Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Facebook Messenger med min Relatel Chat?

Du kan vælge at aktivere Facebook Messenger som en del af din Relatel Chat. På den måde kan den, der henvender sig, vælge mellem at skrive sammen med jer i en klassisk chatboks eller via deres Messenger.

 

Vær opmærksom på at Relatels chatløsning, kun kan anvendes af brugere med Omstilling Premium.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hent oplysninger til din egen hjemmeside med Relatels API

Du kan hente oplysninger ud fra din Relatel-konto til din egen hjemmeside. Fx smiley, opkald, optagelser, chat, statistik, kommentarer mm.
Du skal blot generere et "Access Token". Læs mere nedenfor.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Ny mobilkunde hos Relatel - hvad nu?

 

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan ændrer du WiFi-kanal på router for at optimere hastigheden

Hvis du oplever, at din internetforbindelse er langsom, så kan du forsøge at  ændre WiFi-kanal manuelt på din router. Det kan fx være, hvis du har bedre 4G- end 5G-dækning på din adresse, og gerne vil vælge 4G frem for 5G.

5G Internet

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Mit 5G Internet virker ikke - hjælp til fejlsøgning.

Det er frustrerende, når teknikken driller. Heldigvis kan det som oftest løses, og du kan faktisk tit klare det selv. Hvis du oplever udfordringer med din router, er der nogle ting, du selv kan forsøge for at afhjælpe problemet. Dem vil vi gennemgå i denne supportartikel.

 

Ny bruger 5G Internet

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opretter jeg en opsætning på mit hovednummer?

Når du laver en opsætning, så vælger du, hvad der skal ske, når dine potentielle og eksisterende kunder ringer til din virksomheds hovednummer.
I menuen "Opsætninger" kan du fx opsætte en velkomsthilsen og vælge, hvem der skal besvare telefonen, når man ringer til dit hovednummer. 
Bemærk at dine muligheder varierer alt efter hvilket omstillingsprodukt, du har købt til din Relatel-løsning.

Wifikald

Husk at alle medarbejdere, som skal kunne modtage kald via dit hovednummer, skal have et omstillingsprodukt. Du kan tilføje nye omstillingsprodukter på nye eller eksisterende medarbejdere i app.relatel.dk. Det kan du læse mere om her.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opsætter jeg ventemusik på mit hovednummer?

Når kunderne venter på, at du besvarer deres kald til dit hovednummer, kan du gøre deres ventetid behagelig ved at lade dem lytte til et stykke musik. Hvis du ikke ønsker musik i ventetiden, kan du vælge en helt almindelig ringetone i stedet for.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg et csv-udtræk af min opkaldsliste?

Til  analyse og statistik-behandling, er det muligt både som administrator og omstillingsbruger af Relatel Omstilling at lave et CSV-udtræk af opkald til jeres hovednummer.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan min telefon bruge eSIM? Liste over kompatible telefoner/tablets.

Når du har et mobilabonnement hos Relatel kan du bestille eSIM, så du får et digitalt simkort i stedet for et fysisk simkort. Et eSIM består af en QR-kode, som du skal scanne med din mobiltelefon. 

 

VIGTIGT

Hvis du allerede har et mobilabonnement hos Relatel og ønsker at skifte fra fysisk simkort til eSIM, eller du skal bruge et nyt eSIM i forbindelse med telefonskift eller mistet telefon:
Din virksomhed skal være valideret med MitID, før du kan bestille eSIM.

 

Vær opmærksom på følgende i forbindelse med aktivering af eSIM:

  • Den aktuelle mobiltelefon skal have internetforbindelse (WIFI), når du skal aktivere eSIM på den.
  • Du skal være på dansk grund, når du aktiverer et simkort. Hvis du befinder dig i udlandet, kan der være forsinkelse på aktivering af simkort.
  • Dit abonnement skal være aktivt, før du kan aktivere dit eSIM.

Nogle nyere tablets/iPads kan også bruge eSIM. Du kan finde informationer om din specifikke models muligheder online eller i den medfølgende brugsvejledning. 

Relatel Mobil Mobil administration Features

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan sender jeg en web-SMS fra mit firmanavn?

Når du sender en web-SMS fra app.relatel.dk via browser eller desktop-app, kan du vælge navn på afsender af din SMS. 
Så kan du skrive fra dit firmanavn og undgå at dele dit private mobilnummer med dine kunder.

Ny bruger Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter