Relatels blog

    Vælg erhvervstelefoni der passer til din virksomhed

    Skrevet af Kia Høier

    • 5 apr. 2020

    At skulle vælge den rette erhvervstelefoniløsning kan virke som at skulle bevæge sig igennem en jungle, hvor man ikke er klar over, hvilke faresignaler man skal holde øje med.

     

    Det skal du holde øje med

    Der er nogle virksomheder, der ønsker en samlet løsning, der både inkluderer telefoni og internet. Det kan have sine fordele at få en samlet regning og kun have én udbyder. Men samtidig skal du være opmærksom på, at du måske ikke får de skarpeste priser på fx bredbånd eller den bedste telefoniløsning, hvis du går efter en one size fits all løsning.

    Der er en ting, der aldrig lyver; det er den pris, du skal betale hver måned til dit telefonselskab. Er prisen rimelig, passer løsningen til dit behov eller er der en masse skjulte omkostninger og uventede udgifter? Vi giver dig vores insider-tips til, hvad du skal holde øje med på din virksomhedens telefonregning for at undgå, at den bliver for dyr. Vi hader nemlig selv skjulte omkostninger og unfair vilkår.

    Pas på ordene fri og gratis
    Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så skal du nok tænke dig om en ekstra gang, før du skriver under. Du får måske et alle tiders tilbud med en lav listepris. Men har du tænkt over hvilke gebyrer, der kommer oveni? Hold øje med om dit telefonselskab tager gebyrer for at ændre abonnement, tilføje features og få regningsoversigt. Det tæller alt sammen.


    Udlandstelefoni
    Mange teleselskaber har udlandspakker, som virker attraktive, men som indeholder ubehagelige overraskelser, når du modtager din regning. Så her er, hvad vi vil opfordre dig til at holde øje med, når du vælger udlandspakke:

    - Er alle lande inklusiv, når teleselskabet taler om regioner? Eksempelvis: Er hele EU/Norden med i både data og tale? Og indeholder den også Benelux, Spanien, Finland, Portugal, Østeuropa? Bemærk, Schweiz nogle gange ikke er med i EU i udlandspakkerne.

    - Kan du i pakken fra udlandet kun ringe hjem til Danmark eller også til andre udenlandske numre? (altså fx den forretningsforbindelse du besøger)

    - Er SMS/MMS med i pakken? Det er det oftest ikke. Så det skal du være bevidst om, når du er i udlandet.

    Bindingsperiode
    Hvor lang tid er din bindingsperiode? Det siger noget om din frihed til at skifte, hvis en anden løsning passer dig bedre. Vil du stadigvæk være tilfreds med din pris det sidste år af din kontrakten? Hos Relatel har vi både abonnenter med og uden binding. Så du kan selv vælge om du ønsker en længerevarende aftale eller en mere fleksibel model.

    Alt det med småt
    Sniger der sig gebyrer/takster med i pakken? Tjek om det er rimeligt, inden du indgår en ny aftale. Vær også opmærksom på, om I bruger telefoner altså såkaldte fastnettelefoner? Der er ofte flere gebyrer tilknyttet fastnettelefoni i forhold til mobiltelefoni.

    Kundeservice
    Hvordan bliver du behandlet, når du vil spørge ind til eller klage over en regning? Er det f.eks nemt at komme igennem, bliver du behandlet godt, og er teleselskabet villige til at betale tilbage, hvis fejlen er deres? Er din faktura fejlfri? Uanset hvor gode intentioner dit telefonselskab har, så kan der selvfølgelig ske fejl. For når man har med avanceret teknologi at gøre, så er der en risiko for fejl. Så husk at tjekke din faktura igennem hver måned – det tager maks. fem minutter.


    Baisikeli  butik

     

    En dyr fejltagelse

    Et mistet opkald, et opkald der bliver afbrudt eller et ubesvaret opkald, hvor den potentielle kunde hænger så længe i røret, at han eller hun giver op. Nogle potentielle kunder er tålmodige, og andre venter knap så længe, før de lægger på. Et afbrudt opkald har direkte indvirkning på din virksomheds omsætning, fordi den potentielle kunde i første omgang ikke konverteres til et salg.

    Selv hvis den potentielle kunde har tålmodighed nok til at ringe tilbage senere kan deres tiltro til virksomheden ligge på et meget lille sted, og det kan være svært for din medarbejder at genskabe tiltroen til din virksomhed.


    Firma tabte 100.000 på mistede opkald
    I 2011 opdagede webbutiksejeren for Biopejs.com, Jesper Christensen, hvor meget det kostede hans virksomhed ikke at tage telefonen hurtigt nok. Detailbutikken mistede i omegnen af 100.000 kr. om året pga. manglende hænder. Når først der blev ringet tilbage til kunden, havde de allerede fundet en anden løsning.

    Dét var et alt for stort tab, der havde indflydelse på virksomhedens bundlinje. Men årene efter øgede Biopejs.com deres fortjeneste med 40 % ved at ansætte flere til at tage telefonen.


    Telefoni der tilpasser sig

    Virksomheder er sjældent en statisk størrelse. Der er højsæson og lavsæson, der er højkonjunktur, og der er lavkonjunktur og ferietid. Og hvor vil det være ærgerligt at være fanget i en telefoniløsning, der passede til en situation, der ikke længere er aktuel.


    Vi har lavet vores abonnementer til mobil, så det fx til ferietid er muligt at skalere op til en større udlandspakke, så du med god samvittighed kan bruge mobilen i udlandet, og når ferietiden er forbi, kan du rykke ned til det normale abonnement igen.


    Derudover så vil du altid få den fulde pakke i den måned, du opgraderer. Så selvom du opgraderer midt i måneden, så får du stadigvæk fuld pakke - så der er lidt ekstra data til at downloade dokumenter, være på Facebook eller hvad du ellers har brug for.

    Telefoni der hjælper jer på vej

    Det handler om, at I som virksomhed fortjener en erhvervstelefoniløsning, der tager udgangspunkt i jeres behov. Det er vores ansvar, at vores løsninger aldrig kommer til at hæmme jer eller jeres forretning. I skal ikke tilpasse jer, hvad der er muligt under de givne rammer - I skal være med til at sætte de rammer. Når vi i Relatel udvikler nye features, så bliver de ofte skabt på baggrund af vores kunders ønsker - for intet er vigtigere end at kunne gøre vores kunder tilfredse.

     

    Vi ser vores kunders ønsker som en guldgrube, det er her, vi får det store indblik i, i hvilken retning vi skal udvikle vores produkter. Vi er derfor ikke en hæmsko for vores kunder, i stedet hjælper vi vores kunder med at gøre det, de gør bedst; at drive deres forretning.

     

    Derfor har vi blandt andet gjort det meget nemt for jer at ændre jeres indstillinger, når jeres behov ændrer sig. Eksempelvis kan I selv udvide jeres åbningstider, hvis I finder ud af, at I får mange opkald på tidspunkter, hvor telefonerne er lukket ned. Eller I kan selv sætte Relatel op igen i nye lokaler, hvis jeres virksomhed flytter. På den måde har I et system, der følger med jeres udvikling. Da det er vigtigt for os, at I får mest muligt ud af jeres løsning.

     

    Kontakt os

    Relatel er Danmarks nye teleselskab til mindre og mellemstore virksomheder. Er du i markedet for mobilabonnementer, mobilt bredbånd og omstillingsløsninger, så tilbyder vi dig og dine medarbejdere markedets bedste løsninger. Vores netværk er TDC, der er kåret til Danmarks bedste fem gange i træk, så du har Danmarks bedste dækning.

     

    Vi er specialiseret i løsninger til erhverv, vi kan klare de helt simple behov som et enkelt mobilabonnement til de større løsninger. Ingen kunde er for lille til os, og vi sætter pris på hver og en af vores kunder.

     

    Vil du høre mere om, hvad Relatel kan tilbyde til din virksomhed, så ring til os på 71 99 99 99 eller udfyld formularen, og vi kontakter dig i dag.

     

     

    Tips & tricks til erhvervstelefoni