Brug Smiley til at måle din virksomheds kundetilfredshed

Skrevet af Kundeservice
Nov 27, 2019 6:40:59 AM

En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, som din virksomhed leverer. Og du får uvurderlige input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald og/eller chat.

Hvilke informationer får jeg?

Du kan se kundernes sure og glade smileys samt kommentarer under "Kundetilfredshed" i 
app.relatel.dk.

Når du klikker på Kundetilfredshed kan du se, hvordan kunderne har oplevet samtalerne, når de har ringet ind på hovednummeret via Relatel Omstilling eller har skrevet til jer via Relatel Chat. Du kan sortere, så siden viser alle kanaler eller ét enkelt hovednummer/chatkanal. Under den overordnede smiley-score kan du se kundetilfredsheden på hver enkelt medarbejder.


Vi anbefaler, at man ringer kunder op, der har afgivet en sur smiley, så man kan få løst deres udfordringer med det samme.

Du kan også se i historikken under hver kontakt, om de har afgivet smileys.Kundetilfredshed.png

Hvis et opkald har en smiley tilknyttet, så kan du også se den hvis du trykker på opkaldet. 

kundetilfredshed_opkald.png

På samme måde kan du komme direkte til chatudskriften, hvis du under Kundetilfredshed trykker på en chat, der har fået en smiley.

chat-udskrift-smiley.png

Hvordan foregår det?

Smileys efter opkald:

Når man ringer ind på jeres hovednummer, så vil man efterfølgende modtage en SMS, hvor I spørger om samtalen var en god oplevelse. Hvis modtageren skriver "Ja" eller "Nej", så vil de efterfølgende blive spurgt om de vil uddybe. 

smiley-sms-eksempel

Hvis modtageren svarer på sms'en, så vil brugeren og de administratorer, der er tilknyttet hovednummeret, herefter modtage en besked om, at der er kommet en smiley, hvis de har slået notifikationer til.

Smileys efter chat:

Smileys efter chat sendes ud via en mail i stedet for SMS. Se eksempel på mailen her:

smiley-chat-email.png
Modtageren har også mulighed for at uddybe med en kommentar herefter.

NB. Hvis I har aktiveret Facebook Messenger funktionen i jeres chat, så vil kunderne ikke modtage Smiley-henvendelser. De modtager kun, hvis de har skrevet via den "klassiske" chat og har oplyst e-mail.

Hvad koster det?
Kundetilfredshedsmåling af chat er en del af Relatel Chat og kan benyttes uden merpris.

Kundetilfredshedsmåling af opkald er en del af Omstilling Pro og Omstilling Premium og kan benyttes uden merpris. 


Hvor mange Smiley-anmodninger kan jeg sende som en del af pakken?
Hvis du har Omstilling Pro eller Premium er der ikke nogen begrænsning på, hvor mange SMS'er, vi sender ud for jer.

Hvordan aktiveres kundetilfredshedsmåling på opkald?

1. Gå ind i kontrolpanelet i app.relatel.dk.
2. Vælg Indgående Opkald.
3. Under punkt 3 kan du "aktivere kundeservicemåling". Her er der også et link til, hvor du kan ændre navnet på hovednummeret. Navnet vil nemlig fremgå af den SMS, som kunden får. Vi anbefaler, at der står virksomhedens navn.

brug-smiley-til-kundetilfredshed.jpg

4. Herefter kan kundeservicemålingen findes inde i webappen under --> kundetilfredshed. 


Hvordan aktiveres kundetilfredshedsmåling på chat?

1. Gå ind i kontrolpanelet i app.relatel.dk.
2. Vælg Chathåndtering.
3. Under punkt 3 kan du "aktivere kundeservicemåling". Her er der også et link til, hvor du kan ændre navnet på chatkanalens navn. Navnet vil nemlig fremgå af den mail, som kunden får. Vi anbefaler, at der står virksomhedens navn.
Smiley chat.png
4. Herefter kan kundeservicemålingen findes inde i webappen under --> kundetilfredshed. 


Kan jeg få en notifikation, når kunderne giver smileys?
Du tilmelder notifikationer på sms og/eller mail i kontrolpanelet under "Min profil" og "Meddelelser. 
 
Får kunderne en SMS efter hvert opkald/hver chat?
Nej. Kunderne vil kun få en SMS, hvis der er gået mindst tre uger siden, de sidst kontaktede dit hovednummer eller chatkanal.
 
 
 
 

Relatel Omstilling Relatel Chat Relatel Smiley