Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Relatels smartphone apps?

Med Relatels apps til Android og iPhone kan du bl.a. omstille et opkald til en kollega, aktivere din forstyr ikke-funktion hvis du sidder i møde og tjekke dit mobilforbrug, hvis du har Relatel mobiltelefoni.

Som administrator på din Relatel-konto har du adgang til opsætninger, administration af medarbejdere og faktureringsmodulet samt meget andet via Relatels apps til smartphone.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til Relatels mobilapps.
Alle brugere med mobilabonnement hos Relatel har ligeledes adgang.

Indholdet i appen vil variere alt efter dit virksomhedsabonnement og den enkelte brugers abonnementstype.

Relatel apps

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Få et "direkte nummer" hos Relatel og sæt åbningstider m.m. på din mobil

Ønsker du at slippe for kundekald på din mobil døgnet rundt?
Det er der råd for med Relatels funktion "Direkte nummer".

Hos Relatel kan du købe flere forskellige slags numre:
Hovednumre, mobilnumre og direkte numre.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere mulighed for at få et direkte nummer.

Hvem kan oprette et direkte nummer?
Relatel kan hjælpe dig med oprettelsen af et direkte nummer.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan lave opsætning på det direkte nummer.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Aktivt samtykke til optagelse af opkald

Ved at optage opkald til og fra dit hovednummer kan du nemt finde ud af, hvad der er aftalt med kunderne. Du får dermed et godt redskab til at træne dine medarbejdere i at blive endnu bedre til samtaler med kunderne. 

Du har nu mulighed for at indhente aktivt samtykke til optagelse af samtalerne fra dine kunder. Så er dine opkaldsoptagelser i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Hvad kræver det?
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.


Features

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvem modtager chats?

I kan sætte Relatel Chat op på samme måde som indgående opkald med ringegrupper, telefonkæder og telefonkø. 

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte chat-funktionen.

Relatel Chat

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Gode råd til en sikker chat

Gode råd til en sikker chat.
Det kan være yderst praktisk for både dig og dine kunder at have dialog via chat. Dog kan der også være nogle faldgruber, som du skal være opmærksom på. Her har vi samlet nogle gode råd til en sikker håndtering af din Relatel-chat. 

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte chat-funktionen.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bestiller og aktiverer jeg et nyt fysisk simkort eller eSIM?

Hos Relatel kan du få enten et fysisk simkort eller et eSIM til dit mobilabonnement. Vi sender dig den simkorttype, som er valgt ved oprettelsen af abonnementet.

Dit nye fysiske simkort, eSIM og eventuelle tilhørende datadelingskort vil automatisk være aktivt på opstartsdatoen eller flyttedatoen for mobilabonnementet. Det samme gælder for 5G Internet-simkort.
Et fysisk simkort skal blot indsættes i enheden og kan nu tages i brug.
Et eSIM skal scannes (QR-kode) - læs mere her.

Hvis du bestiller et nyt fysisk simkort eller eSIM som erstatning for et defekt eller bortkommet simkort, skal det nye aktiveres ved modtagelsen. Vær opmærksom på, at du kun kan bestille et eSIM som erstatning for et andet eSIM, hvis din virksomhed er valideret med MitID.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor meget tale, data, SMS/MMS i DK, EU og udlandet har jeg med i mit mobilabonnement?

Sommerferien nærmer sig med hastige skridt, og du tager sikkert din telefon med, når du rejser på ferie. Her kan du se hvor meget DK-/EU-tale og -data samt udlandstale og -data, du har med i dit mobilabonnement - og også SMS/MMS.  Nederst på siden kan du se hvilke lande, der er med i hvilke pakker. Indhold oplyses pr. måned, og du får ny pakke hver den første i måneden.

Via app.relatel.dk kan du opgradere dit mobilabonnement, inden du rejser, hvis du er nervøs for at løbe tør for tale eller data på ferien. Vær opmærksom på, at der kan være forsinkelser på opgradering, hvis du befinder dig på udenlandsk grund. Sørg derfor for at gøre dette inden du forlader Danmark. En opgradering kan træde i kraft i løbet af få minutter. Læs mere om dette i denne artikel.

Læs alt om roaming med Relatel her.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg få en widget med kontaktinfo på min hjemmeside?

En widget er en informationsboks, som I kan sætte ind på jeres hjemmeside. Den henter automatisk informationer fra jeres Relatel-konto. Med Relatels widget kan jeres kunder se, hvornår I er tilgængelige på jeres hovednummer. De kan også nemt se, hvornår I lukker telefonen.

 

Hvad kræver det?
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited.
Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.

Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Bliv klogere på mulighederne med datakald

Hvis din virksomhed har abonnementet Contact Center eller Unlimited, har alle omstillingsbrugere på din Relatel-konto også adgang til Relatels Datakaldsfunktion. Vi har her samlet en række guides til, hvordan du kommer i gang med datakald. 

Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan optager jeg opkald via mit hovednummer?

Som omstillingsbruger hos Relatel kan du optage både ind- og udgående opkald via dit hovednummer. Det gælder kald via et eller flere af dine hovednumre i skyen, og også via et eventuelt internationalt hovednummer eller et direkte nummer.

Optagelse af udgående opkald via et hovednummer forudsætter, at du har et mobilabonnement hos Relatel, eller at du benytter datakald.
Læs mere om datakald her.

 

Bemærk: Funktionen kan ikke benyttes til at optage kald via dit mobilnummer.

 

Hvad kræver det?
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.

Unlimited