Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor lang tid tager min nummerflytning til Relatel?

Som ejer af dit nummer bestemmer du selv, hvornår dit nummer skal flyttes. Om det skal være på en bestemt dato, hurtigst muligt eller efter endt binding/opsigelsesvarsel. 

 

Hvis du ønsker at ændre datoen for en allerede oprettet nummerflytning, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt. Vær opmærksom på at vi skal bruge en skriftlig godkendelse fra din administratormail på en sådan ændring.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan spærrer jeg et simkort?

Skulle du være så uheldig at miste eller få stjålet din telefon, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit simkort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt simkort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Hvis du bestiller et nyt eSIM, kan du aktivere det på din Relatel-konto og tage det i brug i løbet af få minutter. Bemærk dog, at din virksomhed skal være valideret med MitID for at kunne bestille nyt eSIM. Læs mere her.

Vær opmærksom på, at hvis du spærrer dit simkort, vil du ikke kunne bruge din telefon til at foretage/modtage opkald og SMS'er/MMS'er. Du vil heller ikke have data-adgang på telefonen, før du har modtaget og aktiveret dit nye simkort.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Omstilling: Hvad kan jeg bruge funktionerne til?

Vi opdaterer ofte nuværende funktioner og tilføjer løbende nye features i din virksomheds omstillingspakke fra Relatel. Men har du egentlig styr på, hvad du kan bruge funktionerne til, når du kommunikerer med kunderne?


Kig med herunder og få et samlet overblik over de mange forskellige funktioner, der gemmer sig i virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited - og hvordan du kan bruge dem til at gøre dine kunder gladere og hverdagen nemmere i din virksomhed ⤵️

 

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg styr på dataforbruget i min virksomhed?

Dit dataforbrug kan stige og falde afhængigt af, hvor du er, og hvad du laver på nettet. Du kan holde øje med dit eget eller dine medarbejderes forbrug på din konto i app.relatel.dk.

Vi sender altid en notifikation til dig, når du har opbrugt 80% af dit indhold - og igen, når du rammer 100%. Så kan du nemlig nå at reagere i tide, hvis dit abonnement skal tilrettes et stigende behov for tale eller data.

Nederst i denne artikel finder du også hjælp til at op- eller nedgradere et abonnement samt til genkøb af pakke. Vi vil også anbefale dig at læse vores information om "Saldomax" - som du finder her.

Hos Relatel kan du også få datapulje med i dine mobil- og 5G Internet-abonnementer. Det kan du læse mere om her.

 

RELA_2023_Ikon_Netværk_48x48

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad sker der, når jeg har brugt min data?

Afhængig af din mobilpakke kan der ske lidt forskelligt, når du har brugt alt din data. Det kommer nemlig an på, om du har adgang til Datapulje i din pakke. Uanset om du har Datapulje eller ej, så vil du modtage en sms fra os, når du har opbrugt 80 % og 100 % af din datapakke.

 

Du har disse muligheder:

- Jeg har IKKE Datapulje i min pakke

- Jeg har Datapulje i min pakke

Datapulje er med i disse pakker: 

  • Fri Tale + 30 GB m. Datapulje (Tidl. Fri tale + 25 GB)
  • Fri Tale + 60 GB m. Datapulje og 5G (Tidl. Fri tale + 50 GB)
  • Fri Tale + 1.000 GB m. Datapulje og 5G
  • Fri Tale + 2.000 GB m. Datapulje og 5G

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opsætter jeg mobilen til MMS og Internet?

Har du problemer med internetforbindelsen eller MMS på din telefon, kan du finde en guide til manuelt at opsætte internet og MMS din telefon her.

De fleste smartphones kræver dog blot, at du enten nulstiller din APN (Android) Windows eller netværksindstillinger (iPhone)

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvorfor tager min mobile telefonsvarer opkald til mit hovednummer?

Hvis du er optaget eller af en anden grund ikke kan besvare opkald fra dit hovednummer, vil din mobile telefonsvarer besvare dem for dig - hvis du ikke har mobiltelefoni hos Relatel.

Professional Contact Center Unlimited

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan udfylder jeg fuldmagt til nummerflytning?

For at flytte et telefonnummer til Relatel, skal du udfylde en fuldmagt. Dette kan gøres på flere måder - se hvordan nedenfor.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Min nummerflytning til Relatel er afvist - hvorfor? Afvisnings-årsager og -koder.

Når du gerne vil flytte et nummer til Relatel, er der nogle krav, der skal være opfyldt. Her kan du se de mest almindelig grunde til, at en nummerflytning afvises af din nuværende udbyder. Du finder også den mest gængse løsning på afvisningen nedenfor.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan ændrer du WiFi-kanal på router for at optimere hastigheden

Hvis du oplever, at din internetforbindelse er langsom, så kan du forsøge at  ændre WiFi-kanal manuelt på din router. Det kan fx være, hvis du har bedre 4G- end 5G-dækning på din adresse, og gerne vil vælge 4G frem for 5G.

5G Internet