Hvordan kommer jeg godt i gang med Relatel Omstilling som administrator?

Skrevet af Kundeservice
3 nov.. 2019

Del:

Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med at opsætte Relatel Omstilling, når du er oprettet som administrator.

Log ind på app.relatel.dk og find Kontrolpanelet  i øverste højre hjørne på din skærm. Kontrolpanelet er det område, hvor du bl.a. kan planlægge og strukturere, hvordan din virksomhed skal tage imod indgående opkald. 


Omstillingsbrugere, som ikke er oprettet som “administrator”, har ikke adgang til kontrolpanelet.


Ønsker du at gøre brug af ringegrupper i din opsætning, skal disse laves før du går i gang med selve opsætningen af indgående kald. Dette gøres under området “medarbejdere” i kontrolpanelet. Se her hvordan du gør. 


Herefter skal du i gang med at planlægge, hvad der skal ske med indgående kald, når telefonen ringer i virksomheden.


Vælg “indgående opkald” i kontrolpanelet og følg derefter boksene til venstre punkt for punkt, så er du godt i gang.

 

Læs mere om de forskellige features nedenfor. 

 
Velkomsthilsen
Førstehåndsindtrykket giver I kun én gang.
Byd jeres kunder velkommen med en velkomsthilsen, inden de viderestilles til jer.
Sådan laver du en velkomsthilsen  
 
Ventemusik
Mens kunderne venter på, at I løber efter telefonen, kan de høre en ringetone eller ventemusik fra en af vores 4 kategorier.
 
Viderestil hovednummer
Sørg for at dine kunder altid bliver mødt af en ledig medarbejder. Viderestil automatisk hovednummeret til en telefonkæde, en ringegruppe eller en telefonmenu.
Sådan viderestiller du dit hovednummer 

Omstil til kollega
Det er ikke nok at tage telefonen hurtigt. I skal også nemt og hurtigt kunne omstille opkaldet til den medarbejder, der bedst kan hjælpe kunden. Du kan omstille opkald via lokalnumre, vores web-interface samt vores iPhone og Android apps.
Sådan gør du 

Nummervisning
Vælg om du ønsker dit hovednummer vist i dit mobildisplay eller den som ringers nummer, når du modtager et opkald via dit hovednummer.
Nummervisning ved indgående opkald 

Hver bruger med Relatel Omstilling og mobil kan selv indstille om det er eget nummer eller hovednummer, som modtageren skal kunne se.

Nummervisning ved udgående opkald 


Når du/I ikke kan tage telefonen
Åbningstider, frokostpause og helligdage
Lad ikke kunderne vente i telefonen, når I holder lukket, og bliv ikke forstyrret, når I holder fri. Opsæt jeres virksomheds åbningstider, og bestem hvad kunder, der ringer uden for jeres åbningstid, skal blive mødt af. 
Indstil åbningstider

Intet svar
Med Relatel Omstilling kan du bestemme, hvor længe dine kunder skal vente på, at I besvarer opkald på jeres hovednummer, og hvad der skal ske, når I har travlt og ikke kan tage telefonen. 
Se hvad du kan med funktionen intet svar

Forstyr ikke
Indstil når du ikke vil forstyrres. Så kan dine kolleger besvare dine opkald, hvis du er på ferie eller til møde. Dette indstilles af den enkelte bruger og ikke administrator.

 
Administer adgangen til hovednumre
Vil du gerne kunne administrere, hvem der har adgang til informationer vedrørende et bestemt hovednummer? Det kan især være relevant for større virksomheder eller virksomheder med følsomme hovednumre. 
Adgangen til hovednumre


Som bruger har du adgang til funktionerne via vores iPhone app, Android app og web-interface.

Du kan se Relatels driftstatus på status.relatel.dk

Hvis du har nogle spørgsmål, så er vi klar til at svare på dem. Bare ring til os på 71 99 99 99.

 
 

Relatel Omstilling Ny kunde