Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Find pin- og pukkode samt simkortnummer

 

Her kan du læse mere om, hvordan du finder dit simkortnummer samt pin- og pukkode til dit mobilnummer hos Relatel. Pinkoden til dit simkort bruges til at låse dit simkort op og er altid på 4 cifre. Pukkoden er altid på 8 cifre og kan bruges, hvis du har glemt din pinkode.

Du kan ændre pinkoden til dit simkort direkte på din mobiltelefon, hvor du også kan fjerne pinkoden helt. Det vil dog give dig mindre sikkerhed mod misbrug, så dette anbefaler vi ikke.

Bemærk

Din eventuelle kode til at låse selve skærmen på din telefon op, er ikke det samme som pinkoden til dit simkort. Koden til din telefon er en adgangskode, som du selv har defineret, og som skal bruges til at låse skærmen på din telefon op. Koden til din telefon er ofte på 4-6 cifre. 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvornår modtager jeg mit udstyr, og hvor sendes det hen?

Du er ny kunde hos Relatel - hvornår får du dit udstyr tilsendt?

Simkort til mobil- og 5G Internet-abonnementer (mobile bredbånd) afsendes, så du har dem i hænde i god tid inden dine abonnementers opstart. (Simkort er ikke underlagt samme regler for afsendelse, som udstyr/hardware er.)

Lånerouter afsendes typisk et par dage efter, at du har godkendt din bestilling. Tilgiftsrouter afsendes, så du har den i hænde inden opstart af dit 5G internet-abonnement.

Simkort sendes som brev via DAO uden tracking-nummer.
Hardware sendes som pakke via Postnord med tracking-nummer.
Du vil modtage en mail med din pakkes tracking-nummer.

Vær opmærksom på at dit virksomhedsnavn skal fremgå af postkassen/brevsprækken for at posten kan levere din forsendelse.

Hvis du ønsker at få andet udstyr tilsendt end det oprindeligt aftalte, bedes du kontakte os hurtigst muligt og inden udstyret afsendes. 

 


Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Relatels smartphone apps?

Med Relatels apps til Android og iPhone kan du bl.a. omstille et opkald til en kollega, aktivere din forstyr ikke-funktion hvis du sidder i møde og tjekke dit mobilforbrug, hvis du har Relatel mobiltelefoni.

Som administrator på din Relatel-konto har du adgang til opsætninger, administration af medarbejdere og faktureringsmodulet samt meget andet via Relatels apps til smartphone.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til Relatels mobilapps.
Alle brugere med mobilabonnement hos Relatel har ligeledes adgang.

Indholdet i appen vil variere alt efter dit virksomhedsabonnement og den enkelte brugers abonnementstype.

Relatel apps

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan skifter du fra fysisk simkort til eSIM med QR-kode

Når du bestiller et mobilabonnement hos Relatel, kan du bestille eSIM, så du får et digitalt simkort i stedet for et fysisk simkort. Et eSIM består af en QR-kode, som du kan scanne med din mobiltelefon. Her kan du se, hvordan du gør. 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Info om dit fysiske simkort

Når du modtager et fysisk simkort fra Relatel, kan det enten være mørkegrønt, lysegrønt eller lyserødt. Uanset farve kan det klikkes ud i 3 forskellige størrelser: Nemlig mini, mikro og nano.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg være privatkunde hos Relatel?

Relatel tilbyder erhvervsløsninger til danske virksomheder. Mere end 30.000 virksomheder har allerede sagt ja til en aftale med Relatel - og det er vi galde for! For at blive ny kunde hos Relatel skal du have et aktivt dansk CVR-nummer.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg eSIM på mit smartwatch?

Tjek mails, svar opkald eller hør musik - direkte fra håndleddet. Med abonnementet Smartwatch får du et eSIM til din mobilpakke fra Relatel, så du kan forbinde dit Apple Watch eller Samsung Watch med din telefon. Så kan du lade mobilen blive hjemme og benytte indholdet fra din mobilpakke på dit ur.

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan udfylder jeg fuldmagt til nummerflytning?

For at flytte et telefonnummer til Relatel, skal du udfylde en fuldmagt. Dette kan gøres på flere måder - se hvordan nedenfor.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Ny omstillingskunde hos Relatel - hvad nu?

Velkommen som ny omstillingskunde hos Relatel!
Vi vil gerne sørge for, at du kommer rigtigt godt fra start, og vi ser frem til samarbejdet med dig og din virksomhed. I denne artikel ridser vi de vigtigste punkter i din opstart op for dig.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kom i kontakt med Relatel. Se vores åbningstider m.m. her.

Kundeservice: 
71 99 99 99 

kundeservice@relatel.dk

Mandag-fredag kl. 9.00-15.00

 

Salgsafdelingen:
71 99 99 50

salg@relatel.dk

Mandag-fredag kl. 9.00-15.00


Om Relatel Administrator