Tilbage til oversigt Relatel Support

    Gode råd til en sikker chat

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 maj 2025

    Gode råd til en sikker chat.
    Det kan være yderst praktisk for både dig og dine kunder at have dialog via chat. Dog kan der også være nogle faldgruber, som du skal være opmærksom på. Her har vi samlet nogle gode råd til en sikker håndtering af din Relatel-chat. 

     

    Hvad kræver det?
    Med virksomhedsabonnementerne Contact Center og Unlimited har alle omstillingsbrugere adgang til denne funktion.

    Hvem kan opsætte det?
    Administrator på din Relatel-konto kan opsætte chat-funktionen.

    Samtalebobler
    • Husk på, at du ikke altid kan være sikker på, hvem det er, du chatter med. Overvej derfor nøje hvilke oplysninger, du udleverer eller hvilke ændringer, du foretager. 

    • Udlever aldrig følsomme oplysninger i chatten, send i stedet en e-mail til en registreret e-mail adresse. Og husk altid at overholde gældende lovgivning for persondata og GDPR.

    • Skriv gerne en e-mail med bekræftelse på de rettelser eller ændringer, der er aftalt foretaget til en registreret e-mail. Så har din kunde mulighed for hurtigt at vende retur, hvis der har været en misforståelse i jeres kommunikation.

    • Det kan være sværere at forklare sig på skrift end på telefonen. Hvis der opstår situationer, hvor det er bedre med en telefonsamtale, så foreslå kunden, at du flytter chatten til telefonen. Så sikrer du dig imod misforståelser med en ærgerlig kunde til følge.

    • Hold dine sætninger korte og dit lix-tal lavt. Det gør det nemmere for kunden at forstå dig og gør dermed din chat-samtale mere effektiv.