Relatels blog

    Tjekliste: Husk disse 4 ting inden juleferien

    Skrevet af Cæcilie Hansen

    • 2 dec. 2021
    • læsetid 4 min.

    Ser du frem til en velfortjent juleferie? Så husk at sikre dig, at dit telefonsystem informerer dine kunder bedst muligt, imens du nyder englesang og pebernødder.

    Vi har lavet en lille guide med en tjekliste over de 4 vigtigste funktioner, du skal huske at ændre inden juleferien, så du undgår ubehagelige overraskelser når du er tilbage på telefonen.

     
    1. Indstil dine åbningstider

    Frem for alt skal du huske at opdatere dine åbningstider, så dine kunder ikke ringer forgæves.

    Du kan bruge funktionen “undtagelser til åbningstider”, som vil erstatte den normale åbningstid i den valgte periode. På den måde undgår du, at skulle huske at lave dine åbningstider om igen, når ferien er forbi.

     

    Sæt undtagelser til åbningstider

     

    Hvis I har lukket i helligdagene, kan du med et enkelt klik også indstille, at der skal være de samme åbningstider på helligdage som på søndage. Hvis den 24. og 31. december ikke falder på en søndag (som de gør i 2023), så vær opmærksom på, at du skal tilføje dem som undtagelser, hvis I holder jule- og nytårslukket.


    Indstil din virksomheds åbningstider til jul

      
    2. Når medarbejderne er på ferie 

    De medarbejdere der holder fri, undgår at blive forstyrret unødigt af opkald fra hovednummeret ved at indstille telefonen til “forstyr ikke”. Husk også at ændre status og indstille varighed for hvor længe du ikke vil forstyrres. Så får kollegaerne, der tager juletjansen nemt et overblik over, hvem der er til rådighed, og hvornår de er tilbage.

     

    Aktiver forstyr ikke og lav en feriestatus
    Bonus-tip: Husk også at sætte autosvar med out-of-office på i mailsystemet og at markere i kalenderen hvornår du har fri, så dine kolleger kan se det.

     

     
    3. Henvendelser under ferien - hvem gør hvad?

    Aftal indbyrdes inden feriestarten, hvordan I vil håndtere henvendelser i løbet af ferien. Skal jeres kunder kunne lægge en besked på jeres hovednummer (og hvem følger så op på dem efter ferien?), eller skal der være et nødnummer, man kan ringe til? 

    Husk at informere kunden om, hvordan I er til rådighed i juleferien - fx gennem en telefonsvarerbesked.

    Husk også at indtale en feriehilsen på de personlige telefonsvarere, hvis medarbejderne har fri.

    I er altid velkomne til at ringe på 71 99 99 99 eller skrive til kundeservice@relatel.dk, hvis I har spørgsmål til f.eks. indstillingerne af telefonsvarerbeskeder eller åbningstider.

     


    4. Hvad siger I på velkomsthilsnen?
    Hvad siger I på velkomsthilsen

    Tilpas den speak, som du benytter udenfor åbningstiden, så dine kunder bliver taget godt imod og bliver informeret om, at du holder lukket. Og husk at fortælle hvornår kunderne igen kan komme i kontakt med dig.

     

    Husk at du fra 1. december (og helt frem til og med den 31. december 2023) får 50 % rabat på professionelle danske speaks. Bestil speaks her.

     

    Så kan du få tilpasset din virksomheds speaks til jeres juleferie-setup og holde fri med god samvittighed.

     

    Ved at følge ovennævnte tips ⤴️, kan du undgå grimme overraskelser efter juleferien og slippe for utilfredse kunder.

     

    Tilbage er der kun at sige:

    Rigtig god jul 🎅🏼

     
    Tilmeld dig Relatels nyhedsbrev

    Tips & tricks til erhvervstelefoni Giv god kundeservice