Hos Relatel kan du få enten et fysisk simkort eller et eSIM til dit mobilabonnement. Vi sender dig den simkorttype, som er valgt ved oprettelsen af abonnementet.
Dit nye fysiske simkort, eSIM og eventuelle tilhørende datadelingskort vil automatisk være aktivt på opstartsdatoen eller flyttedatoen for abonnementet. Det samme gælder for 5G Internet-simkort. Det er altså ikke nødvendigt at aktivere dit simkort/eSIM manuelt.
Et fysisk simkort skal blot indsættes i enheden og kan nu tages i brug.
Et eSIM skal scannes (QR-kode) - læs mere her.
Kun i nogle ganske få situationer, skal du selv aktivere dit simkort: Nemlig hvis du har bestilt et nyt simkort som erstatning for et eksisterende simkort/eSIM. Hvis du derimod spærrer et simkort og får et nyt tilsendt, behøver du ikke at aktivere det før brug. Læs mere om dette her.
Vigtig info om bestilling af nyt eSIM og MitID
Hvis du allerede er kunde hos Relatel og ønsker at skifte fra fysisk simkort til eSIM, eller hvis du skal bruge et nyt eSIM i forbindelse med telefonskift eller mistet telefon: Du kan ikke bestille et eSIM til et eksisterende abonnement, hvis din virksomhed ikke et valideret med MitID.
Læs mere om validering med MitID her.
Det koster kr. 49,- at bestille et erstatningssimkort.