Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvad gør jeg som ny chatbruger?

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 nov. 2019

    Vi kommer her med en kort gennemgang af dine muligheder som chatbruger hos Relatel.

    For at komme på app.relatel.dk skal du følge linket her for at logge ind:  https://app.relatel.dk/session/employees/sign_in  

    Hvis ikke du kender din kode kan du få tilsendt en ny her: https://app.relatel.dk/session/employees/password/new

    Under kontrolpanel --> kan du i menuen med chat se alle de muligheder, du har for at sætte en chat op. 
    Her kan du sætte åbningstider, tilføje chatkanaler og prioritere, hvilke medarbejdere, der skal modtage chats først. 

    Hvordan opretter jeg en ny chatkanal?
    Det første skridt til at få chat på jeres hjemmeside er at oprette en chatkanal. Det gør du på følgende måde:
    1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
    2) Vælg “Kontrolpanel”
    3) Vælg “Chatkanaler”
    4) Vælg “Opret ny chatkanal” og indtast oplysninger som navn, mailadresse, overskrift og vælg chatkanalens farve.
    5) Tryk “Gem ændringer”
    Sådan får du chat på din hjemmeside.
    Sådan forbinder du Relatel Chat med Facebook Messenger.

     

    Hvordan opretter jeg en chatgruppe?
    Hvis flere medarbejdere skal deles om at tage chatten, kan du med fordel oprette en chatgruppe. Chatgruppen opretter du på samme måde, som du opretter en ringegruppe.
    1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
    2) Vælg “Kontrolpanel”
    3) Vælg “Grupper”
    4) Vælg “Ny Gruppe” og tilføj de medlemmer, som skal være med i chatgruppen.

     

    Chat kø


    Hvordan vælger jeg, hvilke medarbejdere der skal håndtere chatten?
    Når du har oprettet chatkanalen og evt. en chatgruppe, kan du bestemme hvilke medarbejdere der skal besvare chatten.
    1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
    2) Vælg “Kontrolpanel”
    3) Vælg “Chathåndtering”
    4) Indsæt gruppen eller de personer, som skal besvare chatten under “Prioriteter”

     

    Hvordan sætter jeg åbningstider på chatten?
    Opsætning af åbningstider på chatten fungerer på samme måde, som med indgående opkald. 
    1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
    2) Vælg “Kontrolpanel”
    3) Vælg “Åbningstider” under Chats
    4) Opsæt dine åbningstider på samme måde, som du ville gøre med indgående opkald. 

     

    Åbningstider

     

    Hvor mange chatkanaler kan jeg have i min virksomhed? 
    Du kan have ligeså mange chatkanaler du ønsker, da  du betaler pr. medarbejder.

    Der er ikke nogen begrænsning på, hvor mange chats én medarbejder kan have åben af gangen. For os selv er fire det maksimale, så både medarbejder og kunde får den bedste oplevelse og det hurtigste svar.  

    Det er muligt for én medarbejder at have to chats kørende samtidig.  

    Hvor kan jeg se chatten ?
    Din chat kommer ind på samme måde som et opkald. I chatten ser du en e-mail, hvorimod du ser kundens telefonnummer i et opkald.