Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan flytter jeg mit nummer til Relatel?

    Skrevet af Kundeservice

    • 27 nov. 2019

    Læs nedenfor hvordan du flytter dit mobilnummer, fastnetnummer, hovednummer eller din nummerserie.

    Nummerflytning er gratis. Husk at tjekke om du har en bindingsperiode hos din udbyder, inden du flytter numre over.

    For at du kan flytte et nummer til Relatel, skal du udfylde en fuldmagt. Den skal skrives under af den nuværende juridiske ejer af nummeret. Du skal også bruge SIM-kortnummeret, hvis du vil flytte et mobilnummer.

    Det er vigtigt, at du giver os oplysningerne hurtigst muligt efter din bestilling. Opsigelsesfristen hos det nuværende teleselskab begynder nemlig først, når vi har fået fuldmagt og evt. SIM-kortnummer fra dig. Husk at vi skal have det senest 45 dage efter din bestilling, for at vi kan flytte nummeret. 

    Se nedenfor hvordan du flytter et mobilnummer, fastnetnummer/hovednummer eller en nummerserie. 

    Flyt et mobilnummer
    Flyt et fastnetnummer eller et hovednummer
    Flyt en nummerserie


    Flyt et mobilnummer
    For at flytte et mobilnummer til Relatel, skal du bruge:
    - Simkortnummer (Sådan finder du SIM-kortnummeret)
    - Fuldmagt fra den nuværende, juridiske ejer af nummeret. (Sådan udfylder du fuldmagten)
    En juridisk ejer er den person, der står som ejer af nummeret hos det teleselskab, du skal flytte nummeret fra. Ofte er det en tegningsberettiget fra din virksomhed.

    OBS: Vær opmærksom på, hvornår din binding slutter hos det teleselskab, som du skal flytte nummeret fra. Hvis der er mere tid tilbage af bindingen, så vil du nemlig få restopkrævning fra teleselskabet. Dette undgår du, hvis flytningen først sættes til et tidspunkt efter endt binding.

    Hvis du selv vil flytte et mobilnummer:
    Følg disse 4 trin:

    Trin 1:
    - Gå ind i kontrolpanelet og tryk på "Medarbejdere"
    - Tryk på "Ny medarbejder"
    - Vælg hvilken pakke, han eller hun skal have
    På næste side kan du trykke på "vælg nyt nummer" eller "Flyt eksisterende nummer". Tryk på "Flyt eksisterende nummer".

    Trin 2:
    - Udfyld oplysningerne. Har du ikke SIM-kortet ved hånden, kan du indtaste det på kontrolpanel -> "Medarbejdere" efter din bestilling.
    - Fortsæt med de næste skridt i bestillingen og gennemfør din bestilling.

    Trin 3:
    - Udfyld oplysningerne på den nuværende juridiske ejer af nummeret.
    - Sæt flueben ved telefonnummeret du vil flytte
    - Klik på "Opret fuldmagt".

    Trin 4:
    - Download fuldmagten og tjek at oplysningerne er rigtige
    - Den juridiske ejer af nummeret skal underskrive fuldmagten. Det kan du gøre på 2 måder:
    1. Underskriv direkte på skærmen med din mus eller finger og klik "Gem".
    2. Eller print fuldmagten ud og underskriv den med kuglepen. 
    - Scan eller tag et billede af fuldmagten med underskrift, hvis du har printet den og upload filen til kontrolpanel -> Medarbejdere.

     

    Hvis du gerne vil have hjælp til at flytte et mobilnummer:
    Send en mail til kundeservice@relatel.dk med følgende information:
    - SIM-kortnummer. Dette nummer finder du på selve SIM-kortet eller sådan her
    - Underskrevet fuldmagt. Den finder du her 
    (Udfyld pdf'en direkte på din computer eller print den ud, skriv oplysningerne ind i hånden og scan den ind - så er den klar til at blive sendt).
    - Dato, hvor du ønsker at overflytningen skal finde sted.

    *Da leveringstiden fra Postnord kan være op til 5 dage, kan du tidligst flytte dit mobilnummer om 5 dage, medmindre du har et Relatel SIM-kort du kan aktivere på dit nye abonnement. Hvis dette er tilfældet, kan vi flytte indenfor 48 timer.

     

    Flyt et fastnetnummer eller hovednummer
    Hvis du allerede har et fastnetnummer eller et hovednummer (der fx ligger på en server), så kan du nemt flytte det til Relatel. 

    Du skal bruge:
    - En fuldmagt fra den nuværende, juridiske ejer af nummeret. (Se hvordan du udfylder fuldmagten)
    En juridisk ejer er den person, der står som ejer af nummeret hos det teleselskab, du skal flytte nummeret fra. Ofte er det en tegningsberettiget fra din virksomhed.

    Når du har bestilt en flytning af et fastnetnummer eller et hovednummer, får du et midlertidigt hovednummer. Det midlertidige nummer giver dig mulighed for at sætte din løsning op inden dit nummer kommer over. På den måde er din løsning klar til brug i det dit fastnet-/hovednummer bliver flyttet.

    Du skal være opmærksom på, at ved flytning af et nummer til Relatel, vil din afgivende operatør ofte automatisk opsige evt. services tilknyttet dette nummer.

    Der kan være tilfælde, hvor dette ikke er hensigtsmæssigt. F.eks. hvis du flytter et fastnetnummer tilknyttet en ADSL-forbindelse, hvor du ønsker at beholde ADSL-forbindelsen som internet-forbindelse.

    Hvis dette er tilfældet, bør du kontakte din afgivende operatør og koordinere hvilke services, der henholdsvis opsiges og beholdes i forbindelse med flytningen.

    OBS: Vær opmærksom på, hvornår din binding slutter hos det teleselskab, som du skal flytte nummeret fra. Hvis der er mere tid tilbage af bindingen, så vil du nemlig få restopkrævning fra teleselskabet. Dette undgår du, hvis flytningen først sættes til et tidspunkt efter endt binding.


    Hvis du selv vil flytte et fastnetnummer/hovednummer:
    Trin 1:
    - Gå ind i kontrolpanelet og tryk på "Hovednumre"
    - Tryk på knappen "afgiv fuldmagt"
    - Udfyld oplysninger på nuværende juridiske ejer af nummeret
    - Sæt flueben ved telefonnummeret du vil flytte
    - Klik på "Opret fuldmagt".

    Trin 2:
    - Download fuldmagten og tjek at oplysningerne er rigtige
    - Den juridiske ejer af nummeret skal underskrive fuldmagten. Det kan du gøre på 2 måder:
    1. Underskriv direkte på skærmen med din mus eller finger og klik "Gem".
    2. Eller print fuldmagten ud og underskriv den med kuglepen.
    - Scan eller tag et billede af fuldmagten med underskrift, hvis du har printet den og upload filen til kontrolpanel -> Telefonnumre.

     

    Hvis du gerne vil have hjælp til at flytte et fastnetnummer:
    Send en mail til kundeservice@relatel.dk med følgende information:
    - Underskrevet fuldmagt. Den finder du her 
    (Udfyld pdf'en direkte på din computer eller print den ud, skriv oplysningerne ind i hånden og scan den ind - så er den klar til at blive sendt).
    - Oplysning om, hvornår du ønsker nummeret flyttet over.


    Når vi modtager fuldmagten, tager vi kontakt til det teleselskab, som dit nummer ligger hos, og sætter flytningen i gang. Der er en behandlingstid på 48 timer.

     

    Flyt en nummerserie
    Du kan nemt flytte en nummerserie til Relatel. En nummerserie er en samlet "pakke" af numre, der hænger sammen. Ofte er numrene i rækkefølge og går fra fx endetal 00-10.
    Hvis dit fastnetnummer eller hovednummer er en del af en nummerserie, skal du som udgangspunkt flytte hele serien på én gang. Du behøver kun at oprette det eller de numre, du skal bruge.
    Kender du ikke din nummerserie, kan du kontakte det nuværende teleselskab og få dem til at oplyse dig om serien.

    Sådan flytter du en nummerserie:

    Send en mail til kundeservice@relatel.dk med følgende information:
    - Underskrevet fuldmagt med info om nummerserien. Den finder du her 
    (Udfyld pdf'en direkte på din computer eller print den ud, skriv oplysningerne ind i hånden og scan den ind - så er den klar til at blive sendt).
    - Oplysning om, hvornår du ønsker numrene flyttet over.


    Når vi modtager fuldmagten, tager vi kontakt til det teleselskab, som din nummerserie ligger hos, og sætter flytningen i gang. Der er en behandlingstid på 48 timer.