Relatels blog

    Hvad er et hovednummer?

    Skrevet af Kundeservice

    • 1 maj 2025
    • læsetid 5 min.

    Hvad er et hovednummer?

    Et hovednummer er en professionel facade til din virksomhed. Det er det firmanummer, som I gerne vil have at nye og potentielle kunder kontakter jer på. Et hovednummer ligger i skyen. 

    Hos Relatel får du dit første hovednummer til 0 kr.  Du bestemmer selv, om det skal være et helt nyt nummer, eller om du vil have flyttet et eksisterende nummer.

    Du kan oprette alle de hovednumre, du ønsker, på din Relatel-konto. Dine hovednumre kan både være fastnetnumre, 70-numre og mobilnumre - det er helt op til dig.

     

    Hvad kræver det?
    Med virksomhedsabonnementerne Professional, Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.

    Hvem kan opsætte det?
    Administrator på din Relatel-konto kan opsætte funktionen.


    RELA_2113_Ikon_SmaaVirksomheder_48x48

    Omstilling fra hovednummeret

    Du skal have minimum én omstillingsbruger sammen med dit hovednummer, men du kan have alle dem, du vil. En omstillingsbruger gør den enkelte medarbejder i stand til at modtage de kald, der kommer ind på dit hovednummer.

    Et hovednummer er uafhængigt af dit mobilabonnement, men vi anbefaler, at du samler hele din løsning hos os. Så vil du nemlig få mest muligt ud af din løsning og de muligheder, vi tilbyder.


    Ring ud som hovednummer
    Når du skal ringe ud fra din virksomhed, bestemmer du selv, om du vil ringe ud fra dit hovednummer (firmatelefonnummer) eller dit mobilnummer. Det styrer du let inde fra vores omstillingsløsning. 

    Det kan være en fordel ikke at ringe til kunder fra et mobilnummer, da det efterfølgende vil være det nummer, som kunden vil kontakte dig på. Ringer du via hovednummeret, er det kun det nummer, som kunderne ser og ringer tilbage på. 

    Hvad kræver det?

    Med virksomhedsabonnementet Professional har alle omstillingsbrugere med mobilabonnement hos Relatel adgang til denne funktion.

    Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere med mobilabonnement hos Relatel adgang til denne funktion. Omstillingsbrugere uden mobilabonnement hos Relatel kan benytte funktionen via Datakald.

    Hvem kan opsætte det?
    Den enkelte omstillingsbruger kan opsætte funktionen.

     

    Fordelene ved et hovednummer

    Fordelene ved at have et hovednummer er, at du kan samle al din telefoni på ét nummer. Det gør det let at få et overblik over, hvem der har ringet til dig, og om der er mistede opkald, der skal ringes tilbage til.

    Når der bliver ringet op til hovednummeret, er det også meget let at omstille opkaldet til den rigtige person. Hvis personen tidligere har talt med en medarbejder, vil Relatels omstillingssystem selv foreslå den medarbejder, som kunden skal viderestilles til. 

    Hovednummer_1

     

    2 numre på 1 mobil 

    Med et hovednummer behøver du heller ikke bøvle med en mobiltelefon med to simkort, hvis du fx gerne vil adskille dine private opkald fra dine virksomhedsopkald. Du kan have alle de hovednumre, du ønsker, på din Relatel-konto.

    Du kan vælge, at dit mobilnummer kun skal bruges privat, så når der bliver ringet til det nummer, så ved du, at det er en privat samtale. Og du har derved også mulighed for at holde fri og selv bestemme, hvornår dine kunder skal kunne få fat på dig. Det hele styrer du let inde fra vores mobilapp, som findes både til iPhone og Android.

    Vær opmærksom på, at du ikke kan have det samme telefonnummer både som hovednummer og mobilnummer. Når et hovednummer ligger i skyen hos Relatel, kan det ikke også ligge på et simkort i din mobil. Du vil derfor skulle have et andet mobilnummer på dit simkort.

     

    Skræddersy din omstillingsløsning 

    Hos Relatel vil vi altid tilbyde vores kunder de bedste produkter med den bedste service til fair priser. Vores omstillingsløsninger indeholder derfor præcis de features, du som mindre virksomhed har brug for.


    Et hovednummer har altid 30 dages opsigelse og det første hovednummer er gratis. 


    Relatel tilbyder 3 forskellige virksomhedsabonnementer:
    Professional, Contact Center og Unlimited
    :
    Læs mere om produkterne her. 

    Video om hovednummer
    Se denne video, om hvilke features, du kan få adgang til med et hovednummer, og hvilken værdi de kan tilføre din forretning. 


     

    Vil du også have et hovednummer?

    Udfyld og send formularen i linket nedenfor. Du hører fra os inden for 5 minutter på hverdage mellem 9-15 – og selvfølgelig hurtigere, hvis muligheden byder sig.

    Du kan også selv ringe til os på 71 99 99 50. 

    UDFYLD KONTAKTFORM

     

    Tips & tricks til erhvervstelefoni Produkt features