Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvad er 4T-opkrævning?

    Skrevet af Kundeservice

    • 6 nov. 2025

    Hvad er 4T-opkrævning?
    Du kan nogle gange opleve, at der er en opkrævning for "4T" på din faktura - men hvad dækker det over?

    Faktura

    4T er en opkrævning for overtakserede SMS'er.
    Det kan fx være, at du har købt en busbillet med din mobil, har stemt på din favoritkunstner i X Factor, eller at du har doneret penge til Knæk Cancer eller Danmarksindsamlingen.  


    På din faktura vil købet fremgå som:
    Indholdstakseret sms-varekøb momsfrit: 4T
    Disse services er ikke med i dit mobilabonnement og bliver derfor opkrævet på din månedlige faktura.

     

    Du kan som administrator på din Relatel-konto begrænse muligheden for køb af indholdstakserede SMS'er på et eller flere mobilabonnementer.
    Læs mere her eller følg guiden nedenfor:

     

    • Log ind på app.relatel.dk.
    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Vælg derefter punktet "Medarbejdere".
    • Klik på "Redigér" ud for den relevante medarbejder.
    • Find afsnittet "Indstillinger" og derefter "Tilladt mobilbrug".
    • Nu kan du fjerne hakket ud for "Overtakseret sms".
    • Husk at klikke på "Gem" når du er færdig.

    Vær opmærksom på, at Relatel ikke kan opsige abonnementer via sms for dig - ej heller kan vi oplyse om indholdet i købet.