mobil administration

Viser 20 artikler om

mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan får jeg styr på dataforbruget i min virksomhed?

Dit dataforbrug kan stige og falde afhængigt af, hvor du er, og hvad du laver på nettet. Du kan holde øje med dit eget eller dine medarbejderes forbrug på din konto i app.relatel.dk.

Vi sender altid en notifikation til dig, når du har opbrugt 80% af dit indhold - og igen, når du rammer 100%. Så kan du nemlig nå at reagere i tide, hvis dit abonnement skal tilrettes et stigende behov for tale eller data.

Nederst i denne artikel finder du også hjælp til at op- eller nedgradere et abonnement samt til genkøb af pakke. Vi vil også anbefale dig at læse vores information om "Saldomax" - som du finder her.

Hos Relatel kan du også få datapulje med i dine mobil- og 5G Internet-abonnementer. Det kan du læse mere om her.

 

RELA_2023_Ikon_Netværk_48x48

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan spærrer jeg et simkort?

Skulle du være så uheldig at miste eller få stjålet din telefon, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit simkort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt simkort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Hvis du spærrer dit simkort, vil abonnementet ikke kunne bruges, før det nye simkort er modtaget og indsat i enheden.

 

Hvad kræver det?
Administrator på din Relatel-konto kan spærre alle simkort.
Den enkelte bruger kan spærre sine egne simkort.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bestiller jeg et nyt simkort, og hvornår skal det aktiveres?

Hos Relatel kan du få enten et fysisk simkort eller et eSIM til dit mobilabonnement. Vi sender dig den simkorttype, som er valgt ved oprettelsen af abonnementet.

Dit nye fysiske simkort, eSIM og eventuelle tilhørende datadelingskort vil automatisk være aktivt på opstartsdatoen eller flyttedatoen for abonnementet. Det samme gælder for 5G Internet-simkort. Det er altså ikke nødvendigt at aktivere dit simkort/eSIM manuelt.
Et fysisk simkort skal blot indsættes i enheden og kan nu tages i brug.
Et eSIM skal scannes (QR-kode) - læs mere her.

Kun i nogle ganske få situationer, skal du selv aktivere dit simkort: Nemlig hvis du har bestilt et nyt simkort som erstatning for et eksisterende simkort/eSIM. Hvis du derimod spærrer et simkort og får et nyt tilsendt, behøver du ikke at aktivere det før brug. Læs mere om dette her.

Vær opmærksom på, at du kun kan bestille et eSIM som erstatning for et eksisterende simkort/eSIM, hvis din virksomhed er valideret med MitID.

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bruger jeg Mobilfeatures?

Mobilfeatures er et tilkøbsprodukt, som du kan bruge, til at få endnu flere funktioner på dit mobilnummer hos Relatel. Opsæt fx velkomsthilsen, ventemusik, banke-på og/eller telefonkø direkte på dit mobilnummer - helt uafhængigt af hovednummer og omstillingsløsning.

 

Hvad kræver det?
Mobilfeatures kan benyttes af alle brugere med mobilabonnement hos Relatel.

Hvem kan oprette det?
Administrator på din Relatel-konto kan tilkøbe produktet.

Hvem kan opsætte det?
Den enkelte mobilbruger kan selv opsætte funktionerne på sit mobilnummer, og administrator på din Relatel-konto kan også opsætte det for alle mobilbrugere. Dog kan kun den enkelte bruger opsætte velkomsthilsen på sit eget mobilnummer.

 

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan fungerer eSIM. Scan din QR-kode.

Når du bestiller et mobilabonnement hos Relatel, kan du vælge mellem eSIM og et fysisk simkort. Et eSIM er især smart, hvis du gerne vil have to forskellige numre på samme mobil. Fx dit arbejdsnummer og dit privatnummer.

Dit eSIM skal scannes på dagen for flytning eller opstart af det pågældende mobilabonnement. Du kan ikke tage dit eSIM i brug før mobilabonnementet bliver aktivt hos Relatel.

 

 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor meget EU-data har jeg med i mit 5G Internet-abonnement? (mobile bredbånd)

Sommerferien nærmer sig med hastige skridt, og du tager måske din tablet eller router med, når du rejser på ferie. Her kan du se hvor meget EU-data, du har med i dit 5G Internet-abonnement (mobile bredbånd.)

Nederst på siden kan du se hvilke lande, der er med i Relatels EU-pakke. Indhold oplyses pr. måned.

Via app.relatel.dk kan du opgradere dit 5G Internet-abonnement (mobile bredbånd), inden du rejser, hvis du er nervøs for at løbe tør for data på ferien. Vær opmærksom på at der kan være forsinkelser på opgradering, hvis du befinder dig på udenlandsk grund. Sørg derfor for at gøre dette inden du forlader Danmark. En opgradering kan træde i kraft i løbet af få minutter.

 

Skulle du alligevel løbe tør undervejs på ferien, kan du genkøbe din pakke. Læs mere om dette nederst på siden.


Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor meget tale, data, SMS/MMS i DK, EU og udlandet har jeg med i mit mobilabonnement?

Sommerferien nærmer sig med hastige skridt, og du tager sikkert din telefon med, når du rejser på ferie. Her kan du se hvor meget DK-/EU-tale og -data samt udlandstale og -data, du har med i dit mobilabonnement - og også SMS/MMS.  Nederst på siden kan du se hvilke lande, der er med i hvilke pakker. Indhold oplyses pr. måned, og du får ny pakke hver den første i måneden.

Via app.relatel.dk kan du opgradere dit mobilabonnement, inden du rejser, hvis du er nervøs for at løbe tør for tale eller data på ferien. Vær opmærksom på, at der kan være forsinkelser på opgradering, hvis du befinder dig på udenlandsk grund. Sørg derfor for at gøre dette inden du forlader Danmark. En opgradering kan træde i kraft i løbet af få minutter. Husk at du selv skal nedgradere abonnementet igen efter ferien.
Læs mere om op- og nedgradering i denne artikel.

Læs alt om roaming med Relatel her.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Find pin- og pukkode samt simkortnummer

 

Her kan du læse mere om, hvordan du finder dit simkortnummer samt pin- og pukkode til dit mobilnummer hos Relatel. Pinkoden til dit simkort bruges til at låse dit simkort op og er altid på 4 cifre. Pukkoden er altid på 8 cifre og kan bruges, hvis du har glemt din pinkode.

Du kan ændre pinkoden til dit simkort direkte på din mobiltelefon, hvor du også kan fjerne pinkoden helt. Det vil dog give dig mindre sikkerhed mod misbrug, så dette anbefaler vi ikke.

Bemærk

Din eventuelle kode til at låse selve skærmen på din telefon op, er ikke det samme som pinkoden til dit simkort. Koden til din telefon er en adgangskode, som du selv har defineret, og som skal bruges til at låse skærmen på din telefon op. Koden til din telefon er ofte på 4-6 cifre. 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan skifter du fra fysisk simkort til eSIM med QR-kode

Når du bestiller et mobilabonnement hos Relatel, kan du bestille eSIM, så du får et digitalt simkort i stedet for et fysisk simkort. Et eSIM består af en QR-kode, som du kan scanne med din mobiltelefon. Her kan du se, hvordan du gør. 

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Info om dit fysiske simkort

Når du modtager et fysisk simkort fra Relatel, kan det enten være mørkegrønt, lysegrønt eller lyserødt. Uanset farve kan det klikkes ud i 3 forskellige størrelser: Nemlig mini, mikro og nano.

Mobil administration