Tilbage til oversigt Relatel Support

    Ny funktion: aktivt samtykke til optagelse af opkald

    Skrevet af Kundeservice

    • 31 jan. 2020

    Den første produktnyhed i Relatel er en opdatering til funktionen "Optag opkald", som du får som en del af Omstilling Premium.

    Ved at optage opkald til hovednumre kan du nemt finde ud af, hvad der er aftalt med kunderne, og du får et godt redskab til at træne dine medarbejdere i at blive endnu bedre til samtaler med kunderne. 

    Fra i dag har du nu mulighed for at indhente aktivt samtykke fra jeres kunder, så jeres opkaldsoptagelser er i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne.


    Sådan foregår det

    Når en kunde ringer ind til jeres hovednummer, så vil vedkommende efter velkomsthilsenen høre “Tryk 1  hvis vi må optage samtalen. Ellers tryk 2”. Hvis der ikke bliver trykket på noget, så tolker vi det som, at man ikke giver sit samtykke, og så vil samtalen ikke blive optaget. Såfremt kunden har givet samtykke til, at samtalen må optages, gemmes opkaldet i 30 dage.

     

    Du skal selv slå funktionen til i kontrolpanelet under Indgående opkald.

    Samtykke-opkald

    Du har mulighed for enten at afspille en standardbesked, der beder kunden om at give sit samtykke eller at inkludere beskeden i din velkomsthilsen, hvis du gerne vil have, at det er din normale speaker, der indtaler beskeden.

    Eksempler på speaktekst, I kan tilføje til velkomsthilsenen:

    "Tryk 1, hvis vi må optage samtalen. Ellers tryk 2"
    eller
    "Vi vil gerne benytte opkaldet til træning af medarbejdere. Tryk 1, hvis vi må optage samtalen. Ellers tryk 2."

    Ring til os på 71 99 99 99 eller skriv på kundeservice@relatel.dk, hvis du har spørgsmål.