgangskode i de to felter - husk at klikke på "Gem", når du er færdig.
    • Du kan godt vælge en adgangskode til app.relatel.dk, som medarbejderen har brugt tidligere.

    Admin - sikkerhed

     

    Krav og anbefalinger til adgangskode

    • skal indeholde mindst 12 tegn/anslag
    • anbefales at indeholde mindst ét stor bogstav (A-Å)
    • anbefales at indeholde mindst ét lille bogstav (a-å)
    • anbefales at indeholde mindst ét tal (0-9)
    • anbefales at indeholde mindst ét specialtegn (fx +, !, &)

    Tofaktorlogin på brugerniveau

    Du kan indstille, hvor ofte du vil bruge en tofaktorlogin, når du logger på din Relatel-konto. Det gælder på tværs af dine enheder, så du nemt kan skifte mellem at logge på fra mobilen eller computeren.

    Grundet øget fokus på sikkerhed er det ikke muligt at fravælge tofaktorlogin helt. Vær også opmærksom på at det kun er den enkelte bruger, der kan ændre i sin egen frekvens for tofaktorlogin. 

    Som administrator kan du vælge mellem følgende intervaller:
    Hver gang
    Dagligt
    Ugentligt

    Som medarbejder kan du vælge mellem følgende intervaller:
    Hver gang
    Dagligt
    Ugentligt
    Månedligt

     

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på dit navn under "Din konto" yderst til højre.
    • Klik på "Sikkerhed" under "Redigér" yderst til venstre.
    • Vælg din ønskede frekvens i drop down-menuen.
    • Husk at gemme når du er færdig.

    Tofaktor

     

    Tofaktorlogin på virksomhedsniveau

    OBS Dette afsnit gælder kun for virksomheder, der er oprettet som kunder hos Relatel før d. 8. maj 2025.

    Som administrator på din Relatel-konto kan du slå tofaktorlogin til for alle medarbejdere i virksomheden i én og samme bevægelse.
    Når det er slået til, vil alle medarbejdere som udgangspunkt skulle bruge tofaktorlogin, hver gang de logger på deres Relatel-konto, medmindre medarbejderen på forhånd har valgt en anden frekvens.
    Dog kan den enkelte medarbejder selv ændre på frekvensen af tofaktorlogin - læs mere om dette i ovenstående afsnit.

     

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Klik på "Sikkerhed" i venstre side.
    • Klik på den grønne knap: "Slå tofaktorlogin til".
    • Tofaktorlogin vil nu være slået til for alle medarbejdere.
    • Det er også her, du som administrator kan slå det fra igen:
    • Klik på den røde knap: "Slå tofaktorlogin fra".

    Tofaktor-kode via mail

    For at gøre det mere simpelt for medarbejdere at logge ind, kan du også vælge at få sendt sikkerhedskoden på mail i stedet for at bruge en tofaktor-app på mobilen. Koden kommer helt automatisk på mail, hvis du ikke har sat en tofaktor-app op til Relatel.