Tilbage til oversigt Relatel Support

    Administration af stamdata, firmainfo, medarbejdere, forbrug, og fakturering.

    Skrevet af Kundeservice

    • 15 sep. 2025

    Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering.

    Her kan du også læse om overdragelse af din Relatel-konto i forbindelse med ejerskifte eller nyt CVR-nummer samt håndtering af evt. adresseskift.

     

    Hvad kræver det?
    Administrator på din Relatel-konto har som udgangspunkt adgang til de beskrevne afsnit. Dog kan du begrænse en administrators adgang. Det kan du læse mere om her. 

     

    RELA_2113_Ikon_Hovednummer_48x48

    • Log ind på app.relatel.dk med din email og adgangskode.
    • Hvis du har glemt dit kodeord, kan du klikke her.

    Startside for admin

     

    • Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
    • Klik på  "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
    • Her kan du se de menupunkter, du nu har mulighed for at tilgå:

     

    Menu under Firmaadministration-2

    Stamdata

    Stamdata = virksomhedsoplysninger. Her kan du se hvilke stamdata din virksomhed er registreret med hos Relatel. Stamdata er fx virksomhedsnavn og -adresse samt CVR-nummer. Det er også her, at du kan finde din underretnings- og faktureringsmail samt ændre disse.

    Dit kundenummer finder du også under Stamdata. Du behøver i øvrigt ikke at opgive dit kundenummer ved kontakt til Relatel - her er dit CVR-nummer nok.
    Vigtig info om ændring af stamdata - klik her.


    Medarbejdere

    Under "Medarbejdere" har du det fulde overblik over alle dine medarbejderprofiler. Du kan blandt andet redigere den enkelte medarbejders oplysninger, oprette en ny medarbejder, finde pin- og pukkoder samt simkortnumre, ændre abonnementer og bestille nye simkort.
    Læs mere her.

    Sikkerhed
    Her kan du validere dit firma med MitID. Vi anbefaler alle vores kunder at validere med MitID. Det betyder nemlig. at du fx kan komme i gang med at bruge eSIM i løbet af få minutter.
    Læs mere her.

    Under punktet "Sikkerhed" finder du også tofaktorlogin. Hvis din virksomhed er blevet kunde hos Relatel efter d. 7/52025, vil tofaktorlogin automatisk være slået til for alle medarbejdere.
    Læs mere her.

     

    Statusbeskeder

    Statusbeskeder kan bruges med forstyr ikke-funktionen til at signalere til dine kolleger, hvorfor du ikke er tilgængelig. 
    Læs mere her.

     

    Fakturering
    Her kan du opsætte/ændre betalingsmetode, se aktuel betalingsmetode, se saldo og finde alle dine fakturaer. Du kan også downloade fakturaer som PDF- eller CSV-fil.
    Læs mere her.

     

    Mobilforbrug
    Vi vil gerne sikre os, at I har de rette abonnementer. Derfor kan du se alle dine mobil- og bredbåndsabonnementers aktuelle forbrug her. Med 3 forskellige farver indikerer vi, om abonnementet passer til den enkelte brugers forbrug.
    Grøn: Alt er i den skønneste orden
    Gul: På kanten til for lavt indhold i abonnementet
    Rød: Abonnementet vurderes for lavt til forbruget
    Læs mere her.

     

    Abonnementer
    Her kan du se alle jeres abonnementer: Hovednumre, mobilnumre, 5G Internet samt omstillingsbrugere. De er listet med navn, abonnement, pris, evt. simkortnummer og udløbsdato på evt. bindingsperiode. 
    Klikker du på navnet, kommer du ind på selve brugerprofilens oplysninger.
    Klikker du på abonnementet, får du mulighed for at ændre dette.


    5G-internet og M2M

    Her kan du administrere din virksomheds 5G Internet- samt M2M-abonnementer. Du kan oprette nye, omdøbe eller lukke eksisterende eller lave et udtræk af forbruget.

    Relatel tilbyder 5G Internetabonnementer. Disse abonnementer kan bruges i fx tablet eller router - både på kontoret og på farten. De fås med data i DK eller med en kombination af DK- og EU-data. Der er også mulighed for at bestille router sammen med dit 5G-internetabonnement.

    Relatel tilbyder også  M2M-abonnementer (Machine-to-Machine). Disse simkort kan bruges i fx alarmer, kameraer/vildtkameraer, vandingsudstyr, GPS-trackere, varmepumper kortlæsere og terminaler eller lignende. De fås med eller uden SMS/MMS-indhold, samt data i DK eller DK samt EU.

     

    Ændring af din virksomheds stamdata
    Du har ikke selv mulighed for at ændre virksomhedsnavn, -adresse eller CVR-nummer på din Relatel-konto. Dette skyldes, at vi skal kunne verificere, at stamdataen er korrekt, så dine simkort og andre produkter ikke havner i de forkerte hænder.


    Sådan gør du

    Har du skiftet virksomhedsnavn, -adresse eller -type (fx fra A/S til ApS), skal du først sikre, at ændringen er opdateret på virk.dk. Når du har sikret dette, kan du blot sende en mail til kundeservice@relatel.dk og bede om en tilretning af din stamdata. Vi vil derefter foretage ændringen for dig.


    Overdragelse ved ejerskifte eller nyt CVR-nummer

    Har du fået nyt CVR-nummer, eller har dit firma skiftet ejer, skal der laves en såkaldt "overdragelse" af din Relatel-konto. Overdragelsesblanketten skal sendes til: kundeservice@relatel.dk. Vi behandler din overdragelse hurtigst muligt efter modtagelse. Der er ikke administrationsgebyr forbundet med overdragelse af din Relatel-konto.
    Inden du sender os blanketten, skal du sikre, at oplysningerne på det modtagende firma er opdateret på virk.dk med fx navn, adresse og firmamail.
    Find PDF-fil til overdragelse her. 

    Vær opmærksom på at det modtagende firma skal have et aktivt dansk CVR-nummer, og at det nye firma selv er ansvarlig for at opsætte betalingsmetode som fx Leverandørservice eller betalingskort.