Er du i tvivl om, hvad der vil være den rigtige teleløsning for dit firma?
I denne artikel kan du læse om 3 fiktive firmaer og deres løsning med virksomhedsabonnement, omstillingsbrugere, mobilabonnementer og 5G Internet-løsninger. Vi håber, at det vil hjælpe dig med at finde den rette løsning til netop dit firma.
Du er også velkommen til at kontakte vores salgsafdeling på 71 99 99 50, hvis du ønsker en snak om Relatels produkter og mulighederne hos os. Med Relatels løsninger hjælper vi dig i raketfart mod god kundehåndtering, innovative features og brugervenlighed.
Hvilken størrelse firmaløsning er du interesseret i?
Klik på den relevante størrelse herunder og lad dig inspirere:
Firma med 2,5 ansatte: Rikkes Hårstudie
Firma med 6 ansatte: Brydebro El-teknik
Firma med 11,5 ansatte: DeLuxe Designertøj
Case 1: Rikkes Hårstudie
(2,5 ansatte)
2 fuldtidsansatte frisører: Rikke (ejer) og René (frisør)
1 freelanceansat bogholder: Malene
Butikkens åbningstider:
Tirsdag - Fredag: Kl. 10.00-18.00
Lørdag: Kl. 10.00-15.00
Søndag - Mandag: Lukket
Firmaets ønsker til løsningen:
Rikke vil gerne have et lækkert nummer, som hendes kunder kan ringe til dem på. Hun vil gerne have en mobiltelefon liggende i salonen, som hun og René kan besvare kald på. Hvis ingen af dem kan besvare kaldet, skal kunderne have at vide, at de skal prøve at ringe igen senere.
Det er vigtigt for Rikke, at mobiltelefonen kun ringer i åbningstiden. Hun vil også gerne have, at kunderne bliver oplyst om salonens åbningstid og mailadresse, hvis de ringer, når salonen er lukket.
Rikke vil gerne sende kunderne en sms, når de har booket en tid, men kunderne skal ikke svare retur på sms'en.
Når en leverandør ringer ang. en faktura eller lignende, vil Rikke gerne kunne stille kaldet videre til deres bogholder Malenes mobilnummer, som ligger hos en anden teleudbyder.
I salonen har de et kasseapparat, som skal være online, samt et par skærme og en bærbar computer.
Løsningforslag:
Virksomhedsabonnement: Professional
1 x Hovednummer i skyen
1 x Mobilabonnement Fri tale + 10 GB
Inkluderet:
Features:
Virksomhedsabonnement: Professional
Dette abonnement op for mulighederne for velkomsthilsen og opsætning af åbningstider på hovednummeret. Rikke kan også sætte en intet svar-funktion op, hvis hun og René begge er optaget af kunder og ikke kan besvare salontelefonen.
Rikke og René kan ringe ud fra salonmobilen, som om de ringer fra hovednummeret - selv om simkortet har et andet telefonnummer. Deres kunder skal derfor kun tage stilling til ét telefonnummer uanset hvad. Rikke og René kan sågar sende web-sms'er til kunderne fra hovednummeret.
Hovednummer:
Hos Relatel er det første hovednummer gratis. Du kan vælge et helt nyt nummer eller flytte dit eksisterende nummer til Relatel. Rikke vælger et nyt lækkert (gratis) 70-nummer fra Relatels database.
2 x Omstillingsbrugere: (Salonmobilen og Malene)
Dette gør salonmobilen i stand til at modtage kald, der kommer ind på salonens nye hovednummer. Via Relatel-app'en på salonens mobil, kan Rikke og René også nemt viderestille relevante kald til Malenes mobilnummer - selv om Malenes mobilnummer ligger hos en anden udbyder. Dette kan lade sig gøre, da Relatels omstillingsløsning er operatøruafhængig.
Mobilabonnement, Fri tale + 10 GB: (Salonmobilen)
Da salonen primært vil bruge deres computer til bookinger af kundeaftaler og bestillinger af varer, behøver de ikke ret meget data på mobilabonnementet. Dog er det vigtigt for dem, at de ikke løber tør for taletid.
5G Internet, 300 GB:
Med et abonnement på 5G Internet (mobilt bredbånd) på 300 GB er salonens behov for internet dækket. Salonens computer, skærme og kasseapparat skal køre via WiFi. Med i aftalen er en gratis 4G-lånerouter - den skal blot tilsluttes en stikkontakt og have indsat det tilhørende simkort.
Dækningen på salonens fysiske adresse er på 200-600 Mbit/sek på 4G-netværket. En 4G-router kan derfor snildt dække deres behov.
Case 2: Brydebro El-teknik
(6 ansatte)
1 ejer/elektriker (Kim)
1 fuldtidsansat sekretær/administrator: Judith (medejer)
4 fuldtidsansatte elektrikere: Jens, Ole, Anne, og Victor
Kontorets åbningstider:
Mandag - Torsdag: Kl. 07.00-15.00
Fredag: Kl. 07.00-14.30
Lørdag - Søndag: Lukket
Firmaets ønsker til løsningen:
Firmaet har allerede et hovednummer, som de ønsker at beholde, da det er et kendt nummer i lokalområdet og er trykt på deres biler og visitkort.
De vil gerne have, at kunderne møder en velkomsthilsen på hovednummeret i stil med: "Velkommen til Brydebro El-teknik. Tryk 1 for elektrikerservice, tryk 2 for administration eller tryk 3 for åbningstider".
Trykker kunderne 1, skal kaldene gå til en ringegruppe med Kim og de 4 elektrikere. Første ledige person skal besvare kaldet. Trykker kunderne 2, skal kaldet gå til Judith. Trykker kunderne 3, skal de møde en indtaling med firmaets åbningstider.
De vil også gerne have, at kunderne bliver oplyst om firmaets åbningstid, hvis de ringer, når kontoret er lukket.
Kim og Judith (som er gift med hinanden) bruger begge deres mobiler både til arbejde og privat. De ønsker ikke at modtage kundekald direkte på deres mobilnumre, da de gerne vil holde fri, når de holder fri. Kim og Judith rejser 4-5 gange årligt, primært i Europa.
De 4 elektrikere er udekørende og har hver en firmatelefon samt tablet i bilen. De bruger deres tablets til at registrere timeforbrug og til billeddokumentation. Kim er også udekørende og har ligeledes en tablet i bilen samt et Apple Watch.
Judith sidder på kontoret og ordner det administrative samt bogføringen. Hun vil gerne have hænderne fri, så hun kan taste på sin computer samtidig med, at hun taler i telefon. Hun holder desuden frokost hver dag fra kl. 12.00-12.30. Judith har også en tablet samt et Apple Watch.
Firmaet bruger Ordrestyring og Outlook. Judith vil gerne integrere de 2 systemer med deres Relatel-løsning. Hun vil nemlig gerne kunne se både en kundes ordrer og e-mails, når hun besvarer et opkald.
Løsningforslag:
Virksomhedsabonnement: Contact Center
2 x Mobilabonnement Fri tale + 1000 GB
4 x Mobilabonnement Fri tale + 60 GB
Inkluderet:
2 x gratis eSIM til Apple Watch
Features:
Virksomhedsabonnement: Contact Center
Dette abonnement åbner op for mulighederne for telefonmenu, åbningstider og meget andet. Og så kan Kim og de andre elektrikere via Relatel-app'en også ringe ud som hovednummeret. Så slipper de for at få kald direkte ind på deres mobilnumre - så bliver de ikke forstyrret, når de holder fri.
De opretter en ringegruppe i deres Relatel-system, som de sætter til at besvare opkald, når kunderne trykker 1 i telefonmenuen. Den først ledige af dem besvarer opkaldet. Trykker kunden 2 for administration, skal Judith besvare opkaldet.
Judith vil gerne have hænderne fri, når hun taler i telefon og tilslutte et head-set til sin computer og besvare opkald via dette. Denne funktion hedder "Datakald" og indgår for alle omstillingsbrugere med virksomhedsabonnementet Professional. Med datakald ringer hun ud og modtager kald via sin internetforbindelse og kan derfor lade telefonen ligge i tasken, når hun er på kontoret.
Judith kan selvfølgelig også ringe ud som hovednummeret - både fra sin computer og fra mobilen. Da hun holder frokost hver dag fra kl. 12.00-12.30, vil hun gerne slippe for kald i dette tidsrum. Dette klarer hun ved at slå sin forstyr ikke-funktion til i dette tidsrum.
Med deres Intet svar-funktion lægger de en besked ind til kunderne om, at de alle er optagede og beder kunden ringe retur senere.
Firmaet bruger Outlook-mail og Ordrestyring. Judith vil gerne kunne se info fra disse systemer fra kunderne, når de ringer ind. Med dette virksomhedsabonnement får hun mulighed for at integrere med bl.a. disse 2 systemer.
Hovednummer:
Hos Relatel er det første hovednummer gratis. Kim og Judith vælger at beholde deres nuværende hovednummer og flytte dette til Relatel. Det koster dem ikke noget.
6 x Omstillingsbrugere: (De 4 elektrikere, Kim og Judith)
Da alle 6 ansatte skal kunne besvare og omstille kundekald mellem hinanden, skal de alle have en omstillingsbruger.
Mobilabonnement, Fri tale + 60 GB: (De 4 elektrikere)
Da alle 4 elektrikere har en tablet i bilen, vælger Kim dette abonnement til dem. Her kan de nemlig hver få et gratis datadelingskort med til deres tablets, og de behøver derfor ikke at købe separate abonnementer til disse.
Mobilabonnement, Fri tale + 1000 GB: (Kim & Judith)
Da Kim og Judith både bruger deres mobiler til erhverv og privat, har de brug for en større mængde data end de 4 elektrikere. De vil også gerne have datadelingskort med til deres tablets, som de bruger meget - især når de er på ferie.
De kan bruge 70 GB/md hver i hele Europa, og de ringer gratis hjem til Danmark fra Europa - så kan de tjekke ind med både familie, ansatte og kunder ved behov.
5G Internet, 1000 GB:
Med et abonnement på 5G Internet (mobilt bredbånd) på 1000 GB er kontorets behov for internet dækket. Judith og Kims computere skal køre via WiFi. Med i aftalen er en gratis 5G-lånerouter - den skal blot tilsluttes en stikkontakt og have indsat det tilhørende simkort.
Dækningen på kontorets fysiske adresse er på 1000+ Mbit/sek på 5G-netværket. Med i dette abonnement følger et gratis datadelingskort. Det vælger Kim og Judith at bruge i deres alarm på kontoret.
Case 3: DeLuxe Designertøj
(11,5 ansatte)
1 ejer: Daniella
1 fuldtidsansat kundeservicechef: Yassin
1 fuldtidsansat bogholder/administrator: Sannie
1 deltidsansat piccolo: Benjamin
4 fuldtidsansatte i kundeservice: Peter, Louise, Helene og Göran
4 fuldtidsansatte sælgere: Sophie, Aisha, Oliver og Jane
Kontorets åbningstider:
Mandag - Torsdag: Kl. 08.00-16.00
Fredag: Kl. 08.00-15.30
Lørdag - Søndag: Lukket
Firmaets ønsker til løsningen:
Firmaet er ganske nyt og er netop overgået fra rent internetsalg til at have et fysisk kontor med udekørende sælgere. De har derfor brug for et flot og nemt hovednummer med en professionel velkomsthilsen på.
Deres kunder skal herefter kunne trykke sig hen til enten kundeservice, salg eller pakkeservice. Kunderne skal desuden informeres, hvis de ringer udenfor kontorets eller pakkeservices' åbningstid
Deres 4 sælgere er delvist udekørende og skal derfor bruge telefoni samt internet på landevejen. De skal have tablets i bilerne, så de kan vise tøjet frem for kunderne og tage imod bestillinger.
Yassin er chef for kundeservice, Sannie styrer bogholderi og løn og Benjamin kommer 3 dage om ugen for at hjælpe med at pakke og poste vareprøver samt øvrigt forefaldende arbejde. Daniella, Yassin og Sannie skal ikke besvare kald fra hovednummeret, men kører al deres kontakt via deres individuelle arbejdsmobilnumre.
Benjamin skal kunne besvare opkald ang. postpakker i bestemte tidsrum, de 3 dage han er på kontoret. Benjamin skal kunne tage en mobiltelefon med sig ud af huset, så han kan betale for pakkerne på postkontoret og andre forefaldende indkøb.
I kundeservice bliver der ansat 4 medarbejdere, som skal hjælpe kunderne med deres betalinger, bestillinger, returneringer og andre forespørgsler. De skal udelukkende besvare kald via computer med head-sets.
Yassin skal kunne måle, om kunderne er tilfredse med den service, de tilbydes. og han vil gerne kunne optage kundeservices' opkald med henblik på kvalitetssikring og oplæring.
Firmaet har til huse i et større kontorbyggeri, hvor der er fibernet inkluderet i huslejen. De ønsker derfor ikke 5G Internet (mobilt bredbånd) på nuværende tidspunkt.
Løsningforslag:
Virksomhedsabonnement: Contact Center
1 x Hovednummer i skyen (guldnummer)
4 x Mobilabonnement Fri tale + 30 GB
4 x Mobilabonnement Fri tale + 1000GB
Features:
Virksomhedsabonnement: Contact Center
Firmaet ønsker, at deres kunder kommer ind i en telefonkø, når de trykker 1 for kundeservice. Kunderne skal også oplyses om deres nummer i køen og skal kunne trykke 1 for at blive ringet op af næste ledige medarbejder. Begge dele er muligt med ovenstående løsning.
Med dette abonnement kan alle sælgerne i øvrigt ringe ud som deres direkte nummer, og de sikrer dermed at kunderne altid bliver taget godt i mod.
Benjamin skal også kunne ringe ud som hovednummer/direkte nummer, så kunderne ved, at det er ham, som ringer retur.
Med denne løsning kan firmaet optage kundernes opkald, så Yassin kan kvalitetssikre og bruge dem til oplæring. Derudover kan de sende deres kunder en SMS efter opkaldet og lade dem vurdere samtalen.
Kundeservice skal besvare kald via computer, og skal derfor have adgang til datakald. De skal alle ringe ud som firmaets hovednummer.
Hovednummer:
Hos Relatel er det første hovednummer gratis. Du kan vælge et helt nyt nummer eller flytte dit eksisterende nummer til Relatel. Daniella vælger et flot og nemt guldnummer fra Relatels database. Det koster kr. 499,- (engangsbeløb)
Omstillingsbrugere: (Sophie, Aisha, Oliver, Jane & Benjamin samt Peter, Louise, Helene & Göran)
Alle 4 kundeserviceansatte, de 4 sælgere og Benjamin skal have en omstillingsbruger, så de kan besvare kald fra hovednummeret/deres direkte nummer.
Mobilabonnement Fri tale + 30 GB: (Daniella, Yassin, Sannie & Benjamin)
Ingen af de 4 personer har et særligt stort databehov, da de primært arbejder på deres computere. De skal dog bruge data, når de er ude af huset og vælger derfor Fri tale + 30 GB. Disse abonnementer indgår i datapulje, og de kan derfor trække på hinandens data, hvis de individuelt skulle bruge mere end forventet.
Daniella vælger at få sit simkort som eSIM, så hun kan have både sit arbejdsnummer og sit private nummer i samme telefon. Hun har allerede et arbejdsmobilnummer, som hun flytter til Relatel.
Yassin, Sannie og Benjamin er nyansatte og har ikke et arbejdsmobilnummer i forvejen - de vælger derfor nye numre fra Relatels database.
Mobilabonnement Fri tale + 1000 GB: (Sophie, Aisha, Oliver & Jane)
Sælgerne har derimod et ret stort databehov, da de skal fremvise kollektioner og lægge bestillinger ind, når de er på kundebesøg. De får med dette abonnement hver et gratis datadelingskort til deres tablets, som de fremviser varerne på.
Sælgerne er nyansatte og har ikke et arbejdsmobilnummer i forvejen - de vælger derfor nye numre fra Relatel database. Sælgerne vælger også eSIM, så de kan have deres private nummer og deres arbejdsnummer i samme telefon.
Direkte nummer: (Sophie, Aisha, Oliver, Jane & Benjamin)
Sælgerne bestemmer selv deres arbejdstid. Derfor har de brug for et direkte nummer ovenpå deres arbejdsmobilnummer, så de individuelt kan opsætte åbningstider, der matcher deres arbejdstid. Når kunderne ringer ind til hovednummeret og trykker sig ind til "deres" sælger, kan de dermed få besked, såfremt sælger ikke er på arbejde.
Benjamin skal også have et direkte nummer ovenpå sit arbejdsmobilnummer, da han kun besvarer kald ang. forsendelser 2 timer om dagen, 3 dage om ugen. Han har altså også brug for individuelle åbningstider til de kunder, som trykker 3 i telefonmenuen.
Professionelle indtalinger:
Firmaet vælger at købe 3 professionelle indtalinger:
En velkomsthilsen med 3 mulige tastetryk (kundeservice, salg eller pakkeservice), en undermenu med 4 mulige tastetryk til sælgerne og en med oplysninger om deres åbningstider, når de har lukket.
Relatel samarbejder med stemmebasen.dk, som laver speaks til vores kunder.
Tilkøb:
3 x professionelle indtalinger
Har du brug for en snak om netop dit firma?
Så giv vores salgsafdeling et kald - vi ser frem til at tale med dig!
71 99 99 50
Mandag-fredag kl. 9.00-15.00
Lukkedage:
Relatel holder lukket lørdage og søndage, på alle officielle danske helligdage samt Grundlovsdag d. 5/6 og Nytårsaftens dag d. 31/12.