Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan spærrer jeg et simkort?

Skulle du være så uheldig at miste eller få stjålet din telefon, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit simkort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt simkort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Hvis du spærrer dit simkort, vil abonnementet ikke kunne bruges, før det nye simkort er modtaget og indsat i eller scannet med enheden.

 

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto kan spærre alle simkort.
Den enkelte bruger kan spærre sine egne simkort.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Administration af stamdata, firmainfo, medarbejdere, forbrug, og fakturering.

Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering.

Her kan du også læse om overdragelse af din Relatel-konto i forbindelse med ejerskifte eller nyt CVR-nummer samt håndtering af evt. adresseskift.

 

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto har som udgangspunkt adgang til de beskrevne afsnit. Dog kan du begrænse en administrators adgang. Det kan du læse mere om her. 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Ny mobilkunde hos Relatel - hvad nu?

Velkommen som ny mobilkunde hos Relatel!

Indenfor en uge fra din ordregodkendelse ringer vi til dig med et velkomstkald. Du kan også selv booke et ønsket tidspunkt for opkaldet på denne side: Book et velkomstkald.

Vi vil gerne sørge for, at du kommer rigtigt godt fra start, og vi ser frem til samarbejdet med dig og din virksomhed. I denne artikel ridser vi de vigtigste punkter i din opstart op for dig.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan skifter du fra fysisk simkort til eSIM med QR-kode

Når du bestiller et mobilabonnement hos Relatel, kan du bestille eSIM, så du får et digitalt simkort i stedet for et fysisk simkort. Et eSIM består af en QR-kode, som du kan scanne med din mobiltelefon. Her kan du se, hvordan du gør. 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bestiller jeg et nyt simkort, og hvornår skal det aktiveres?

Hos Relatel kan du få enten et fysisk simkort eller et eSIM til dit mobilabonnement. Vi sender dig den simkorttype, som er valgt ved oprettelsen af abonnementet.

Dit nye fysiske simkort, eSIM og eventuelle tilhørende datadelingskort vil automatisk være aktivt på opstartsdatoen eller flyttedatoen for abonnementet. Det samme gælder for 5G Internet-simkort. Det er altså ikke nødvendigt at aktivere dit simkort/eSIM manuelt.
Et fysisk simkort skal blot indsættes i enheden og kan nu tages i brug.
Et eSIM skal scannes (QR-kode) - læs mere her.

Kun i nogle ganske få situationer, skal du selv aktivere dit simkort: Nemlig hvis du har bestilt et nyt simkort som erstatning for et eksisterende simkort/eSIM. Hvis du derimod spærrer et simkort og får et nyt tilsendt, behøver du ikke at aktivere det før brug. Læs mere om dette her.

Vigtig info om bestilling af nyt eSIM og MitID

Hvis du allerede er kunde hos Relatel og ønsker at skifte fra fysisk simkort til eSIM, eller hvis du skal bruge et nyt eSIM i forbindelse med telefonskift eller mistet telefon: Du kan ikke bestille et eSIM til et eksisterende abonnement, hvis din virksomhed ikke et valideret med MitID.
Læs mere om validering med MitID her.
Det koster kr. 49,- at bestille et erstatningssimkort.

 

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan betaler jeg en faktura til Relatel?

Som administrator på din Relatel-konto kan du både se og ændre din betalingsmetode på app.relatel.dk. Du kan vælge om du vil betale med betalingskort, via Leverandørservice, via FIK eller via EAN-nummer. Vælger du intet andet, vil du automatisk være oprettet med FIK som betalingsmetode. Uanset valgt betalingsmetode vil du altid modtage din faktura på e-mail.
 
Relatels udsender fakturaer i løbet af de første 2 uger hver måned. Fakturaen dækker abonnementer for samme måned, som du modtager fakturaen i. Hvis du modtager en faktura d. 9/9-2025 vil den indeholde afregning for dine abonnementer fra og med d. 1/9-2025 til og med d. 30/9-2025. 
 
Hvis du har startet et abonnement op midt i en måned (fx 15/8-2025) vil den første faktura, du modtager, indeholde afregning for d. 15/8-2025 til og med 30/9-2025. Du kan se den præcise periode, du faktureres for, i de medfølgende bilag.
 
Det er ikke muligt at blive opkrævet kvartalsvis, halv- eller helårligt. Du kan dog vælge at tilmelde dig automatisk betaling. Alle fakturaer sendes pr. mail uanset valgte betalingsmetode.
 
Se eksempel på faktura her.
 

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg eSIM på mit smartwatch?

Tjek mails, svar opkald eller hør musik - direkte fra håndleddet. Som mobilkunde hos Relatel kan du med abonnementet Smartwatch få et eSIM til dit smartwatch, så du kan forbinde dit Apple Watch eller Samsung Watch med din telefon. Så kan du lade mobilen blive hjemme og benytte indholdet fra din mobilpakke på dit ur.

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan laver jeg en GSM-viderestilling?

Her kan du få hjælp til at lave en viderestilling fra dit mobilnummer til et valgfrit nummer - dette kaldes en GSM-viderestilling.

En GSM-viderestilling kan fx bruges i følgende tilfælde:

  • Du går til møde og ønsker, at opkald til din mobil besvares af en anden.
  • Du holder fri og vil ikke risikere, at dine kunder ringer forgæves.
  • Din arbejdsmobil er gået i stykker, eller du har glemt den derhjemme.

Hvad kræver det?
Alle brugere med mobilabonnement hos Relatel kan benytte funktionen.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen på alle dine mobilnumre med abonnement hos Relatel, og den enkelte bruger med mobilabonnement hos Relatel kan også opsætte funktionen på sit eget mobilnummer. 

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opsiger jeg et abonnement hos Relatel?

Se nedenfor, hvordan du opsiger et abonnement, en hel medarbejderprofil, et hovednummer eller hele din Relatel-konto via app.relatel.dk.
 
Vil du opsige, fordi du er utilfreds med noget? Eller passer din virksomheds behov bare ikke rigtigt til jeres nuværende produkter? Så giv os endelig et kald på 71 99 99 99 inden du opsiger - så tager vi gerne en snak om det.

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Mål kunders tilfredshed med Relatels Smiley-funktion

En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, din virksomhed leverer. Du får dermed uvurderlig input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald eller chat-samtale.

 

Hvad kræver det?
Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.

Hvem kan opsætte det?
Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.

Contact Center Unlimited