Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan flytter jeg mit nummer til Relatel?

Læs nedenfor hvordan du som administrator på din Relatel-konto flytter dit mobilnummer, fastnetnummer/ hovednummer eller din nummerserie til Relatel.

Uanset hvilket nummer, du ønsker at flytte, skal du først oprette nummeret på app.relatel.dk Dette gør du under enten "Hovednumre" eller "Medarbejdere" alt efter type af nummer/abonnement, du ønsker. Se detaljeret beskrivelse i sektionerne herunder.

Når et nummer er oprettet, skal du afgive fuldmagt og indtaste dit nuværende simkortnummer. Når nummerflytningen godkendes af din nuværende udbyder, vil nummeret stå som "Afventer flytning" på din Relatel-konto. Du vil også kunne se dato for flytningen samme sted.

NummerflytningModtag kald til dit fastnetnummer på mobilen

Med en løsning hos Relatel kan du droppe din fastnettelefon men beholde dit fastnetnummer. Du kan nemlig lægge dit fastnetnummer op i skyen hos os og dirigere kaldene ind på dit mobilnummer. Og du kan selv vælge, om du vil have dit mobilabonnement hos os eller hos anden udbyder.

Pris og binding

Nummerflytning er gratis. Husk at tjekke om du har en bindingsperiode hos din udbyder, inden du flytter dine numre over. Du vil betale for dit abonnement hos din nuværende udbyder, indtil dit nummer flytter og/eller dit opsigelsesvarsel/bindingsperiode slutter. Du vil først betale for dit nummer hos Relatel, når det er flyttet hen til os.

Fuldmagt og simkortnummer
Gyldig fuldmagt og/eller simkortnummer (ICCID) skal være Relatel i hænde senest 45 dage efter oprettelse af din nummerflytning.

Opsig ikke nummeret

Hvis du ønsker at flytte et nummer, skal du ikke opsige det hos nuværende udbyder. Hvis et nummer står til opsigelse, kan man nemlig ikke også oprette en flytning på det.

Overdragelse
Nederst kan du også læse om mulighederne for overdragelse af numre ved fx nyt CVR-nummer eller ved ejerskifte af din virksomhed.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Validér din virksomhed med MitID

 

Validér dit firma med MitID på din Relatel-konto og kom hurtigt i gang!
Har du valideret dit firma med MitID via din Relatel-konto, vil du opleve at flere services går hurtigere. 

Bemærk: For at kunne bestille og modtage et nyt eSIM som erstatning for et eksisterende eSIM eller fysisk simkort i app.relatel.dk skal din virksomhed være valideret med MitID.

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto kan navigere ind til MitID-punktet på app.relatel.dk.

MitID 1


Hvad er fordelen?

Ved at logge ind med MitID én gang, validerer du jeres virksomheds identitet. Det vil sige, at det bliver meget nemt at komme i gang med flere af Relatels services.


Hvem kan gøre det?

Du skal logge ind med en bruger, som har rettighed til at agere på vegne af virksomheden - enten via MitID Erhverv eller MitID Privat til Erhverv

 

Hvordan gør jeg?

  • Log på app.relatel.dk.
  • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
  • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
  • Klik herefter på punktet "Sikkerhed" og find afsnittet MitID-validering.
  • Klik på den blå knap "Log ind med MitID".

    Valider din virksomhed med MitID hos Relatel

  • Vælg om du vil logge ind med MitID Erhverv eller MitID Privat til Erhverv.
  • Sørg for at logge ind med en bruger, der har MitID-rettigheder til at handle på vegne af din virksomhed.
  • Log herefter ind som normalt med MitID.
  • Når valideringen er gennemført, vil du se denne boks nederst på siden "Sikkerhed" under "Firmaadministration" på app.relatel.dk:

    Validering færdig

Om Relatel Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan finder jeg mit simkortnummer?

Hvis du skal bruge nummeret på dit simkort (også kaldet "ICC-nummer" eller "ICCID"), så kig med her og se, hvordan du nemmest finder frem til det. Et simkortnummer starter oftest med 8945 og er på 11-20 cifre.
Bemærk: et ESIM har også et simkortnummer og ligeså har et datakort og et datadelingskort. Et hovednummer hos Relatel ligger i skyen, og du har derfor ikke et simkort til nummeret. Der er dog stadig et underliggende simkortnummer til et hovednummer - dette kan du få oplyst ved at kontakte Relatel. 

 

Hvad kræver det?
Alle brugere med mobilabonnement hos Relatel har adgang til deres simkortnummer. Administrator på din Relatel-konto kan se simkortnumre for alle brugere i din virksomhed med mobilabonnement hos Relatel. 

 

Ny bruger Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg "Forstyr ikke"?

Aktivér "Forstyr ikke" og undgå at blive forstyrret, når du sidder i møde, er syg eller på ferie. Som omstillingsbruger hos Relatel kan du selv bestemme, hvornår du vil modtage kald fra dit hovednummer. 

Funktionen hedder “Forstyr ikke” og du kan aktivere den på din personlige Relatel-konto via app.relatel.dk eller via Relatels mobilapps til iPhone og Android.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen, og den enkelte omstillingsbruger kan også selv opsætte funktionen.

Professional Contact Center Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan min telefon eller tablet bruge eSIM? Liste over kompatible enheder.

Når du har et mobilabonnement hos Relatel kan du bestille eSIM, så du får et digitalt simkort i stedet for et fysisk simkort. Et eSIM består af en QR-kode, som du skal scanne med din mobiltelefon eller tablet. 

 

Bemærk følgende

Hvis du allerede har et mobil- eller 5G Internet-abonnement hos Relatel og ønsker at skifte fra fysisk simkort til eSIM, eller hvis du skal bruge et nyt eSIM i forbindelse med udskiftning af eller mistet enhed:
Din virksomhed skal være valideret med MitID, før du kan bestille eSIM.
Læs mere om validering med MitID her.

 

Vær opmærksom på følgende i forbindelse med aktivering af eSIM:

  • Den aktuelle enhed skal have internetforbindelse (WIFI), når du skal aktivere eSIM på den.
  • Du skal være på dansk grund, når du aktiverer et simkort. Hvis du befinder dig i udlandet, kan der være forsinkelse på aktivering af simkort.
  • Dit abonnement skal være aktivt, før du kan aktivere dit eSIM.

Du kan finde informationer om din specifikke models muligheder for eSIM online eller i den medfølgende brugsvejledning. 

Relatel Mobil Mobil administration Features

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Administrér medarbejdere og produkter. Opret ny medarbejder.

Herunder giver vi en gennemgang af dine muligheder som administrator for dine medarbejderes oplysninger, rettigheder, tilladelser og produkter. Her finder du også hjælp til at oprette en helt ny medarbejder.

Vær opmærksom på, at der ikke registreres en fysisk adresse på den enkelte medarbejder på din Relatel-konto, men kun på virksomheden.

 

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto kan oprette nye samt administrere eller lukke eksisterende medarbejdere og produkter.

 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad sker der, når jeg har brugt min data?

Afhængig af din pakke kan der ske lidt forskelligt, når du har brugt din data. Det kommer nemlig an på, om du har adgang til Datapulje i din pakke eller ej. Uanset om du har Datapulje eller ej, så vil du modtage en sms fra os, når du har opbrugt 80% og 100% af din datapakke.

 

Datapuljen gælder kun i DK, så når du er i udlandet eller når puljen er tom, er det derfor indstillingen på din profil, der bestemmer hvad der sker, når du har opbrugt din data. EU data indgår ikke i Datapulje. Vær i øvrigt opmærksom på, at Datapulje ikke virker på tværs af abonnementstyper. Læs mere om Datapulje her.

 

Som administrator har du mulighed for at genkøbe en medarbejders pakke eller opgradere den til et større abonnement. Læs mere om dette her.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Køb af mobiltelefoner og andet hardware

Ønsker du at købe hardware? Så læs med herunder.
Hos Relatel sælger vi både mobiltelefoner, routere, air pods, højtalere, smart watches og meget andet.
Vi kan også hjælpe med både mobilabonnementer, omstillingsløsninger og 5G Internet-abonnementer.

Vær opmærksom på at Relatel ikke tilbyder køb af hardware på afbetaling.

 

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg have mit mobilabonnement hos andre end Relatel?

Du kan sagtens have dit mobilabonnement hos en anden leverandør og stadig bruge Relatel til at håndtere opkald fra dit hovednummer.
Relatels omstillingsløsning er nemlig operatøruafhængig. Dit hovednummer skal dog ligge hos Relatel, for at du kan bruge løsningen.

Læs mere om Relatels omstillingsløsninger her.

 

Hvis du ønsker at besvare kald fra dit hovednummer på en mobil, som har abonnement hos en anden udbyder, skal du oprette en omstillingsbruger hos Relatel på mobilnummeret. Dette kan du gøre på app.relatel.dk under "Medarbejdere". Læs evt. mere her.

Der er dog fem rigtig gode funktioner, du går glip af, hvis du ikke har mobilabonnement hos Relatel sammen med din omstillingsbruger - dem kan du læse mere om i artiklen herunder.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan laver jeg en telefonkæde? Prioriteret rækkefølge.

Ved at benytte en telefonkæde på dit hovednummer kan du vælge en bestemt rækkefølge, som opkald skal ramme dine medarbejdere i. Det gør, at kundernes opkald altid når den mest relevante medarbejder eller afdeling først.

 

Hvad kræver det?
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited. Alle omstillingsbrugere hos Relatel kan være med i en telefonkæde.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte en telefonkæde. 

 

Contact Center Unlimited