Hvordan holder jeg svartiden på 20 sekunder?

Skrevet af Kundeservice
Nov 27, 2019 7:09:42 AM

Et af de vigtigste midler til at sikre glade kunder er at svare hurtigt. Hvis dine kunder ikke skal vente for længe, så tag 80 % af opkaldene inden for 20 sekunder.

80/20-reglen er en generel anbefaling og det gælder selvfølgelig, at alt under 20 sekunder vil gøre oplevelsen endnu bedre for kunden! Det kræver flere medarbejdere på telefonen, men hvor mange medarbejdere skal I være, for at få 20 sekunders svartid på 80 % af jeres opkald?

Sådan finder du frem til det optimale antal der skal tage telefonen
I skemaet nedenfor kan du se hvor mange kundeservicemedarbejdere, der skal være - baseret på antal opkald på en dag og den gennemsnitlige opkaldsvarighed.

 Du skal bare vide følgende:
- Hvor mange opkald får I på en dag?
- Hvor mange minutter varer et opkald i gennemsnit?
- Er der et spidsbelastningstidspunkt eller fordeler opkaldene sig ud over hele dagen?

Hvis dine opkald f.eks. tager tre minutter i gennemsnit og du får 40 opkald per dag, så skal du bruge to fuldtidsmedarbejdere til at tage telefonen i din virksomhed.


Medarbejdere_alm_belastning.png

Nedenfor kan du se, hvor mange medarbejdere I skal være på telefonen i spidsbelastningsperioder, hvor der er 3 x opkald:

Medarb_spidstbelastning.png

 

Relatel Omstilling