Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Ordrestyring til Relatel?

Vores integration til Ordrestyring gør det muligt automatisk at få vist detaljer om en kundes ordre, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i dine kontakter i Ordrestyring, og viser derefter ordrerne på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor finder jeg min pinkode?

Hvis du har brug for at finde pinkoden til dit simkort fra Relatel, så har du tre muligheder.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad er omvendt betalingspligt?

Omvendt betalingspligt er en ordning, hvor du som køber selv skal afregne momsen direkte med SKAT, når du køber hardware med omvendt betalingspligt - fx mobiltelefoner.

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

36 måneders binding

Når du vælger et abonnement med 36 måneders binding, betyder det, at du binder dig til at lave en aftale med Relatel i 36 måneder.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Omstilling: Hvad kan jeg bruge funktionerne til?

Vi opdaterer ofte nuværende funktioner og tilføjer løbende nye features i din virksomheds omstillingspakker fra Relatel. Men har du egentlig styr på, hvad du kan bruge funktionerne til, når du kommunikerer med kunderne?


Kig med herunder og få et samlet overblik over de mange forskellige funktioner, der gemmer sig i Mobilfeatures, Omstilling Starter, Pro og Premium - og hvordan du kan bruge dem til at gøre dine kunder gladere og hverdagen nemmere i din virksomhed ⤵️

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan virker saldomax?

Med saldomax kan du nemt holde styr på telefonregningen i din virksomhed. Indstil et beløb mellem 0 og 3000 kr., som medarbejderen må bruge ud over sin pakke - så har du fuld kontrol over forbruget hver måned.

Fakturering og betaling Administrator Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg eSIM?

Når du bliver mobilkunde hos Relatel, kan du vælge mellem et fysisk simkort og et eSIM. Det er især smart, hvis du gerne vil have to forskellige numre på samme mobil. Fx dit arbejdsnummer og dit privatnummer. Se herunder hvordan du bestiller og aktiverer et eSIM.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvorfor skal jeg have ny mobilpakke?

Vi har gjort forårsrent i vores mobilpakker, så du kan fortsætte med at have simpel og ligetil telefoni i din virksomhed. I den forbindelse udgår en række af vores ældre versioner af vores abonnementer.

Hvis din virksomhed har et eller flere af de abonnementer, der udgår, får I helt automatisk nye abonnementer den 1. juli 2023.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Krak til Relatel?

Vores integration til Krak gør det muligt automatisk at få vist en kundes information, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer på krak.dk, og viser informationen på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opretter jeg en opsætning til hovednummeret?

Når du laver en opsætning, så vælger du hvad der skal ske, når kunderne ringer til dit hovednummer. I menuen Opsætninger kan du fx indstille jeres velkomsthilsen og hvem der skal besvare telefonen, når man ringer til din virksomhed.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvorfor skal jeg have nyt mobilabonnement?

Vi har gjort hovedrent i vores mobilpakker, så du kan blive ved med at have simpel og ligetil telefoni i din virksomhed. I den forbindelse udgår en række gamle abonnementer.

Hvis din virksomhed har et eller flere af de abonnementer, der udgår, får I automatisk nye abonnementer den 1. april 2023.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan designer jeg et Wallboard Plus?

Skræddersy din virksomheds wallboards, og se præcis den data, du har brug for at følge med i. Når du tilkøber et Wallboard Plus kan du selv designe et wallboard, hente data fra eksterne systemer og vise data fra flere hovednumre samtidig.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Wallboard Basis?

Med Wallboard Basis kan du se live-data fra din virksomheds hovednummer. Så kan du lynhurtigt se, om du bør tage action på fx ventetid, kundetilfredshed eller bemanding på telefonen.

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg Apple Watch?

Tjek mails, svar opkald eller hør musik - direkte fra håndleddet. Med abonnementet Apple Watch eller mobilpakken "Fri tale + 1000 GB" kan du forbinde dit Apple Watch med din iPhone. Så kan du lade mobilen blive hjemme og udnytte indholdet fra din mobilpakke på dit ur.

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Web til Relatel?

Vores integration til Web gør det muligt automatisk at få vist en del af en hjemmeside, når I modtager opkald. Derved kan du indhente information fra dine egne systemer, så du altid har den nødvendige viden lige ved hånden. Eller du kan indtaste noter fra opkaldet direkte ind i dine egne systemer, gennem opkaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Mobilfeatures?

Mobilfeatures er et tillægsprodukt, du kan bruge til at få endnu flere funktioner på din mobilpakke fra Relatel. Få fx telefonkø direkte på dit mobilnummer - helt uden at have et hovednummer eller en omstillingsløsning. Eller sæt tags på dine kontakter, så du nemt kan finde dem igen.

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Adobe Commerce til Relatel?

Vores integration til Adobe Commerce gør det muligt automatisk at få vist en kundes information, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Adobe Commerce, og viser informationen på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Magento Open Source til Relatel?

Vores integration til Magento Open Source gør det muligt automatisk at få vist en kundes information, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Magento Open Source, og viser informationen på kaldet i Relatel.
 

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Shopify til Relatel?

Vores integration til Shopify gør det muligt automatisk at få vist en kundes ordre, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Shopify, og viser ordrerne på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Zoho til Relatel?

Vores integration til Zoho gør det muligt automatisk at få vist en kundes information, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Zoho, og viser informationen på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan integrerer jeg til Relatel?

Hvis du har Omstilling Premium har du også adgang til Relatels integrationer. Vi har her samlet en række guides til, hvordan du forbinder dine systemer til Relatel.

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Zendesk til Relatel?

Vores integration til Zendesk gør det muligt automatisk at få vist tickets fra Zendesk, når I modtager opkald. Integrationen søger tickets frem fra Zendesk, hvor kundens telefonnummer fremgår.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg WooCommerce til Relatel?

Vores integration til WooCommerce gør det muligt automatisk at få vist kundens ordre når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Woocommerce, og viser blandt andet ordre, status og beløb på opkaldet i Relatel.

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg WebCRM til Relatel?

Vores integration til WebCRM gør det muligt automatisk at få vist kundens oplysninger, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i WebCRM, og viser blandt andet navn, status, beløb og oprettelsesdato på kaldet i Relatel.

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Shoporama til Relatel?

Vores integration til Shoporama gør det muligt automatisk at få vist en kundes ordre, når I modtager opkald. Ordrerne søges frem via kundes telefonnummer.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Outlook til Relatel?

Med en Office 365 Outlook integration får du en en oversigt over e-mails, du har udvekslet med den person, der ringer. Herved har du let adgang til relevant og opdateret information om dine kunder, når de ringer ind.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Insightly til Relatel?

Vores integration til Insightly gør det muligt automatisk at få vist en kundes oplysninger, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Insightly, og viser kundens oplysninger på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg HubSpot til Relatel?

Vores integration til HubSpot gør det muligt automatisk at få vist en kundes information, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i HubSpot, og viser kundens informationer på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Freshdesk til Relatel?

Vores integration til Freshdesk gør det muligt automatisk at få vist en kundes information, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Freshdesk, og viser kundens informationer på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg E-conomic til Relatel?

Vores integration til E-conomic gør det muligt automatisk at få vist en kundes fakturaer, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i E-conomic, og viser fakturaerne på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Billy til Relatel?

Vores integration til Billy gør det muligt automatisk at få vist en kundes fakturaer, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Billy, og viser fakturaerne på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg TOPdesk til Relatel?

Vores integration til TOPdesk gør det muligt automatisk at få vist kundens tickets  når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i TOPdesk, og viser ticket, beskrivelse og status på kaldet i Relatel.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Er mobilen i stykker? Guide til reklamation

Er din mobil, router eller headset fra Relatel gået i stykker, så kan du oprette en reklamation via vores serviceportal. Du kan også logge ind på portalen og se status på din reklamation.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opretter eller sletter jeg en kontakt?

Du kan selv tilføje nye kontakter til Kontakter på app.relatel.dk. Hvis du er administrator og har Omstilling Pro eller Premium, så kan du også importere og eksportere kontakter via Kontakter-siden på kontrolpanelet. Administrator kan også slette kontakter, der ikke skal bruges længere.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan tagger jeg en kontakt?

Du kan nemt administrere dine kontakter på app.relatel.dk. På Kontakter kan du tagge din virksomheds kontakter, hvis du har en omstillingspakke fra Relatel eller produktet Mobilfeatures. Så kan du inddele dem i forskellige kategorier, så du nemt kan finde en kontakt igen.

Omstilling Pro Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan virker Relatels integration med If This Then That (IFTTT)?

Du kan integrere din omstillingsløsning fra Relatel med programmet If This Then That (IFTTT). Det er et system, som du kan bruge til at bygge integrationer og automatiske workflows mellem forskellige slags software. Så kan du fx ændre "Ring ud via", når du forlader kontoret, sende en web-sms, når du har afsluttet et opkald gennem Relatel eller automatisk aktivere "Forstyr ikke", når du sidder til møde.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg tNPS?

Mål kundetilfredsheden på din virksomheds hovednummer med Transactional Net Promoter Score (tNPS) og få svar på, om dine kunder vil anbefale din virksomhed til andre.

Når dine kunder synes, at du er værd at anbefale, så er der nemlig større chance for, at de selv vil vende tilbage og købe hos dig igen.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Se Relatels apps til mobil og desktop

Du kan bruge og administrere din Relatel-konto fra browseren på app.relatel.dk, men vidste du, at du også kan downloade vores app til både din smartphone og computer?

Så kan du fx omstille opkald til din kollega direkte fra mobilen, eller slippe for at bladre i faner for at finde Relatel på computeren.

Relatel apps

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan bruger du wifi-opkald

Med wifi-opkald kan du ringe ved at bruge din telefon sammen med dit (stabile) wifi-netværk i Danmark. Så er du ikke afhængig af, om der er god dækning på mobilnettet, når du er indendørs.

 

Du kan derfor bevare en høj samtalekvalitet med dine kunder, uanset om du sidder i en kælder med tykke betonvægge, eller på et glaskontor med tætte termoruder.

 

Du får wifi-opkald i alle mobilpakker fra Relatel. Du skal bare aktivere funktionen i indstillingerne på din mobil for at få glæde af den.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan bruger du 4G-tale (VoLTE)

Med 4G-tale (også kendt som VoLTE) kan du få bedre dækning og hurtigere forbindelse på mobilen. 4G-tale betyder, at du både kan bruge 4G-netværket til at bruge data på din mobil, men også til at tale med kunderne.

Hvis både du og kunden taler via 4G, så vil du opleve at opkaldet når hurtigere frem til dem, du taler med. Det kan gå virkeligt stærkt - det kan nemlig tage helt ned til 1 sekund før mobilen ringer hos modtageren.


Du kan få 4G-tale med i alle mobilpakker hos Relatel. Du skal bare aktivere funktionen på din mobil, så du kan få glæde af den gode dækning og hurtige forbindelse.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan modtager du sms'er sendt til dit hovednummer

Med et hovednummer hos Relatel har du mulighed for at modtage sms'er, der sendes til dit hovednummer.

For at få adgang til denne feature kræver det et tilkøb af featuren "Hovednummer sms", og at dit hovednummer er mobilt. 

Ny bruger Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan skifter du fra fysisk simkort til eSIM

Når du har et mobilnummer hos Relatel kan du vælge, om du vil skifte dit fysiske Relatel-simkort ud med et eSIM.

Her kan du se, hvordan du vælger eSIM, når du har brug for at bestille et nyt digitalt simkort i stedet for dit fysiske plastik-simkort.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan virker Datapulje?

Med Datapulje kan virksomhedens medarbejdere bruge data fra én fælles pulje. Det gør dataforbruget mere fleksibelt, og I kan bedre udnytte den mængde data, I allerede har til rådighed. Og I kan undgå at enkelte medarbejdere løber tør for data hver måned.

Relatel Mobil

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan sender jeg sms fra mit firmanavn?

Når du sender en web-sms fra app.relatel.dk eller fra desktop-app, kan du vælge navn på afsender af dine sms'er. 
Så kan du skrive fra dit firmanavn, og undgå at dele dit private mobilnummer med dine kunder.

Ny bruger Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan udfylder jeg fuldmagt til nummerflytning?

For at flytte et telefonnummer til Relatel, skal du udfylde en fuldmagt. Se hvordan du gør nedenfor.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Markeringer?

Under Kontakter på app.relatel.dk kan du sætte en Markering ud for vigtige kontakter. Og så får kontakten automatisk en Markering, når der sker ting på dit hovednummer, som du skal være ekstra opmærksom på. Fx mistede opkald, telefonsvarerbeskeder og sure smileys.
Så kan du nemt få et overblik over dine ubehandlede kundehenvendelser og fjerne Markeringen, når du har kontaktet kunden.

Ny bruger Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan søger jeg i Kontakter?

I app.relatel.dk og på Relatel-mobilappen har du mulighed for blandt andet at søge i Kontakter, som har dette ikon

Kontakter


Ny bruger Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan finder jeg mit simkortnummer?

Skal du bruge nummeret på dit simkort (også kaldet "ICC-nummer"), så kig med her, og se hvordan du nemmest finder frem til det.

Ny bruger Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Zapier-integration med Omstilling Starter

Når du er bruger af Omstilling Starter har du samtidig adgang til vores Zapier-integration. Med Zapier er det muligt at sætte integrationer op til 1.000-vis af systemer.

Du kan fx sætte en kalender-integration op, så du automatisk går i forstyr ikke, når du er i møde – uden at skulle skrive en linje kode.

Integrationsmuligheder med Starter
Zapier er samlingsstedet for en masse integrationer til systemer som fx Google Sheets, Microsoft Excel, Zendesk, Plecto og mange mange flere. Med Omstilling Starter har du adgang til to actions i Zapier: 

- Slå forstyr ikke til/fra. Med denne funktion kan du lave en kalender-integration, så telefonen automatisk går i “forstyr ikke”, når et møde starter og tilbage til aktiv, når mødet slutter.   

Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Zapier-integration med Omstilling Pro

Når du er bruger af Omstilling Pro har du samtidig adgang til vores Zapier-integration. Med Zapier er det muligt at sætte integrationer op til 1.000-vis af systemer.

Du kan fx automatisk ringe ud fra dit hovednummer, når din virksomhed er åben eller sætte en kalender-integration op, så du automatisk går i “forstyr ikke”, når du er i møde – helt uden at skrive en eneste linje kode.

Integrationsmuligheder med Pro
Zapier er samlingsstedet for en masse integrationer til systemer som fx Google Sheets, Microsoft Excel, Zendesk, Plecto og mange mange flere. Med Omstilling Pro har du adgang til tre actions i Zapier: 

- Sæt “Ring ud som”. Så bliver “ring ud som hovednummeret” fx automatisk slået til og fra i forhold til virksomhedens åbningstider. 

- Slå forstyr ikke til/fra. Men denne funktion kan du lave en kalender-integration, så telefonen automatisk går i forstyr ikke, når et møde starter og tilbage til aktiv, når mødet slutter.  

- Blev medlem af/forlad gruppen. Hvis I i forvejen koordinerer jeres kundeservice via Slack/Teams, kan I også styre fx grupper fra Zapier-integrationen, og derved gøre det tydeligt for alle hvem der melder sig ind i grupper.

Vær opmærksom på, at hvis du ønsker at bruge kalender-integrationen, så kræver det et Professional abonnement til $49/mnd. hos Zapier. Dette abonnement er nødvendigt for, at telefon bliver opdateret øjeblikkeligt, når mødet er sat til at starte/slutte.   

For at komme i gang med Zapier-integrationen skal du opretter en Zapier-konto, og finder Relatel i Zapiers liste af apps. Kom godt i gang med Zapier her.

Video-eksempel på opsætning i Zapier

Omstilling Pro

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Zapier-integration med Omstilling Premium

Når du er bruger af Omstilling Premium har du samtidig fuld adgang til vores Zapier-integration. Med Zapier er det muligt at sætte integrationer op til 1.000-vis af systemer.

Du kan fx oprette tickets, overfør data til et dashboard eller sæt en kalender-integration op – helt uden at skrive en eneste linje kode.

Integrationsmuligheder med Premium
Zapier er samlingsstedet for en masse integrationer til systemer som fx Google Sheets, Microsoft Excel, Zendesk, Plecto og mange mange flere. Med Omstilling Premium har du fuld gang til Zapier-integrationen. 

Her kan du se en oversigt over de triggers og action, du har adgang til: 

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan måles SLA'en på wallboardet?

Bliv klogere på, hvordan din SLA bliver udregnet på vores wallboard. 

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Ændre velkomsthilsen på din voicemail med pinkode

OBS: Kun for kunder der er migreret fra Fullrate til Relatel

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Ny funktion: aktivt samtykke til optagelse af opkald

Den første produktnyhed i Relatel er en opdatering til funktionen "Optag opkald", som du får som en del af Omstilling Premium.

Features

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opsætter jeg mit mobile bredbånd?

Er du i tvivl om, hvordan du opsætter dit mobile bredbånd? Vi har lavet denne guide, så du kan komme godt i gang med dit Huawei B315, B525 eller B618 modem.

Ny bruger Mobil bredbånd Mobilt internet

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad er Omstilling Premium? Og hvad får jeg adgang til?

Relatel Premium giver adgang til ekstra features, som fx viser kundernes historik, henter informationer fra andre systemer og optage opkald. Du får også mulighed for at ringe ud gennem Datakald. 

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Bliv klogere på mulighederne med datakald

Hvis du har Omstilling Premium eller mobil abonnementet Fri Tale + Fri Data, har du også adgang til Relatels Datakald. Vi har her samlet en række guides til, hvordan du kommer igang med datakald. 

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Bliv klogere på mulighederne med chat

Hvis du har Omstilling Premium, så har du også adgang til Relatels chat-funktion. Vi har her samlet en række guides til, hvordan du kommer igang med og gode råd til at håndtere chats. 

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

10 trin der giver dig flere glade smileys

I Relatel gør vi rigtigt meget ud af også at kende de glade kunder. For én ting er at forstå og hjælpe de sure kunder (og det er vigtigt!), men en anden er at vide, hvordan I får antallet af glade kunder til at vokse.

Inspiration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opgraderer jeg mit abonnement?

Når du skal opgradere dit abonnement eller forny din data (genstart data), enten fordi du har opbrugt al din data i indeværende måned, eller hvis du ønsker at opgradere dit abonnement til en større pakke til næste måned, så skal du gøre følgende:

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Derfor bør du integrere Facebook Messenger med Relatel

Hos Relatel mener vi, at tilgængelighed sælger. Tilgængelighed betyder nemlig, at du kan give svar på vigtige spørgsmål, der ellers risikerer at forblive ubesvaret.

Relatel Chat

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad gør jeg som ny chatbruger?

Vi kommer her med en kort gennemgang af dine muligheder som chatbruger hos Relatel.

Ny bruger

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvorfor tager min telefonsvarer opkaldet fra hovednummeret?

Hvis ikke du har din mobiltelefoni hos Relatel, så vil din telefonsvarer tage alle opkald også dem fra hovednummeret, hvis du er optaget.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Relatel smartphone apps?

Med Relatel smartphone apps til Android og iPhone kan du bl.a. omstille til en kollega, aktivere forstyr ikke hvis du sidder i møde, gå til kontrolpanelet hvis du er administrator og tjekke dit mobilforbrug hvis du har Relatel mobiltelefoni.

Relatel apps

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan fungerer Relatels desktop-app?

Med Relatels desktop-app får du Relatel ned i din dock/startmenu og kan nemmere finde, besvare og omstille opkald. Desktop-appen er især en fordel for dig, der laver mange Datakald.

Relatel apps

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad koster det at modtage opkald?

Når du bruger Relatel Omstilling og viderestiller opkald fra jeres hovednummer til danske fastnet- og mobilnumre, så er der ikke nogen omkostning forbundet med at modtage opkaldene, udover jeres månedlige mobilabonnement på de enkelte numre.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Noter i Omstilling Premium?

Med Relatel kan du skrive noter ud for kunden i systemet, som de andre omstillingsbrugere i virksomheden også kan se. På den måde kan I nemt dele værdifuld information om kunden eller tidligere samtaler med hinanden.

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg "Ring mig op" i telefonkø


Med funktionen “Ring op”, som er en del af telefonkø, så kan kunderne trykke 1 og så vil de blive ringet op lige så snart, der er en ledig medarbejder.

Omstilling Pro Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor lang tid tager min nummerflytning til Relatel?

Som ejer af dit nummer bestemmer du, hvornår nummeret skal flyttes. Om det skal være til en bestemt dato, hurtigst muligt eller efter endt binding.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan flytter jeg mit nummer til Relatel?

Læs nedenfor hvordan du flytter dit mobilnummer, fastnetnummer, hovednummer eller din nummerserie.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan slår jeg mikrofonen til igen til Datakald?

Når du logger ind på app.relatel.dk for første gang som bruger af Datakald (Omstilling Premium), vil der dukke en notifikation op i øverste venstre hjørne. 

Datakald

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan laver jeg Datakald fra en browser?

Hvis du har Omstilling Premium eller mobilabonnementet Fri Tale + Fri Data/Fri Tale + 1000 GB, har du mulighed for at bruge Datakald. Med Datakald kan du modtage og foretage opkald via din internetforbindelse.

Datakald

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan administrerer jeg brugere?

Vi kommer her med en kort gennemgang af dine muligheder som administrator for mobilbrugere. 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering

Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg styr på mit dataforbrug?

Dit dataforbrug kan stige og falde afhængigt af, hvor du er og hvad du laver på nettet.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opsætter jeg mobilen til MMS og Internet?

Har du problemer med internetforbindelsen eller MMS på din telefon, kan du finde en guide til manuelt at opsætte internet og MMS din telefon her.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Er service- og betalingsnumre med i fri tale?

Servicenumre og betalingsnumre er ikke med i fri tale-abonnementerne. Dette gælder både i Danmark og i udlandspakkerne.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bestiller jeg et SIM-kort til min telefon?

Du kan bestille simkort til dig selv på følgende måde.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan spærrer jeg mit SIM-kort?

Skulle det uheldige ske, og du får stjålet din telefon eller mister den, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit SIM-kort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt SIM-kort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Hvis du spærrer et eSIM, så får du i stedet en ny QR-kode i kontrolpanelet, som du skal scanne.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan kan jeg ringe kunden op direkte fra appen?

Nu slipper du for at indtaste et ottecifret nummer på din telefon, når du vil ringe tilbage til en kunde eller ringe til en kollega. Du kan i stedet "klikke for at ringe" eller tryke "Ring ud". Super nemt!

Relatel apps

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg datadelingskort til min telefon?

Du skal have Fri Tale + 50 GB, Fri Tale + 100 GB eller Fri Tale + Fri Data for at få adgang til datadelingskort. Med datadelingskort kan du få et ekstra simkort, som deler din mobilpakkes data med din telefons simkort, både i Danmark og i udlandet. På den måde har du et simkort, du kan benytte til din tablet, uden at du behøver købe en datapakke.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad sker der, når jeg har brugt min data?

Afhængig af din mobilpakke kan der ske lidt forskelligt, når du har brugt alt din data. Det kommer nemlig an på, om du har adgang til Datapulje i din pakke.

Uanset om du har Datapulje eller ej, så vil du modtage en sms fra os, når du har opbrugt 80 % og 100 % af din datapakke.

 

Du har disse muligheder:

- Jeg har IKKE Datapulje i min pakke

- Jeg har Datapulje i min pakke

Datapulje er med i disse pakker: 

  • Fri Tale + 25 GB m. Datapulje
  • Fri Tale + 50 GB m. Datapulje og 5G
  • Fri Tale + 1.000 GB m. Datapulje og 5G

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor finder jeg min PUK-kode henne?

Har du behov for din PUK-kode, er der flere muligheder for at finde den.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aflytter jeg min telefonsvarer?

Med Relatel mobil har du mulighed for at aflytte dine telefonsvarerbeskeder på flere måder.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan slår jeg 4G fra på telefonen?

Du kan manuelt slå 4G fra på din telefon. Her får du en guide til hvordan du gør det på både en iPhone og en Android.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvorfor virker min iPhone ikke med mit Relatel SIM-kort?

Skriver din iPhone en af følgende tekster (eller en tekst, der minder om)?

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvilke netværkskoder kan jeg bruge til GSM viderestilling?

Her er en liste over de netværkskoder (også kaldet GSM-koder), du kan bruge til at lave en viderestilling fra din mobil til et valgfrit nummer. Bemærk, at det koster normale mobiltakster at lave en netværksviderestilling.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan indtaler jeg en hilsen til mobiltelefonsvareren?

Vi guider dig igennem her.  

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan administrerer jeg adgangen til hovednumre?

Vil du gerne kunne administrere, hvem der har adgang til informationer vedrørende et bestemt hovednummer? Det kan især være relevant for større virksomheder eller virksomheder, der har hovednumre, hvor der kan ligge følsom information. 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan optager jeg opkald med mit hovednummer?

Som Omstilling Premium-kunde kan du optage ind- og udgående opkald via et hovednummer. Udgående opkald via et hovednummer forudsætter, at du har et mobilabonnement hos Relatel, eller du benytter Datakald.

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan slår jeg notifikationer fra?

Hvis I ikke ønsker at få notifikationer, når opkald og chats går ind i Relatelsystemet, så følg denne guide. 

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan uploader jeg et billede til app.relatel.dk?

Det er en stor fordel for dig selv og dine kolleger, at I kan genkende hinanden i appen via billeder. 

Ny bruger

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan ændrer jeg oplysninger om en medarbejder?

Hvis du logger ind i kontrolpanelet, går ind i telefonnummer og trykker redigér på den ønskede medarbejder, så kan du bl.a ændre abonnementet, bestille nyt SIM-kort og se pukkoden.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg "banke på" til iPhone?

"Banke på-funktionen" er nyttig, hvis du ønsker at høre om en kunde forsøger at ringe til dig imens du taler i telefon. 

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Konferenceopkald

Ofte får vi spørgsmålet om hvordan man kan afholde et konferenceopkald. Der er et utal af muligheder, I denne artikel vil vi liste nogle forskellige gratis valg.

Sådan omstiller du

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan laver jeg en god velkomst?

Der finder mange muligheder for at give kunden en god velkomst, når du tager telefonen. Nogle er bedre end andre. Vi har samlet fire velkomster, du kan bruge - og variere imellem. 

 

Inspiration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg blokere opkald til hovednummeret?

Det hurtige svar er: Nej, du kan ikke blokere opkald til dit hovednummer via Relatel.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Oversigt over gebyrer

I Relatel kan vi ikke lide gebyrer eller ting med småt. Men i nogle få tilfælde har vi brug for at opkræve gebyrer, fx hvis du ikke betaler din regning til tiden, eller hvis du ikke returnerer dit lånemodem til os.  

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan ser du kollegaers status?

Når du skal omstille til en kollega, så kan du se hans eller hendes status som en farve.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan fejlsøger du på Datakald

Hvis du oplever problemer med Datakald, kan det have mange forskellige årsager. Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvad det kan skyldes. Måske er det din computer, dit headset, dit trådløse netværk eller din internetforbindelse, vi skal kigge nærmere på.

Datakald

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan nulstiller du dit netværk på OnePlus One

Vælg apps > Scroll til og vælg Indstillinger > Vælg Mobilnetværk > Vælg Adgangspunkter > Vælg Menu-knappen > Vælg Nulstil til standard.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan omstiller jeg til en kollega?

Det er ikke nok at tage telefonen hurtigt. I skal også nemt og hurtigt kunne omstille opkaldet til den medarbejder, der bedst kan hjælpe kunden. 

Sådan omstiller du

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg nummervisning ved indgående opkald?

Vælg om det er dit hovednummer eller opkalderens nummer, du ønsker vist ved indgående opkald.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan nulstiller du netværket på iPhone og Android

Når du som Relatel-mobilkunde modtager dit SIM-kort, så skal du sætte det i din mobil, hvorefter du typisk er klar til at bruge netværket.

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan laver jeg en velkomsthilsen til telefonen?

Førstehåndsindtrykket giver I kun én gang. Byd derfor jeres kunder velkommen med en velkomsthilsen, inden de viderestilles til jer.

Omstilling Pro Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan viderestiller jeg hovednummeret?

Sørg for at dine kunder altid bliver mødt af en ledig medarbejder. Det kan du gøre ved automatisk at viderestille hovednummeret til opsætning med en telefonkæde, en ringegruppe eller en telefonmenu. 

Sådan omstiller du

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opretter jeg en ringegruppe?

Ved at oprette ringegrupper kan flere medarbejdere besvare telefonen, når kunderne ringer. 

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan laver jeg en telefonkæde?

Har du Omstilling Pro eller Premium kan I sætte en telefonkæde op. Ved at benytte en telefonkæde kan I bestemme en bestemt rækkefølge, som medarbejderne skal modtage opkaldene i. Det gør, at kundernes opkald altid når den mest relevante medarbejder først.

Omstilling Pro Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg få en widget med kontaktinfo til hjemmesiden?

Med Relatels widget kan kunderne se, hvornår I er tilgængelige og hvor lang tid man skal vente, når man ringer til jer.

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan sender du sms gennem Relatel

Giv f.eks. din kollega besked om at der er kommet en gæst i receptionen. Eller giv en kunde et hurtigt svar. Det kan du gøre helt enkelt med en web-sms.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan kommer jeg i gang med Relatel Omstilling?

Her er nogle tips til, hvordan du kommer i gang med at bruge Relatel Omstilling.

Ny bruger

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg MobilePay på hovednummeret?

Med Relatel har du mulighed for at få tilknyttet MobilePay på dit mobile hovednummer.
Hvis du er tvivl om du har et mobilt eller fastnethovednummer, så kontakt kundeservice på 71 99 99 99. 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg Ring ud?

Når du har et mobil-produkt, Omstilling Pro eller Omstilling Premium så vil "Ring ud" automatisk være aktiveret.

Omstilling Pro Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor kan jeg administrere en omstillingsbruger?

Hvis du logger ind på kontrolpanelet, går ind på den enkelte medarbejder og trykker rediger, så har du en masse muligheder for at sætte brugeren op. 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg "banke på" til Android?

 

"Banke på-funktionen" er nyttig, hvis du ønsker at modtage en lyd om, at en kunde forsøger at ringe til dig imens du taler i telefon. 

Mobil indstilling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Administrator vs. Medarbejder

Der findes 2 forskellige rettigheder som bruger af Relatel: Administrator og Medarbejder. 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan sidder jeg på lyt hos kollegerne?

Byder du kunden velkommen på en god måde? Siger du øh hele tiden? Lyder du sur, når du taler? Den bedste måde at finde ud af, om I har gode samtaler med kunderne, er ved at sidde på lyt hos hinanden. Men hvad skal du lytte efter? 

Inspiration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg have mobilnumre hos andre end Relatel?

Du kan sagtens have din mobiltelefoni hos en anden leverandør og stadig bruge Relatel til at håndtere opkald fra dit hovednummer.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad er telefonkø og hvordan aktiverer jeg den?

En telefonkø gør det muligt for virksomheder at tage mange indgående kald med få medarbejdere. Når kunderne ringer ind, så kan de få en besked om deres placering i køen, hvis de venter i mere end 59 sekunder. Placeringen bliver oplyst en gang i minuttet.

Omstilling Pro Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg et csv-udtræk af min opkaldsliste?

Til  analyse og statistik-behandling, er det muligt både som administrator og omstillingsbruger af Relatel Omstilling at lave et CSV-udtræk af jeres opkald til jeres hovednummer/hovednumre.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg nummervisning ved udgående opkald (ring ud som)?

Brug din mobil både på arbejde og i hjemmet uden at dine kunder får dit private mobilnummer.

Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Skal mine medarbejdere have nye telefonnumre?

Nej. Relatel giver jer et hovednummer eller flytter jeres eksisterende til Relatel.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan indstiller jeg åbningstider på mit hovednummer?

Lad ikke kunderne vente i telefonen, når du holder lukket. Og bliv ikke forstyrret, når du holder fri. 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan omstiller jeg opkald via iPhone app?

Med Relatels app kan du omstille et opkald til en kollega, gruppe eller telefonkontakt.

Relatel apps Sådan omstiller du

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad kan jeg med funktionen "intet svar"

Med Relatel Omstilling kan du bestemme, hvor længe dine kunder skal vente på, at I besvarer opkald på jeres hovednummer. Og hvad der skal ske, når I har travlt og ikke kan tage telefonen.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan omstiller jeg via Android-app?

Du kan med vores Android app omstille et opkald til en kollega, gruppe eller telefonkontakt.

Relatel apps Sådan omstiller du

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg "Forstyr ikke"?

Aktivér "Forstyr ikke" og undgå at blive forstyrret, når du sidder i møde eller er på ferie.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg ventemusik til telefonen?

Imens kunderne venter på, at I løber efter telefonen, kan I gøre deres ventetid behagelig ved at lade dem høre ventemusik, indtil I besvarer opkaldet.

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan kommer jeg godt i gang med Relatel Omstilling som admin?

Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med at opsætte Relatel Omstilling, når du er oprettet som administrator.

Ny bruger Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad skal jeg huske inden ferien?

Hvis ferien er lige for døren, skal du sørge for, at dit telefonsystem informerer dine kunder bedst muligt, imens du er væk. Vi har lavet en ferieguide med en tjekliste over de funktioner, du skal huske at ændre inden ferien.

Inspiration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan betaler jeg min faktura?

Hos Relatel kan du vælge at betale med betalingskort, Leverandørservice eller FIK. 

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor finder jeg mine fakturaer?

Som administrator af virksomhedens Relatel konto, kan du i kontrolpanelet finde en oversigt over ordrer og fakturaer under menupunktet "Faktuering og betaling".

Fakturering og betaling

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg Facebook Messenger i Relatel Chat?

Du kan vælge at aktivere Facebook Messenger som en del af din Relatel Chat.
På den måde kan den, der henvender sig, vælge mellem at skrive sammen med jer i en klassisk chatboks eller via deres Messenger.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan håndterer jeg en live Chat?

Når du modtager en live chat kommer den frem som en boks i oversigten på din Relatelkonto nederst til venstre, som ved et indgående opkald. 

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Brug Smiley til at måle din virksomheds kundetilfredshed

En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, som din virksomhed leverer. Og du får uvurderlige input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald og/eller chat.

Omstilling Pro Omstilling Premium

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad skal jeg vide, før jeg starter en chat?

Fire Gode råd til en sikker chat.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg Chat på hjemmesiden?

Hvordan opretter- og indlejrer jeg en chat?
I denne her guide får du hjælp til at oprette en chat til din hjemmeside. 

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kom godt i gang med Datakald fra din mobil

Hvis du har Omstilling Premium eller mobilabonnementet Fri Tale + Fri Data, har du mulighed for at bruge mobilappen Relatel til at lave Datakald på iPhone og Android. Med Datakald kan du modtage og foretage opkald via en internetforbindelse – helt uden at være afhængig af mobildækning.

Datakald Relatel apps

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvem modtager chats?

I kan sætte Relatel Chat op på samme måde som indgående opkald med ringegrupper, telefonkæder og telefonkø. 

Relatel Chat

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opsiger jeg Relatel?

Det er ganske nemt at opsige dele af eller hele din Relatelkonto via kontrolpanelet. 

Fakturering og betaling