Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg blokere opkald til mit hovednummer via Relatel?

Det kan være irriterende at modtage opkald, man ikke ønsker. Med en omstillingsløsning hos Relatel, kan du nu blokere specifikke opkald til dit hovednummer. Som mobilkunde kan du via din mobiltelefon blokere for uønskede opkald til dit mobilnummer.  - læs med herunder.


Blokér opkald til hovednummer

Hvad kræver det?
Denne funktion er indeholdt i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited og kan benyttes af alle omstillingsbrugere.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan aktivere og opsætte funktionen. Alle omstillingsbrugere kan markere kontakter/numre som uønskede.

 

Blokér opkald til mobilnummer

Hvad kræver det?
De fleste mobiltelefoner har funktionen "Blokér nummer" eller "Blokér kontakt".

Hvem kan opsætte det?
Den enkelte mobilbruger kan blokere numre eller kontakter direkte på sin mobiltelefon. 


Professional Contact Center Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan spærrer jeg et simkort?

Skulle du være så uheldig at miste eller få stjålet din telefon, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit simkort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt simkort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Hvis du spærrer dit simkort, vil abonnementet ikke kunne bruges, før det nye simkort er modtaget og indsat i eller scannet med enheden.

 

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto kan spærre alle simkort.
Den enkelte bruger kan spærre sine egne simkort.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg eSIM på mit smartwatch?

Tjek mails, svar opkald eller hør musik - direkte fra håndleddet. Som mobilkunde hos Relatel kan du med abonnementet Smartwatch få et eSIM til dit smartwatch, så du kan forbinde dit Apple Watch eller Samsung Watch med din telefon. Så kan du lade mobilen blive hjemme og benytte indholdet fra din mobilpakke på dit ur.

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan laver jeg en GSM-viderestilling?

Her kan du få hjælp til at lave en viderestilling fra dit mobilnummer til et valgfrit nummer - dette kaldes en GSM-viderestilling.

En GSM-viderestilling kan fx bruges i følgende tilfælde:

  • Du går til møde og ønsker, at opkald til din mobil besvares af en anden.
  • Du holder fri og vil ikke risikere, at dine kunder ringer forgæves.
  • Din arbejdsmobil er gået i stykker, eller du har glemt den derhjemme.

Hvad kræver det?
Alle brugere med mobilabonnement hos Relatel kan benytte funktionen.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen på alle dine mobilnumre med abonnement hos Relatel, og den enkelte bruger med mobilabonnement hos Relatel kan også opsætte funktionen på sit eget mobilnummer. 

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Mål kunders tilfredshed med Relatels Smiley-funktion

En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, din virksomhed leverer. Du får dermed uvurderlig input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald eller chat-samtale.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.

Contact Center Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad er "spoofing"?

Er du udsat for spoofing? Bliv klogere på hvad det er i denne artikel.

 

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad er svindel-SMS'er?

Der findes flere forskellige typer svindel på SMS. Her kan du læse mere om, hvad vi har gjort for at hindre svindel mest muligt - og hvad du selv kan gøre for at undgå at blive svindlet.

 

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

5 tips når dit simkort ikke virker

Skriver din telefon følgende eller noget, der minder om?

"Ingen tjeneste"
"Det indsatte SIM-kort er ikke kompatibelt"
"Indsæt kompatibelt simkort"
"Ugyldigt SIM-kort"

 

Så skyldes det sandsynligvis, at din telefon ikke kan registrere oplysningerne på dit nye simkort, eller at dit simkort/abonnement endnu ikke er aktivt hos Relatel.

 

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Oprette eller ændre adgangskode samt info om tofaktorlogin

Herunder guider vi dig til, hvordan du kan oprette eller ændre din adgangskode til app.relatel.dk, og til, hvordan du håndterer tofaktorlogin. 

 

Hvad kræver det?
Alle omstillings- og/eller mobilbrugere hos Relatel har en personlig Relatel-profil, som de kan logge ind på. Administrator på din Relatel-konto kan ændre emailadresse og/eller kodeord på alle brugere. Den enkelte bruger kan ændre emailadresse og/eller kodeord på egen profil. Man kan logge ind med sit kodeord eller med Google, Microsoft eller MitID.

Login
Adgangskode som medarbejder - læs med her.

Adgangskode som administrator - læs med her.

Tofaktorlogin på brugerniveau - læs med her.

Tofaktorlogin på virksomhedsniveau - læs med her.

 

Hvis du ikke har oprettet et kodeord endnu eller har glemt det, kan du nulstille/oprette her. Husk at bruge den mailadresse, der er tilknyttet din brugerprofil på din Relatel-konto. Når du har indtastet din mailadresse og har klikket på "Videre", får du tilsendt en mail med et link til oprettelse/nulstilling af dit kodeord.

Ingen binding

Ændr adgangskode som medarbejder

  • Log ind på app.relatel.dk.
  • Klik på dit navn under "Din konto" yderst til højre.
  • Klik på "Sikkerhed" under "Redigér" yderst til venstre.
  • Indtast din nye ønskede adgangskode i de to felter - husk at klikke på "Gem", når du er færdig.
  • Du kan godt vælge en adgangskode til app.relatel.dk, som du har brugt tidligere.

 

Bruger - sikkerhed

 

Opret/ændr adgangskode som administrator

  • Log ind på app.relatel.dk.
  • Klik på Områdemenu øverst til venstre.
  • Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
  • Klik på "Medarbejdere" og klik på "Redigér" ud for den relevante medarbejder.
  • I boksen "Stamdata" kan du indtaste den nye ønskede adgangskode i de to felter - husk at klikke på "Gem", når du er færdig.
  • Du kan godt vælge en adgangskode til app.relatel.dk, som medarbejderen har brugt tidligere.

Admin - sikkerhed

 

Krav og anbefalinger til adgangskode

  • skal indeholde mindst 12 tegn/anslag
  • anbefales at indeholde mindst ét stor bogstav (A-Å)
  • anbefales at indeholde mindst ét lille bogstav (a-å)
  • anbefales at indeholde mindst ét tal (0-9)
  • anbefales at indeholde mindst ét specialtegn (fx +, !, &)

Tofaktorlogin på brugerniveau

Du kan indstille, hvor ofte du vil bruge en tofaktorlogin, når du logger på din Relatel-konto. Det gælder på tværs af dine enheder, så du nemt kan skifte mellem at logge på fra mobilen eller computeren.

Grundet øget fokus på sikkerhed er det ikke muligt at fravælge tofaktorlogin helt. Vær også opmærksom på at det kun er den enkelte bruger, der kan ændre i sin egen frekvens for tofaktorlogin. 

Administratorer kan vælge mellem følgende intervaller:
Hver gang
Dagligt
Ugentligt

Medarbejdere (som ikke er administrator) kan vælge mellem følgende intervaller:
Hver gang
Dagligt
Ugentligt
Månedligt

 

  • Log ind på app.relatel.dk.
  • Klik på dit navn under "Din konto" yderst til højre.
  • Klik på "Sikkerhed" under "Redigér" yderst til venstre.
  • Vælg din ønskede frekvens i drop down-menuen.
  • Husk at gemme når du er færdig.

Om Relatel Tips & tricks til erhvervstelefoni

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Info om dit fysiske simkort

Når du modtager et fysisk simkort fra Relatel, kan det enten være mørkegrønt, lysegrønt eller lyserødt. Uanset farve kan det klikkes ud i 3 forskellige størrelser: Nemlig mini, mikro og nano.

Mobil administration